וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי שטח מתקדמים ואמצעי הסוואה מיוחדים: גדוד קו התפר הראשון בצה"ל יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 21:45

ביום חמישי יחל גיוס הלוחמים והלוחמות לגדוד "פנתר", שצפוי להפוך למבצעי בחודש יולי. הכוחות צפויים לבצע מארבים רבים כדי לתפוס פלסטינים שמנסים להיכנס באופן לא חוקי לישראל. המטרה - להפוך את מספר השב"חים בכל חודש לחד ספרתי

בווידאו: פעילות יחידת 636 של צה"ל/צילום: דובר צה"ל

ביום החמישי הקרוב יחל גיוס הלוחמים והלוחמות הראשונים לגדוד הייעודי הראשון בצה"ל להגנת קו התפר - "פנתר". הקמת הגדוד, שייפתח על פי הנחיית הרמטכ"ל בעקבות לקחים שהופקו בצה"ל לאחר סדרת הפיגועים הקטלניים שהביאו לפתיחת מבצע "שובר גלים", צפויה להסתיים ביולי, אז הוא יהפוך למבצעי.

רוב הפעילות של כוחות הגדוד יהיה מארבים לצורך תפיסת שב"חים. כדי לעמוד במשימה, יקבל הגדוד אמצעי תצפית חדשים, פריטי "הונאה טקטית" שמיועדים להסוואה בשטח פתוח, בנוי ומיוער, רחפנים, אמצעי איסוף ורכבי שטח מהירים.

ראשוני החיילים שיתגייסו השבוע יעברו את ההכשרה ותהליך ההסמכה בבסיס סיירים של מערך הגנת הגבולות. במקביל, בתהליך שמוביל ראש מטה פיקוד מרכז תא"ל רועי שטרית, נבנים מוצבים בעלי תנאי שירות גבוהים, צירים חדשים, חומה וגדר מתריעה לאורך החטיבה המרחבית אפרים.

גיוס נובמבר גולני-גבעתי, בקו"ם תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
יבצעו מארבים לצורך תפיסת שב"חים. מתגייסים בבקו"ם, ארכיון/ראובן קסטרו

כבר בתחילת "שובר גלים", בחודש מרץ, מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס הציג לרמטכ"ל אביב כוכבי את הנתונים אודות הפלסטינים שעוברים את קו התפר באופן לא חוקי. עקב הזנחה רבת שנים של הגדר והצירים באזור, הנתונים היו קשים במיוחד: 34,085 פלסטינים חוצים את הגדר בשבוע, על פי לזיהוי התצפיות ואמצעי האיסוף במרחבים השונים.

בעקבות זאת, צה"ל תגבר בהדרגה את קו התפר בכוחות לוחמים בסדיר ובמילואים, והחל לעבות את המרחבים השונים בסיורים. תוך כדי התהליך הציב גדר תיל והחל לתקן את הגדר הישנה. כעבור חודש, צנח היקף השב"חים ל-15,000 פלסטינים בשבוע, וחודש לאחר מכן ל-750 בשבוע. בחודש מאי המספר כבר ירד לכ-300 פלסטינים שחוצים את קו התפר בשבוע, באזורים שבהם אין עדיין גדר מתריעה ומספיק כוחות סיור. מאז תחילת עיבוי הכוחות בקו התפר, ההיקף נע בין 250 ל-400 שב"חים בשבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פרצות בגדר המערכת בגזרת ג'נין 20 ביוני 2022. אמיר בוחבוט
המטרה - לסתום את קו התפר. פרצות בגדר ביו"ש/אמיר בוחבוט

גורמי ביטחון הבהירו כי בצה"ל פותחו שיטות שיאפיינו את קו התפר ובהתאם לתעסוקה המבצעית ישולבו מאמצים נוספים כדי להוריד את היקף השב"חים ממאות למספר חד ספרתי. על פי אותו גורם, בישראל יש יותר מ-10,000 שב"חים שחיים כדרך קבע בישראל או חוזרים ליו"ש פעם בחצי שנה עד שנה לביקורים קצרים וחוזרים לישראל.

עוד הדגיש הגורם כי התהליך הדרמטי של בניית החומה באזור חטמ"ר מנשה אמור לנתק את אום אל-פחם מג'נין ובכך לייצר מציאות ביטחונית חדשה באופן כזה שתמנע מעבר של גורמים פליליים, הברחות נשק, תחמושת וסמים, ותחסום בריחה של עבריינים מישראל ליו"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully