וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: יש הבנות על רכיבים במסלול לנורמליזציה עם סעודיה; יש עוד עבודה לעשות

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 7:50

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס לאפשרות של פריצת דרך ביחסים בין ישראל והממלכה, וטען כי מנהיגיהן של ארה"ב, ישראל וסעודיה "הניחו על השולחן רבים מהרכיבים במסלול לנורמליזציה" - אך הבהיר: "יש עוד עבודה לעשות"

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי "יש הבנות רחבות על רכיבים מרכזיים במסלול לנורמליזציה בין ישראל וסעודיה". לצד זאת, סאליבן הבהיר כי "אין לנו מוכנות לחתימה על המסגרת והתנאים" וכי "יש עוד עבודה לעשות".

עוד סאליבן אמר כי מנהיגיהן של ארה"ב, ישראל וסעודיה "הניחו על השולחן רבים מהרכיבים במסלול לנורמליזציה".

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן 7 בדצמבר 2021. רויטרס
"יש עוד עבודה לעשות". סאליבן/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, סאליבן אמר בתדרוך לכתבים כי שיחות הטלפון שקיים שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביממה האחרונה עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, אינן מעידות על פריצת דרך קרובה בכל הנוגע להסכם נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה. "אני לא צופה פריצת דרך בטווח הזמן המידי", הדגיש.

בימים אלו, משלחת אמריקנית בראשות האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק, ועוזרת שר החוץ לענייני המזרח הקרוב ברברה ליף, נמצאים לסעודיה - שם נפגשו עם בכירים בממלכה ועם יועציו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, וזאת, כדי לדון עמם על "המרכיב הפלסטיני" של הסכם עתידי בין ישראל לסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully