וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציא צו זמני: בג"ץ מעכב את חלוקת "תלושי המזון" של ש"ס

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 21:23

שופט העליון אלכס שטיין הוציא צו זמני ליוזמה של משרד הפנים, בעקבות השארתם של מעוטי יכולת מחוץ לתוכנית ותיעדוף של משפחות מרובות ילדים. השר לוין ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את בג"ץ: "החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה"

משלוחי מזון בנמל תל אביב/צילום: גל יערי לנמל תל אביב

שופט העליון אלכס שטיין הוציא היום (חמישי) צו זמני שמונע מהממשלה להתחיל בחלוקת "תלושי המזון" של משרד הפנים. זאת, בעקבות השארתם של מעוטי יכולת מחוץ לתוכנית שנרקמה - שמתעדפת משפחות מרובות ילדים. השופט ציין בהחלטתו כי זו התקבלה בשל הכוונה למנוע מצב בלתי הפיך, ואין בה כדי להביע עמדה לגבי תוצאות ההליך המשפטי.

"החלטת בג"ץ היא ביטוי נוסף לפער שבין השופטים לבין העם", הגיב לצו שר המשפטים יריב לוין. "זו החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה, רגע לפני חגי תשרי. משפחות רבות שמאות השקלים הללו היו קרן אור עבורן, נותרו עם מקרר ריק".

יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף. לוין/ראובן קסטרו

"קו ישיר מחבר בין הפסיקות הרבות של בג"ץ, שסיכלו את מהלכי הממשלה והכנסת להוצאת המסתננים מהארץ, לבין ההחלטה הזו", המשיך השר. "הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים מכל חלקי העם. שופטים שמבינים לנפשם ולצרכיהם של מיליוני אזרחים, שמחוברים לערכים של רוב העם. לכן אני נאבק למען רפורמה במערכת המשפט, לכן אסור לנו לוותר על זכותנו למערכת משפט מגוונת והוגנת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חלוקת מזון לקראת חג הפסח, ארגון פתחון לב. 20 באפריל 2016. ראובן קסטרו
חלוקת מזון לקראת חג הפסח, ארגון פתחון לב. 20 באפריל 2016/ראובן קסטרו

"יש לי בן אחד בארץ אז טוב שיש לי מישהו פה, שאני זקוק הוא עוזר לי. לפני שנה עזרו לי עם תשלום ארנונה כי אני לא זכאי להנחה, תווי המזון האלו יעזרו לי מאוד", סיפר דן בר משה, ניצול שואה בן 87 מיהוד. "יכול להיות שאני לא בין הנזקקים ביותר, אבל אני מפחד", שיתף.

"להיות נזקק זה הדבר הכי נורא שיכולתי לבקש לעצמי כשאני כבר זקן ולא יכול לדאוג לעצמי", הגיב להיקף התוכנית גם ר', בן 78 מצפון הארץ שנותר מחוץ למעגל הזכאים. "אני חי לבד כי אשתי נפטרה כך שהקצבה שלי לא מספיקה לי. אני צריך את תווי המזון לחגים, אך כנראה שאסתפק בסל מזון כמו כל שנה".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • ש"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully