וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההדחה מקורס מ"כים: מפקד סיירת גולני החמיר את עונשם של הלוחמים שהתפרעו

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 8:42

בעקבות התיעוד שנחשף בוואלה!, שבו נראו לוחמי הסיירת הופכים שולחנות ומשליכים פחים, נודע לוואלה! כי סגן אלוף דוד כהן שפט את כל המעורבים ל-28 ימי ריתוק. סמל ושני מפקדי כיתות הושעו מלחימה, אחד הלוחמים יעלה לוועדה שבו תישקל הדחתו מהיחידה

בוידאו: הפיכת שולחנות וזריקת פחים ונדליזם בקורס מכים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד סיירת גולני, סגן אלוף דוד כהן, החליט להחמיר את עונשם של חניכי הסיירת בקורס מ"כים, שבתיעוד שנחשף בוואלה נראו מתפרעים בבסיס ושפט הלילה (חמישי) את כל תשעת המעורבים ל-28 ימי ריתוק - כך נודע לוואלה. זאת, לאחר שכבר הודחו מהקורס בעקבות הפרסום בוואלה.

נוסף על כך, סמל בסיירת הושעה מלחימה לארבעה חודשים, ושני מפקדי כיתות הושעו לחודשיים. אחד החניכים יעלה לוועדת הערכה, שבו תישקל הדחתו מהסיירת. מפקד הסיירת החליט כי חמשת הלוחמים הנוספים ימשיכו בשירות ביחידה, בשל מידת מעורבות נמוכה באירועים. יש לציין כי הדחת החניכים מקורס מפקדי הכיתות עלולה ליצור מחסור במ"כים בסיירת גולני.

בד בבד, מח"ט גולני אל"מ יאיר פלאי התייחס בפורום סגור לאירוע האלים, שהתרחש במהלך הקפצה של לוחמי סיירת גולני בקורס מ"כים של זרוע היבשה לאימון קרב מגע, והגדיר אותו כ"חמור מאוד באופן שלא מייצג את ערכי חטיבת גולני".

הפיכת שולחנות וזריקת פחים ונדליזם בקורס מ"כים של חטיבת גולני. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
הפיכת שולחנות וזריקת פחים ונדליזם בקורס מ"כים של חטיבת גולני/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול, הוחלט להדיח את ששת החניכים ושלושת המפקדים מבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה. בנוסף, מפקד הצוות ננזף פיקודית ורותק למשך שבוע. האירוע התקבל בהלם בקרב הפיקוד הבכיר בזרוע היבשה ובפיקוד צפון שאליו שייכים לוחמי גולני, שהתפרעו תוך שהם משליכים שולחנות ופחים וגורמים לנזק לציוד צבאי לאחר שהוקפצו לשיעור קרב מגע.

"האירוע הזה חמור בכמה מישורים. פעם אחת זה מצביע על רמת משמעת נמוכה של הלוחמים, חלקם לוחמי סיירת גולני. לא ברור איך לוחמי סיירת בפרט ולוחמים בצה"ל בכלל מתנהגים ככה. זה נוגד את רוח היחידה וכל היגיון", הסביר גורם בכיר בזרוע היבשה. "זה מצביע על בעיה בקורס מ"כים. רמת משמעת נמוכה גם בקורס עצמו? מדובר בלוחמים מובחרים שאמורים לפקד על כיתות לוחמים בעתיד".

עוד אמר הגורם הבכיר: "הם פגעו באמון שנתנו בהם המפקדים הבכירים בחטיבת גולני ובסיירת ששלחו אותם לקורס מ"כים. העדיפו אותם על פני אחרים. הם ראו בהם לוחמים ומפקדים מעולים ולכן הם נשלחו לקורס. לכן יתבצע תחקיר מעמיק בנושא לא רק נקודתית כלפי הלוחמים. אי אפשר להחליק את האירוע הזה. אי אפשר להציג את זה כרוח שטות".

  • עוד באותו נושא:
  • גולני
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully