וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרעות ביו"ש מתחממות רגע לפני ערב ראש השנה: "מחבלים מקבלים הכוונה מאיראן"

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 23:29

היקף ההתרעות ביהודה ושומרון עלה לדו-ספרתי. לדברי גורם צבאי, עיקר פעילות כוחות הביטחון מתמקדת אזור שכם, ג'נין וחברון - שם פעילי טרור מקבלים מימון והכוונה מחמאס והמשטר בטהראן. בנוסף לסגר שיוטל בחגים, החטיבות יתוגברו בפלוגות של יחידות מיוחדות

תיעוד פיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

21 גדודים ויחידות מיוחדות פועלים בימים אלו באוגדת יהודה ושומרון, בפיקודו של תא"ל אבי בלוט, במטרה לחשוף תשתיות טרור ולסכל פיגועים. גורם ביטחוני אמר הערב (חמישי) לוואלה! כי היקף ההתרעות החמות עומד על מספר דו-ספרתי, ורובן בצפון השומרון.

בשבועות האחרונים כוחות הביטחון מתמקדים באזור שכם, ג'נין וחברון - שם שב"כ התריע על התעוררות של פעילי חמאס, כך לפי גורם צבאי. לכן, החלה לאחרונה פעילות של מערכת הביטחון כדי לחשוף תשתיות ומחבלים בודדים. לדברי הגורם, "חברון תמיד מתעוררת באיחור, בשונה מאזורים אחרים באזור יהודה ושומרון, אבל כשהיא מתעוררת קשה לכבות אותה - יש שם פעילות אינטנסיבית של צה"ל ושב"כ נגד פעילים שמקבלים הכוונה ומימון של איראן וחמאס".

כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות הביטחון ביהודה ושומרון. ארכיון/דובר צה"ל

בהתאם להתרעות החמות צפוי להחליט הרמטכ"ל הרצי הלוי כי בנוסף לסגר על אזור יהודה ושומרון במהלך החגים, תתוגבר כל חטיבה בפלוגה אחת לפחות של יחידות מיוחדות שיהיה בכוננות גבוהה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, נערכת פעילת נרחבת ברשתות החברתיות למנוע מקרי חקיינות של הפיגועים מהחודש שעבר.

בפעילות האחרונה של כוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון נעצרו 18. בנוסף, הוחרמו בפשיטה ארבעה רכבים, ציוד צבאי ותחמושת. במהלך הפעילות, חשודים יידו אבנים והשליכו מטעני חבלה לעבר החיילים, ופצעו לוחמת מג"ב באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully