וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליכו בקבוק תבערה - ופצעו קשה ילד בן 12: עונשי מאסר כבדים ל-3 תושבי יפו

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 15:21

בית המשפט גזר על השלושה 7 ו-6 שנות מאסר, לאחר שזרקו בקבוק תעברה לבית בשכונת עג'מי במהלך מבצע "שומר החומות". כתוצאה מכך נכווה באופן קשה מהשריפה שהתלקח הילד מוחמד גינטאזי, שהיה אז בן 12 בלבד. בנוסף יפצו הנאשמים את המשפחה ב-850 אלף שקל

בווידאו: אביו של הילד שנפצע מבקבוק תבערה ביפו משחזר/צילום: לירן לוי ועיריית תל אביב

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) עונשי מאסר על שלושה תושבי יפו בגין השלכת בקבוק התבערה לעבר בית בשכונת עג'מי בעיר במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021. כתוצאה מהשלכת בקבוק התבערה נפצע מוחמד גינטאזי שהיה אז בן 12 באורח קשה.

על אחמד דאוד (23) ועל ריזק ג'רבוע (37) נגזרו שבע שנות מאסר, ועל ראאד ג'רבוע (40) נגזרו שש שנים. בנוסף, בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, יפצו הנאשמים את המשפחה ב-850 אלף שקל.

זריקת בקבוק תבערה לבית ביפו, 15 במאי 202. יאפא 48, אתר רשמי
בית משפחת גינטזי ביפו, לאחר השלכת בקבוק התבערה/אתר רשמי, יאפא 48

כאמור, השופטת מעיין בן ארי גזרה את דינם של השלושה לאחר שבינואר האחרון הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון. אחמד וריזק הורשעו בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה וראאד הורשע בעבירות של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, סיוע להצתה והחזקת נשק.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי השלושה סיכמו ביניהם להצית בתי מגורים בשכונת עג'מי, בעיצומה של תקופה מתוחה בחברה הישראלית בה התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות. בהמשך לכך, הם נפגשו בביתו של ריזק והכינו בקבוקי תבערה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מוחמד גינטאזי ואמו נורה, יפו, 10 במאי 2022. ניב אהרונסון
מוחמד גינטאזי, הילד שנפצע קשה מזריקת בקבוק התבערה/ניב אהרונסון

בשעות הלילה, השליכו אחמד וריזק בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות מגורים סמוכות, תוך שהם גורמים לנזק ברכוש. בהמשך השליכו בקבוק תבערה לעבר דירה ברחוב אחר בה שהו באותה עת בני משפחה. כתוצאה מזריקת הבקבוק התלקחה אש שאחזה במוחמד גינטאזי, שהיה אז בן 12, והוא נפצע באורח קשה. עם מעצרם נתפסו בחזקתו של ראאד שני אקדחים ותת מקלע.

‎עם שמיעת גזר הדין מסרו עורכי הדין אסף שביט וטליה קלמרו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כי: "בית המשפט הביא לנגד עיניו משפחה תמימה שבליל בלהות מצאה את עצמה עם בקבוק תבערה שנזרק לביתה ונשרף בו נער צעיר, בן 12, לעיני כולם. כל הורה יודע שזה הסיוט הגדול שיכול להתרחש. העובדה כי האירועים התרחשו בתקופה מתוחה וכללו תכנון מראש מדגישה את חומרתם ואת הפגיעה הרבה בערכים המוגנים של שמירה על חיי אדם וגופו. הפרקליטות תמשיך לממש את תפקידה כמגינת הציבור".

מוחמד גינטאזי, יפו, 10 במאי 2022. ניב אהרונסון
"איבדתי חלק מהזיכרון". מוחמד גינטאזי/ניב אהרונסון

"הופתענו, אנחנו שכנים", שיתפה נורה, אם המשפחה, בראיון לוואלה! לפני כשנה. "הם אומרים שהם לא ידעו מי גר בבית. היו לנו קישוטי רמדאן בחוץ, איך לא ידעו? התעצבנו הרבה יותר כשגילינו שהם ערבים. אבל אנחנו חיים עם יהודים, אף יהודי לא עושה את זה".

"איבדתי חלק מהזיכרון, בקריאה, בכתיבה", סיפר אז מוחמד. "כמעט אף חבר מבית הספר הקודם לא דיבר איתי. כששואלים אני לא מספר, זה מחזיר אותי אחורה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully