וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר פרדו: ישראל מנהלת משטר אפרטהייד ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 18:53

"שטח בו שני עמים נשפטים תחת שתי מערכות חוק שונות - הוא מדינת אפרטהייד", טען פרדו בריאיון לסוכנות הידיעות AP. הוא העיד כי במהלך כהונתו כראש ארגון הביון הזהיר את נתניהו כי עליו לקבוע באופן ברור מהם גבולותיה של מדינת ישראל, אחרת יסתכן ב"הרס המדינה היהודית"

נתניהו מתראיין לרשת פוקס/מעריב

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר ביקר היום (רביעי) את מדיניות ישראל בשטחים, וטען בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי "המדינה מנהלת משטר אפרטהייד ביהודה ושומרון".

"שטח בו שני עמים נשפטים תחת שתי מערכות חוק שונות - הוא מדינת אפרטהייד", טען פרדו, והעיד כי במהלך כהונתו כראש ארגון הביון בין השנים 2016-2011, הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליו לקבוע באופן ברור מהם גבולותיה של מדינת ישראל, אחרת יסתכן ב"הרס המדינה היהודית".

פרדו אמר כי דעותיו בנושא "אינן קיצוניות - אלא עובדה", כשלטענתו, בעוד לאזרח ישראלי יש חופש תנועה ברוב רחבי הארץ, פלסטינים מוגבלים ביכולתם להגיע ממקום אחד לאחר. "ישראל צריכה להחליט במה היא חפצה: מדינה ללא גבולות בשטח - היא מדינה חסרת עכבות".

במפלגת הליכוד גינו את דבריו של פרדו: "צה"ל פועל במוסריות כדי להגן על אזרחי ישראל תוך מניעת פגיעה בחפים מפשע. בבתי חולים בישראל מטפלים ביהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים כאחד. ערבים ויהודים לומדים ועובדים יחד בישראל. במקום להגן על מדינת ישראל וצה"ל, פרדו מוציא את דיבתה של ישראל רעה".

תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017/ניב אהרונסון

ביולי, פרדו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת חברי ממשלתו, וטען כי "אנחנו עוברים תהליכים הדומים לקו קלוקס קלאן". את הדברים הוא אמר בריאיון לכאן רשת ב'. ה"קו קלוקס קלאן" יוזכר, הם ארגוני טרור גזעניים בארצות הברית שדוגלים בעליונות לבנה, גזענות ושנאה למיעוטים.

עוד טען פרדו כי ראש הממשלה נתניהו חבר "למפלגות געזניות נוראיות", ולדבריו, עמדותיו של נתניהו "לא רחוקות מהן". בהמשך הריאיון, פרדו ציין כי אם באילו ממדינות העולם היו מחוקקים חלק מהחוקים שחברי הקואליציה הזו מקדמים - "היינו אומרים שאלה חוקים מפלים אנטישמיים".

"המנהיג איבד את הצפון. כלום ממה שקורה לא היה קורה אם ראש הממשלה לא היה מוביל את המהלך הזה. הוא כסוס הרץ למטרה עם כיסוי עיניים ואוזניים", הוסיף פרדו. "אומה נקרעה לשניים וראש הממשלה לא ממצמץ". בהמשך טען ראש המוסד לשעבר בהתייחסו לאי ההתייצבות של חלק מאנשי המילואים, כי נתניהו הוא זה שאחראי להתפרקות צה"ל והמוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully