וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהורדת דירוג האשראי: נציגי מודי'ס הגיעו לישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 22:28

אחרי האזהרה החריפה, המדרגים של אחת משלוש חברות האשראי הגדולות בעולם, באו לארץ כדי להתרשם מהמתרחש במדינה והם נפגשים עם בכירים באוצר, בבנק ישראל ובמשק. זאת, ברקע הדריכות לקראת הדיונים בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות ואי כינוס הוועדה לבחירת שופטים

בוידאו: נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר"/מערכת וואלה!, לעמ

המדרגים של חברת האשראי מודי'ס הגיעו היום (שלישי) לישראל כדי להתרשם מהמתרחש במדינה, והם מקיימים פגישות עם בכירים באוצר, בבנק ישראל ובמשק. זאת, בצל החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל בעקבות השלכות המהפכה המשפטית והתגובות אליה וברקע הדיונים המתקרבים בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות ועל אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

לפני כחודש וחצי, הודיעה סוכנות הדירוג פרסמה סוכנות הדירוג דוח חריג על ישראל. לפי הסוכנות, קיים סיכון משמעותי שהמתחים הפוליטיים והחברתיים בנושא יימשכו, ויגרפו השלכות שליליות על כלכלת ישראל וכן על מצבה הביטחוני.

"ליתר דיוק, אנו מאמינים שהאופי הרחב של הצעות הממשלה עלול להחליש מהותית את עצמאותה של מערכת המשפט ולשבש איזונים בין זרועות הממשל השונות, שהם היבטים חשובים של מוסדות חזקים", נכתב בדוח. "לישראל אין חוקה כתובה והמערך המוסדי שלה נשען במידה רבה על פיקוח וביקורת שיפוטיים. בנוסף, המוסדות המבצעים והמחוקקים הפכו פחות צפויים ומוכנים יותר ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית".

Moody's Corporation. Daniel J. Macy, ShutterStock
Moody's Corporation/ShutterStock, Daniel J. Macy

מנתוני הדוח עלה כי ההשקעות בהייטק צנחו באופן מהותי, כך שהסקטור גייס נתון זהה לחצי השנה הראשונה ב-2019. עוד עלה מהדוח כי לפחות 80% מהסטארטפים הישראלים החדשים בחרו להירשם מחוץ לגבולות המדינה מתחילת 2023, לעומת 20% בלבד בתקופה המקבילה ב-2022.

עת התפרסם האחרון של סוכנות דירוג האשראי, נכתב כאן שמדובר בכרטיס צהוב, לפני הורדת דירוג, אך גורמים בקואליציה התייחסו בזלזול לאזהרת סוכנות הדירוג והעדיפו לאמץ את הותרת דירוג האשראי על כנו, חרף מהלכי החקיקה.

בחודש אפריל, הורידה מודי'ס את אופק דירוג האשראי של ישראל מ"חיובי" ל"יציב". "השינוי של התחזית משקף הידרדרות בממשל בישראל, כפי שממחישים האירועים האחרונים סביב הצעת הממשלה לשינוי מערכת המשפט במדינה. בעוד שהמחאות המוניות הובילו את הממשלה לעצור את החקיקה ולחפש דיאלוג עם האופוזיציה, האופן שבו ניסתה הממשלה ליישם רפורמה רחבת היקף מבלי לחפש הסכמה רחבה מצביע על היחלשות החוזק המוסדי ובחיזוי המדיניות", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully