וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של יממה: נתניהו הוציא הודעת הספד לראש המוסד לשעבר שבתי שביט

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 20:31

24 שעות אחרי שנודע ששביט מת במפתיע במהלך חופשה באיטליה, התייחס ראש הממשלה, אותו שביט נהג לבקר לא מעט, למותו בהודעה לקונית: "למרות חילוקי הדעות העמוקים בינינו, תמיד הערכתי את שירותו החשוב ואת תרומתו למען ביטחון ישראל"

שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
"למרות חילוקי הדעות העמוקים בינינו, תמיד הערכתי את שירותו החשוב ואת תרומתו למען ביטחון ישראל"/ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הערב (רביעי) הודעת הספד לראש המוסד לשעבר שבתי שביט - יממה אחרי שנודע על מותו. שביט, שמת אתמול במפתיע בגיל 84 במהלך חופשה באיטליה, נהג למתוח ביקורת על נתניהו לאורך השנים. נתניהו בחר להוציא הודעה לקונית: "למרות חילוקי הדעות העמוקים בינינו, תמיד הערכתי את שירותו החשוב ואת תרומתו למען ביטחון ישראל", כתב.

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הלך אתמול לעולמו בגיל 84. שביט, שעמד בראש הארגון בין השנים 1989 ל-1996, מת במהלך חופשה פרטית באיטליה.

ראש המוסד הנוכחי, דוד ברנע, ספד לו: "הוא היה מעמוד התווך של עולם המבצעים, המודיעין, והביטחון האסטרטגי של מדינת ישראל. משפחת המוסד מרכינה ראש בענווה ובצער רב על לכתו של מפקד וראש מוסד אמיץ, ערכי, מסור ומוערך אשר הקדיש את חייו למדינת ישראל ולביצור ביטחונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 27 באוגוסט 2023. שריה דיאמנט, אתר רשמי
פרסם את ההספד באיחור של יממה. נתניהו/אתר רשמי, שריה דיאמנט

שביט החל את דרכו במוסד ב-1964 כקצין איסוף של אגף "צומת" באיראן. בהמשך כיהן בתפקידים מבצעיים ופיקודיים בארץ ובחו"ל עמד בראש אגף קיסריה, והיה המשנה לראש הארגון.

לפי הודעת המוסד, בתקופת כהונתו כראש הארגון, שביט "פעל להרחבה וחיזוק של היחסים החשאיים בין המוסד לארגונים ומדינות במרחב האזורי והגלובלי, ובראשם תרומתו לכינון הסכם השלום שנחתם בין ישראל לירדן".

שביט, שגם לאחר פרישתו היה פעיל בארגון וחנך מפקדים רבים בו, כיהן כנשיא אגודת הגמלאים של המוסד במשך ארוכות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully