וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו התחדש עם עדות מגל: "סבלתי מכל ההתערבויות"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 9:10

איש התקשורת, שהיה עורך אתר וואלה, ממשיך למסור את עדותו על תיק 4000. זאת, לאחר שבדיון הקודם, שנערך לפני כחודשיים, ביקשה התובעת לחקור אותו בחקירה נגדית, אך השופטים סירבו. לשאלה האם ההתערבות בתכנים הקשורים לנתניהו לא הייתה שונה מאחרים השיב: "לא יודע"

בווידאו: תיקי נתניהו: חודשה עדותו של ינון מגל במשפט תיקי האלפים/מערכת וואלה!

אחרי פגרה של כחודשיים, היום (רביעי) התחדשו הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. איש התקשורת ינון מגל, שהיה העורך הראשי של אתר וואלה, עלה לדוכן העדים והמשיך למסור את עדותו בנוגע לתיק 4000, המכונה פרשת וואלה-בזק.

עם פתיחת החקירה הנגדית ניסה עורך הדין בעז בן צור, שמייצג את נתניהו, להראות שההתערבות באתר לטובת ראש הממשלה לא שונה מפוליטקאים אחרים. על כך השיב מגל: "זה אני לא יודע". העורך לשעבר הבהיר כי הוא סבל מההתערבויות בתכני האתר. "סבלתי מכל ההתערבויות האלו, גם אצל נתניהו וגם אצל אחרים, זה נראה לי יותר מידי", אמר.

"אנשים לא מודעים כמה יד רוחצת יד בתקשורת - פוליטיקאים, עיתונאים - במובן של בקשות, 'תוריד, תעלה'. כולם משחקים הצגה של תקשורת נקייה והגונה, לא מגלים את האמת", הוסיף מגל. "לא מגלים איך עושים את הנקניקיות".

עדות ינון מגל בבית המשפט המחוזי בירושלים  18 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ינון מגל/פלאש 90, יונתן זינדל

בדיון הקודם, שנערך ביולי, סיפר מגל על התנהלות האתר בתקופתו. לדבריו, הייתה התערבות בתכנים באופן שוטף, על ידי המנכ"ל דאז אילן ישועה. "הייתה כל הזמן התערבות, שמתי קלסר עם הודעות מאילן ישועה, הצצתי והפסקתי כי זה עורר גועל". בעדותו טען מגל כי האתר היה דווקא עוין לנתניהו, וההוראות שקיבל מישועה נועדו "לאזן" זאת. "רוב הבקשות היו בקשות טיפשיות שקשורות לשרה ויאיר".

מגל פירט על הודעות שקיבל מישועה לדבריו. "אל תכתוב על ערוץ 10 כי אני נפגש איתם, תוריד את התמונה של שרה, אל תדבר על פואד, גדעון סער צלצל שלא תעלה אייטם על גאולה, יאיר לפיד צלצל להיכנס לסלבס. זה היה מקום שהתנהל בצורה מאוד לא רצינית מבחינה עיתונאית. לא מבחינתי, מבחינת אילן ישועה".

בהמשך ביקשה תירוש לחקור את מגל נגדית, בגלל סתירות בין עדותו בבית המשפט, לבין מה שסיפר בחקירה במשטרה. "אני אבקש לראות בדברים אלה סתירה חזיתית. העד אומר היום שהאתר היה מלא שנאה לנתניהו, ואילו בהודעה במשטרה הוא אומר שהאתר היה אובייקטיבי. אני אבקש לציין שזאת סתירה ואני מבקשת לאפשר לי לחקור את העד בחקירה נגדית כדי שבית המשפט יוכל לקבל את מלוא התמונה". השופטים דחו את בקשתה של תירוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully