וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים חדשים על תקרית החיילים בכפר קאסם: "אירוע שיש מה ללמוד ממנו"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 14:22

גורם צבאי מסר לוואלה! כי כוחות צה"ל נכנסו אל העיר לאחר שרדפו אחרי שוהים בלתי חוקיים שפרצו את גדר המערכת. עוד נמסר כי מדובר בתעסוקה המבצעית הראשונה של גדוד "פנתר", גדוד מעורב חדש. "לא היה ברור להם בהתחלה שהם בעומק שטח ישראלי"

תיעוד חריג: חיילים התעמתו עם תושבי כפר קאסם באישון לילה/מערכת וואלה!

פרטים נוספים מתבהרים היום (ראשון) בנוגע לפעולה השנויה במחלוקת של כוחות צה"ל שלשום בכפר קאסם, במהלכה התעמתו החיילים עם תושבים וכיוונו לעברם נשקים. מצה"ל נמסר כי הלוחמים זיהו שוהים בלתי חוקיים שניסו לחצות דרך קרע בגדר, ורדפו אחרים. כמו כן, צוין כי מדובר בתעסוקה המבצעית הראשונה של גדוד מעורב חדש. גורם ביטחוני מסר כי הנושא מתוחקר, "זה אירוע שיש מה ללמוד ממנו".

על פי צה"ל, בערב התקרית, זיהו תצפיות של החטיבה המרחבית אפרים, בפיקודו של אל"מ נתנאל שמכה, תנועות חשודות של מהצד הפלסטיני של גדר המערכת שביהודה ושומרון, בסביבות קו התפר, והקפיצו אל המקום כוח מגדוד "פנתר". הכוח זיהה את החשודים ככל הנראה כשוהים בלתי חוקיים, שניצלו קרע בגדר כדי לחדור לשטח ישראל.

הלוחמים, בהובלה של מפקד מחלקה, החליטו כהגדרתם "לחתור למגע", ולרדוף אחר החשודים. הלוחמים סרקו את האזור בנשקים שלופים, ותוך זמן קצר נתקלו בתושבי כפר קאסם, שלטענתם החלו לקלל אותם ולאיים עליהם שיעזבו את המקום. הלוחמים מצדם טענו כי חשו סכנת חיים, וכי תושבי היישוב ניסו לתקוף אותם, בין היתר עם אלה. על כן, מסרו הלוחמים, הם השליכו אל עבר האזרחים רימון הלם. בשלב מסוים, החליט הכוח לעזוב את המקום ולחזור אל המשימה בקו התפר.

זירת העימות בכפר קאסם, 9 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת העימות בין החיילים והתושבים, כפר קאסם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם ביטחוני שבקיא בממצאי התחקיר הראשוני סיפר לוואלה כי הלוחמים זיהו שהפלסטינים נכנסים אל הכפר ולכן רדפו אחריהם. "להבנתי לא היה ברור להם בהתחלה שהם בעומק שטח ישראלי", מסר הגורם, "כל הסוגיה הזו, כולל הליכה עם נשקים שלופים והשימוש ברימון הלם, מתוחקרים על ידי המג"ד ויוצגו למפקד החטיבה. זה אירוע שיש מה ללמוד ממנו". הגורם הביטחוני הוסיף והבהיר כי נכון היה להמשיך את המרדף באמצעות יצירת קשר עם משטרת ישראל ומג"ב, שלהם יש סמכות לפעול במרחב זה.

יצוין, כי גדוד פנתר, בפיקודו של סא"ל אביב אוחנה, הוא הגדוד החדש של מערך הגנת הגבולות, המורכב מלוחמים ולוחמות. תהליך ההקמה של שלוש פלוגות הסתיים לפני חודשים אחדים, ובימים אלו הם מבצעים את הסבב הראשון התעסוקה המבצעית בחטמ"ר אפרים מול מרחב קלקיליה. מדובר באזור שעדיין סובל מכניסה של פלסטינים שקורעים את הגדר וחודרים לשטח הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully