וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד קרעי ואמסלם: "פגמים מהותיים בפיטורי יו"ר דואר ישראל"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 6:37

בהרב מיארה הגישה לבג"ץ את חוות דעתה, לפיה לא ניתן לפטר את מישל ועקנין. לדבריה, השרים היו חייבים להתייעץ עם רשות החברות, והעובדה שלא עשו זאת מביאה לחשש ממשי בפגיעה בה. עוד כתבה כי ההחלטה התקבלה בלי תשתית עובדתית, וכי נפלו פגמים בהליך השימוע שלו

"אתה תלך לעזאזל": מפגין התפרץ בצעקות לעבר השר קרעי בבאר שבע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) כי היא מתנגדת לפיטוריו של יו"ר הדואר מישל ועקנין על ידי השר שלמה קרעי. בחוות הדעת שהגישה לבג"ץ טענה כי לא ניתן לעשות זאת מפני שהתגלו בהחלטה "פגמים מהותיים". עוד הביעה היועמ"שית "חשש ממשי" לפגיעה ברשות החברות הממשלתית.

בהרב מיארה כתבה כי החלטה כזו צריכה להתקבל לאחר התייעצות עם רשות החברות, שכן חוק החברות הממשלתיות נועד למנוע מעורבות של הממשלה בפעילותה העסקית של החברה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
מתנגדת לפיטורים. בהרבה מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

עוד הדגישה כי החלטה כזו צריכה להתקבל "בזהירות רבה", וטענה כי בעת קבלת ההחלטה, שלושה חודשים לאחר כניסת קרעי לתפקיד שר התקשורת, "לא הייתה בפניו תשתית עובדתית המבססת את הפעלת הסמכות החריגה, המופעלת, לראשונה מאז חקיקת החוק, לפני כחמישים שנה".

לדבריה, הטענות לפיהן ועקנין "אינו ממלא את תפקידו כראוי", וכי דואר ישראל בהובלתו זנח את הטיפול ברמת השירות לציבור, לא התבססו על תשתית עובדתית. עוד כתבה כי השרים לא הוכיחו שהיו"ר כשל בתפקידו "ברף הגבוה" ולא הניחו תשתית עובדתית מוצקה לכך, ולפיכך לא ניתן לפטרו. עוד טענה שנפלו פגמים בהליך השימוע שנערך לו.

גם בעתירה זו היועמ"שית אינה מייצגת את שרי הממשלה קרעי ואמסלם, זאת לנוכח פערי העמדות הגדולים שהתגלו בין הצדדים. מי שמייצג את השרים הוא עו"ד אפרים דמרי.

עוד בוואלה!

מכתב מעו"ד: יו"ר הדואר מחזיר מלחמה לשר קרעי

לכתבה המלאה
שלמה קרעי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"לא הייתה בפניו תשתית עובדתית". השר קרעי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90
עו״ד אפרים דמרי. 6 באוגוסט 2023. אבנר כהן, עיבוד תמונה
עו״ד אפרים דמרי. 6 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, אבנר כהן

לפני כחודש וחצי, הודיעו השרים אמסלם וקרעי בהודעה משותפת כי "בתום הליך השימוע ליו"ר דירקטוריון הדואר, הגיעו השרים להחלטה משותפת כי היו"ר אינו ממלא את תפקידו כראוי ועל כן עליו לסיים את כהונתו לאלתר". ועקנין עתר לבג"ץ נגד ההחלטה.

השרים נימקו את החלטתם וטענו כי דואר ישראל מספקת שירות גרוע לציבור וכי נרשמה ירידה משמעותית בהכנסותיה. עוד טענו כי היו"ר לא פעל לקידום שירותים חדשים בתחומי הליבה של החברה ולא נמצאו פעולות בנושאים אלו.

קרעי הגיב לחוות הדעת וכתב כי "91 עמודים - מלאכת מחשבת של חרטוט, מנותקת מהמציאות שכל אזרח מרגיש יום יום. היועמ"שית לא קשורה לעניין, מנהלת רשות החברות לא מעניינת כאן, רק הציבור נוגע בדבר. אנחנו נייעל את השירות לציבור לפני, תוך כדי ואחרי ההפרטה, תהא אשר תהא החלטת בג"ץ בחמישי הקרוב. כולי תקווה שהשופטים יבינו את אחיזת העיניים, את הזלזול במצוקות הציבור ואת קשר השתיקה של הקליקה ששומרת על עצמה בכל מחיר".

גם בעתירה זו היועמ"שית אינה מייצגת את שרי הממשלה קרעי ואמסלם, וזאת לנוכח פערי העמדות הגדולים שהתגלעו בין הצדדים. מי שמייצג את השרים הוא עו"ד אפרים דמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully