וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתערבות ארגוני פשע: הממשלה שוקלת לדחות את הבחירות ב-12 רשויות ערביות

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 22:06

המהלך החריג שפורסם בחדשות 12 נידון במהלך דיון בוועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, במהלכו הועלה החשש שארגוני פשיעה יאיימו על מועמדים או ישתילו כאלה מטעמם. בין ההצעות שעלו: דחיית הבחירות ב-3 חודשים. לפיד: "לממשלה אין שום סמכות"

בווידאו: שבועיים אחרי הטבח: שני אחים נרצחו במטע זיתים סמוך לאבו סנאן/יואב איתיאל

הממשלה שוקלת לדחות את הבחירות ב-12 רשויות ערביות מחשש להתערבות ארגוני פשיעה, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 12. החשש, כך הועלה בוועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית שהתכנסה היום, הוא שארגוני פשיעה יאיימו על מועמדים או ישתילו כאלו, וכך ישתלטו באופן בלתי הגון על הבחירות ותוצאותיהן - ובאופן עקיף על הרשויות.

בדיון הועלו פתרונות שונים למניעת מימוש החששות, בהם דחיית הבחירות בשלושה חודשים, או מינוי ועדה קרואה של משרד הפנים. אולם, הייעוץ המשפטי הסתייג מההצעות וביקש לדון בסוגיה לעומק, על מנת לגבש עמדה משפטית. כמה שרים שנכחו בדיון ביקשו לקבל את רשימת הרשויות המקומיות, אולם סורבו על ידי המפכ"ל.

זירת רצח שני גברים, אבו סנאן, 6 בספטמבר 2023. יואב איתיאל
זירת רצח שני גברים, אבו סנאן, 6 בספטמבר 2023/יואב איתיאל

בהמשך, הגיב לידיעה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שטען כי "לממשלה אין שום סמכות 'לשקול לבטל את הבחירות ב-12 רשויות'. תפקידה של הממשלה במדינה דמוקרטית הוא לאפשר בחירות בכל מצב. שיביאו את כל משטרת ישראל, שיגייסו את מג"ב להשגיח על הקלפיות".

"תשאלו את עצמכם מה הם היו עושים אם היה חשש להתערבות בבחירות בעיר שבה מוביל בבטחה ובהפרש גדול מועמד של הליכוד שמקורב ליריב לוין ולאוחנה", המשיך, "האם הם היו מבטלים אותן? ברור שלא. הם היו הופכים את העולם ומוודאים שהבחירות יתקיימו במועדן. זה בדיוק מה שהם צריכים לעשות עכשיו. אחרת הדבר הבא שהם יבטלו זה את הבחירות הכלליות. הרי אין בעיה לממשלה הזו להודיע על מצב חירום בטחוני אם הם יראו בסקרים שהם עומדים להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully