וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעסקת נשק: "מנהיג צפון קוריאה ייפגש עם פוטין ברוסיה"

4.9.2023 / 23:00

גורמים אמריקניים ומערביים אמרו לניו יורק טיימס כי קים יגיע בהמשך החודש לרוסיה וידון עם הנשיא באספקת נשק למלחמה באוקראינה. תהיה זו נסיעה נדירה מחוץ למדינה של הרודן הצפון קוריאני, שצפוי לעשות את הדרך ברכבת משוריינת

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ייפגש החודש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כדי לדון בעסקאות נשק - כך דווח הערב (שני) בניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקניים ומערביים.

על פי הדיווח, קים, שאינו נוהג לצאת מארצו, צפוי לפגוש את פוטין בעיר ולדיווסטוק שלחופי האוקיינוס השקט אחרי נסיעה ברכבת המשוריינת שלו. הם צפויים לדון בעסקה שתכלול שליחת פגזי ארטילריה וטילי נ"ט למוסקבה, בתמורה לטכנולוגיה מתקדמת ללוויינים וצוללות מונעות בגרעין.

הדיווח, שמדאיג את ארצות הברית, פורסם אחרי שרוסיה אמרה כי היא עשויה לקיים תמרונים ימיים משותפים עם קוריאה הצפונית. "מדוע לא, אלו הם השכנים שלנו. יש אמרה רוסית ישנה: אתה לא בוחר את השכנים שלך ועדיף לחיות איתם בשלום ובהרמוניה", אמר שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, שביקר ביולי בפיונגיאנג ונפגש עם קים. הוא אישר את האפשרות של תרגילים משותפים בין המדינות.

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
פוטין וקים בפגישתם האחרונה, 2019/רויטרס

קודם לכן, סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ ציטטה את סוכנות הביון המקומית, שלפיה שויגו העלה את ההצעה בפני קים במהלך פגישתם. גם סין עשויה להשתתף באותם תמרונים. עוד דווח כי במהלך ביקורו של שויגו, לרגל חגיגות 70 שנה לסיום מלחמת קוריאה, הוא קיים פגישה פרטית עם קים.

הקרמלין אמר בשבוע שעבר כי מוסקבה מתכננת להעמיק את "יחסי הכבוד ההדדיים" שלה עם פיונגיאנג, שהייתה אחת מבעלות בריתה המרכזיות במלחמה הקרה. קוריאה הצפונית היא גם בין המדינות הבודדות שתמכו בסיפוח שטחי הכיבוש האוקראיניים בשנה שעברה.

קים, לפי הדיווח, עשוי להגיע גם למוסקבה, אך אין בכך ודאות. הפעם האחרונה שבה הוא נפגש עם פוטין הייתה ב-2019 ורק לאחרונה החלה ארצו המבודדת להיפתח מחדש אחרי שנאטמה בזמן מגיפת הקורונה. אביו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג איל המתבודד, נודע בסירובו לטוס והוא נסע רק ברכבות משוריינות. הוא ביקר ברוסיה כמה חודשים לפני מותו ב-2011.

עוד בוואלה!

צפון קוריאה תרגלה מלחמה: "נתקוף בגרעין את הדרום - ונכבוש אותו"

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ומשלחת מסין בהופעה בפיונגיאנג, 27 ביולי 2023. רויטרס
שר ההגנה הרוסי לצד קים ג'ונג און באירוע לציון 70 שנה לסיום מלחמת קוריאה, יולי/רויטרס

ארצות הברית אמרה בשבוע שעבר כי היא מודאגת מכך שהמשא ומתן על אספקת נשק בין רוסיה לקוריאה הצפונית מתקדם באופן פעיל, וכי שויגו ניסה במהלך ביקורו לשכנע את פיונגיאנג למכור תחמושת ארטילרית לרוסיה.

קוריאה הצפונית מכחישה שיש לה כוונה כזו, אף שכבר דווח לאורך המלחמה באוקראינה על אספקת נשק צפון קוריאני לרוסיה. ארצות הברית הטילה בימים האחרונים סנקציות על שלושה גופים שאותם האשימה בקשרים לעסקאות נשק בין המדינות.

שגריר רוסיה בצפון קוריאה, אלכסנדר מצגורה, אמר בשבת כי הוא לא מודע לתוכניות כלשהן להשתתפותה של קוריאה הצפונית בתרגילים צבאיים משולשים עם סין ורוסיה, אך לדעתו הדבר יהיה "מתאים" לאור התרגילים שמובילה ארצות הברית באזור. פיונגיאנג רואה בתרגילים המשותפים של ארצות הברית והדרום הכנה למלחמה נגדה, ולאחרונה הורה קים להגביר את ההכנות לעימות. פיונגיאנג הזהירה כי היא תשתמש בנשק גרעיני בכל מלחמה.

קוריאה הצפונית ערכה שישה ניסויים גרעיניים מאז 2006 ומבצעת ניסויים בטילים שונים באופן קבוע, אך היא ממעטת לקיים תרגילים צבאיים עם שכנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully