וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסנאט המרוקני אלנעים מיארה אושפז - וביקורו בארץ נדחה

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 21:22

מיארה אושפז בבית החולים בירדן עקב החמרה בריאותית במצבו. נוכח המצב, הוחלט על דחיית ביקורו בכנסת, שתוכנן למחר בעקבות הזמנתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. כמו כן, לא ביקר היום מיארה ברמאללה כפי שתכנן. "עם חזרתי למרוקו, לשכתי תתאם מועד חדש לביקור"

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בביקור במרוקו/מעריב

יו"ר הסנאט המרוקני אלנעים מיארה אושפז אמש (שלישי) בבית החולים בירדן עקב החמרה בריאותית במצבו. נוכח המצב, הוחלט על דחיית ביקורו בכנסת, שתוכנן למחר. כמו כן, לא ביקר היום מיארה ברמאללה כפי שתכנן.

נשיא מיארה התייחס לביטול הביקור: "צר לי כי בשל מקרה חירום רפואי, נבצר ממני מלהגיע לכנסת. עם חזרתי למרוקו, לשכתי תתאם מועד חדש לביקור. הסנאט וחברי הסנאט בראשותי, ימשיכו לבסס ולהעמיק את שיתוף הפעולה הפרלמנטרי עם הכנסת, שהחל עם ביקורו ההיסטורי של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בחודש יוני האחרון. הקשר בין ממלכת מרוקו לבין מדינת ישראל הוא אינטרס משותף של שתי המדינות - ויחד נמשיך להעמיקו".

אוחנה, שהזמין את מיארה מוקדם יותר השבוע, איחל להחלמתו של מיארה: "היחסים בין המדינות מרקיעים שחקים וביקורו של נשיא הסנאט המרוקאי מיארה היה אמור להיות אחד מרגעי השיא, אך אנו כמובן עוקבים בדאגה אחר מצבו הרפואי ומאחלים לו החלמה מהירה ורפואה שלמה".

לכשיבקר בארץ, מיארה צפוי להיות לאישיות המרוקאית הראשונה ולאחד מהמנהיגים המוסלמים היחידים, שיגיע למשכן הכנסת.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Chambre des Représentants, אתר רשמי
יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023/אתר רשמי, Chambre des Représentants

ביוני, אוחנה ביקר בפרלמנט של מרוקו. בכך, הוא יו"ר הכנסת הראשון שיצא לביקור רשמי במדינה מוסלמית. את פניו קיבל יו"ר הפרלמנט, ראשיד טלבי אל-עלמי, והשניים נשאו דברים בבית המחוקקים וחתמו על מסמך הבנות משותף שתכליתו חיזוק היחסים בין שתי המדינות.

את דבריו פתח אוחנה בשפה המרוקאית, ואמר שזה עידן חדש ביחסים בין ישראל למרוקו: "אין ספק ששיתופי הפעולה המדיניים, הביטחוניים, האזרחיים והפרלמנטריים - נמצאים בשיאם. החתימה על מזכר ההבנות תסלול את הדרך להעמקת היחסים בין המדינות ולשדרוג השגרירויות". את דבריו, נעל אוחנה בברכת "שהחיינו".

אל-עלמי נאם והצהיר כי: "מרוקו היא המדינה המוסלמית הראשונה שהיה לה האומץ להזמין יו"ר כנסת ישראלי. זאת נקודה ציון משמעותית לעתיד של שלום במזרח התיכון". הוא פנה לאוחנה ואמר: "הגעתך לכאן היא כבוד גדול עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully