וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת משוריינת: קים החל במסע לרוסיה לקראת פגישה עם פוטין

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 7:01

בדרום קוריאה דווח כי הרודן עלה על הרכבת המשוריינת שלו בדרך לפסגה עם נשיא רוסיה בעיר בוולדיווסטוק, כשבפיונגיאנג ובמוסקבה אישרו רק שהם ייפגשו בקרוב מבלי לפרט. ארה"ב הזהיר כי משטרו של קים "ישלם מחיר" אם יספק נשק למלחמתו של פוטין באוקראינה

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, החל במסעו לרוסיה לפסגה עם הנשיא ולדימיר פוטין - כך דיווחה היום (שני) התקשורת הדרום קוריאנית, שציטטה גורמים ממשלתיים בכירים. שתי המדינות המבודדות אישרו כי המנהיגים ייפגשו בקרוב, מבלי לפרט, על רקע החשש במערב כי הם ידונו באספקת נשק לרוסיה תמורת סיוע כלכלי לקוריאה הצפונית.

לפי הדיווח בערוץ YTN הדרום קוריאני, קים ככל הנראה פנה לגבול הצפון-מזרחי של קוריאה הצפונית ברכבת מיוחדת, והפסגה צפויה להתקיים כבר מחר. מוקדם יותר דיווח הערוץ כי הפגישה בין המנהיגים עשויה להתקיים ביום רביעי. ב"צ'וסון אילבו", כלי תקשורת אחר בקוריאה הדרומית, דווח כי קים עזב את פיונגיאנג אתמול בערב ויפגוש את פוטין כבר מחר.

הקרמלין אמר היום קים יבקר ברוסיה "בימים הקרובים" בהזמנתו של פוטין, בעוד שהתקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית דיווחה שהשניים ייפגשו, מבלי לפרט. השניים צפויים להיפגש בעיר ולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה, שבה נפתח היום "הפורום הכלכלי המזרחי".

משרד החוץ של קוריאה הדרומית מסר כי הוא עוקב אחר ההתפתחויות, אך סירב לאשר את הפרטים. גורמים במשרד האיחוד של דרום קוריאה אמרו שאין להם מידע למסור בשלב זה. ביפן דווח על הגברת האבטחה ועל שיפוצים בתחנת הרכבת המרכזית בעיירת הגבול הרוסית חאסאן, שדרכה צפוי קים להיכנס לרוסיה.

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
צפון קוריאה נותרה אחת מבעלות בריתו האחרונות. פוטין וקים ג'ונג און בפגישתם הקודמת, ב-2019/רויטרס

יהיה זה הביקור הראשון של קים מחוץ לארצו זה יותר מארבע שנים, והראשון מאז מגיפת הקורונה. גם ביציאתו הקודמת מגבולות ארצו, ב-2019, הוא נסע לוולדיווסטוק לפסגה הראשונה שלו עם פוטין. היא התקיימה לאחר קריסת שיחות הגרעין של קים עם נשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ.

קים, כמו אביו וסבו, אינו נוהג לעזוב את קוריאה הצפונית לעתים קרובות, ונסיעותיו הנדירות נשמרות בדרך כלל בסודיות רבה. הרכבת של קים, החסינה מפני כדורים, צפויה להשלים את מסעה אחרי יותר מ-20 שעות שבהן היא תנוע באטיות לאורך 1,180 ק"מ. היא מתקדמת במהירות של כ-50 קמ"ש בלבד, בשל אמצעי המיגון הכבדים שלה. לשם השוואה, הרכבות המהירות של יפן שועטות במהירות של 320 קמ"ש.

בנוסף לכך, המסע הארוך לוקח בחשבון גם את רשת המסילות המיושנת של קוריאה הצפונית. הרכבת של קים ג'ונג און מכונה "טאיינגהו", שמש בקוריאנית והתייחסות סמלים למייסד השושלת קים איל סונג, סבו של המנהיג הנוכחי.

עוד בוואלה!

בדרך לעסקת נשק: "מנהיג צפון קוריאה ייפגש עם פוטין ברוסיה"

לכתבה המלאה
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מנפנף לפני העלייה לרכבת שלו ליציאה לצפון קוריאה בתחנת הרכבת דונג דאנג, וייטנאם 2 במרץ 2019. רויטרס
איטית ומסורבלת. קים מנופף מהרכבת שלו לקראת נסיעתו מווייטנאם, 2019/רויטרס

קוריאה הצפונית היא אחת המדינות הבודדות שתמכו בגלוי ברוסיה מאז הפלישה לאוקראינה בשנה שעברה, ופוטין התחייב בשבוע שעבר "להרחיב את הקשרים הבילטרליים" בין המדינות בכל התחומים. גורמים בכירים בארצות הברית וקוריאה הדרומית מעריכים כי קים ופוטין ידונו בשיתוף פעולה צבאי בין המדינות, כולל בהסכם לאספקת נשק.

וושינגטון, שכבר האשימה את פיונגיאנג בהעברת תחמושת למוסקבה מאז תחילת המלחמה באוקראינה, הזהירה כי תהיה זו "טעות ענקית" עבורה והזהירה שפיונגיאנג "תשלם מחיר". ארצות הברית אמרה שהשיחות על אספקת הנשק לרוסיה מתקדמות באופן פעיל, למרות הכחשות חוזרות ונשנות מצד פיונגיאנג ומוסקבה.

ארצות הברית וקוריאה הדרומית הביעו דאגה מהאפשרות של העמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות, שעשויות לקיים גם תרגילים ימיים משותפים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully