וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימשו את האיום: ההאקרים שפרצו למאגרי המידע של מעייני הישועה החלו בהפצתו

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 7:10

חודש לאחר שנפרצו שרתי בית החולים על ידי קבוצת "Ragnar locker", זו הכריזה על פרסום המידע הרגיש - בהמשך לאי ההיענות לדמי הכופר שדרשה. תחילה, פרסמה חלק מהנתונים בדארקנט. מחקירת המקרה עלה כי התוקפים השיגו גישה למידע אישי של מטופלים, שהיקפו טרם התברר

בווידאו: מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה, הופסקה קליטת מטופלים/דוברות משרד הבריאות

קבוצת "Ragnar locker" שהצליחה לפרוץ לפני כחודש למאגרי המידע של בית החולים מעייני הישועה החלה אמש (רביעי) בהפצתו בדארקנט. זאת, בהמשך לאי היענות בית החולים לדמי הכופר שדרשה, המוערכים במיליונים.

חקירת המקרה, שמנהלת הרשות להגנת הפרטיות, העלתה כי התגלו סימנים ממשיים לדלף מידע במערכות בית החולים. לפי שעה, החשד הוא שדלף מידע אישי של מטופלים בבית החולים. ברשות טוענים כי התוקפים הצליחו להשיג גישה למידע אישי, אולם טרם התברר האם מידע זה כולל נתונים רפואיים.

"בחינה ראשונית של האירוע העלתה חשש לדלף מידע, אך בהמשך התגלה כי מדובר באינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש", מסרו ברשות בהמשך לממצאי החקירה. "נוכח אינדיקציה זו, מבקשת הרשות להנחות את הציבור להגביר מודעות, לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות".

בבית החולים התייחסו לקבוצת "Ragnar locker" שאחראית למתקפת הסייבר, וטענו כי זו "תקפה עשרות מערכות בריאות ברחבי העולם".

בית חולים מעיני הישועה, בני ברק, 8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
בית חולים מעיני הישועה, בני ברק, 8 באוקטובר 2020/ראובן קסטרו

לפני כשנה וחצי, חשף משרד הבריאות כי במשרד עוצרים יותר ממאה אלף תקיפות סייבר בחודש על המערכות. זאת, לאחר תקופה שבה אירעו מתקפות על ארגוני רפואה כמו בית החולים הלל יפה ומכון מור מקבוצת קופת חולים כללית.

"אבטחת מידע זה עניין של 24/7, מדובר במעין מלחמת עולם שלישית", אמר אז נציג משרד הבריאות. "אם פעם כדי לתקוף מדינה היה צריך אוניה וטילים, היום מספיק אתר אינטרנט פשוט ואפשר לתקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully