וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור של רוטמן נדחה: נשיאת העליון חיות תשתתף בבג"ץ עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:37

השופט פוגלמן קבע כי נשיאת בית המשפט העליון תשתתף בדיון בשבוע הבא. "בדברי הנשיאה אין כל התייחסות לטענות שמועלות בעתירות"

בווידאו:שמחה רוטמן: "אם בית המשפט יחליט על כל סוגיה במדינת ישראל - אנחנו לא נהיה מדינה דמוקרטית"/אתר רשמי

המשנה לנשיאת העליון השופט עוזי פוגלמן דחה היום (חמישי) את ערעורו של ח"כ שמחה רוטמן, וקבע כי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תוכל להשתתף בדיון בבג"ץ על עילת הסבירות בשבוע הבא.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שמחה רוטמן. יונתן זינדל/פלאש 90, נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת, עיבוד תמונה
הערעור נדחה. נשיאת העליון חיות וח"כ רוטמן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת

פוגלמן כתב בפסק דינו: "דבריה של הנשיאה שכוונו לעילת הסבירות לא התייחסו להסדר הפרטני שעוגן במסגרת התיקון - על רכיביו. עוד יש להוסיף כי בדברי הנשיאה אין כל התייחסות לטענות שמועלות בעתירות, לא כל שכן לטענות המשיבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השופט עוזי פוגלמן בדיון בעתירה שעניינה אפשרותם של בני זוג מאותו המין לאמץ לפי חוק אימוץ ילדים, ביהמ"ש העליון, 2 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המשנה לנשיאת העליון השופט עוזי פוגלמן/פלאש 90, יונתן זינדל

מדוע רוטמן ערער?

  • רוטמן טען כי נשיאת העליון הביעה את עמדתה המתנגדת בנושא ביטול עילת הסבירות בכנס העמותה למשפט ציבורי שנערך בתחילת השנה בחיפה.

מה אומרת חיות?

  • בתחילת השבוע סתרה נשיאת העליון את טענותיו של רוטמן ואמרה כי "דבריי בכנס העמותה למשפט ציבורי בנושא נאמרו מתוקף חובות אלה המוטלות עליי כנשיאת בית המשפט העליון, והם שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת נוכח התוכנית שהציג שר המשפטים בנאומו. בדבריי אלה אכן התייחסתי, בין היתר, לסוגיית ביטול עילת הסבירות שנכללה בתוכנית שהציג השר ולקשיים הכרוכים בכך".
  • חיות הוסיפה: "העובדה ששופט היושב בדין מחזיק בדעה מסוימת בנוגע לנושא מסוים אינה מקימה עילת פסלות אוטומטית, כל עוד אין בדבריו כדי להעיד על כך שדעתו 'ננעלה' בסוגיות הקונקרטיות העומדות להכרעה בפניו".

רוטמן לא נשאר חייב

  • בתגובה לדבריה פרסם רוטמן פוסט בחשבון ה-X שלו, שם כתב כי "אין חולק על כך כי החלטתו של שופט שלא לפסול את עצמו, מן הדין שתהיה נתונה לביקורת מידי רשות שיפוטית אחרת. העיקר הוא, שלא יהא השופט עצמו פוסק אחרון בדבר פסלותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully