וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי: המשטרה הצליחה לשייך לחשוד שרידי DNA שנמצאו על אקדח

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 12:47

לפני שנתיים נערך חיפוש בביתו של מחמוד סנעאללה, במהלכו הושלך מהגג אקדח. לאחרונה דיווחה מעבדת ה-DNA על התאמה שנמצאה לפרופיל שבידיהם, ושאפשר למצוא שיוך משפחתי. כתוצאה מכך נלקחו בדיקות מאחיו של סנעאללה, שהראו על התאמה ל-DNA ולתביעות האצבעות על האקדח

בווידאו: תיעוד החיסול בדיר אל אסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שנתיים אחרי שאקדח הושלך מגג בית במהלך חיפוש משטרתי, הצליחה המשטרה לשייך אותו לחשוד שעצרה בזכות שרידי דנ"א שנמצאו על האקדח. עם זאת, למרות שהמשטרה הצהירה בפני בית המשפט על כוונתה להגיש כתב אישום נגד החשוד, החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה לשחרר אותו למעצר בית. בעקבות ערעור בפני בית המשפט העליון על החלטה זו, החשוד נשאר במעצר ואתמול (שני) הוגש נגדו כתב אישום בעבירות נשק.

המשטרה הצליחה לקשור תושב הכפר בענה לאקדח שהוסתר באמצעות דנ"א. 5 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
האקדח שהושלך מגג הבית ועליו נמצאו שרידי ה-DNA/דוברות משטרת ישראל

מתי זה התחיל?

  • בתשע השנים האחרונות משתולל ביישובים השכנים בענה ודיר אל אסד שבגליל סכסוך דמים, שבמהלכו נרצחו כבר 23 בני אדם. מדובר בסכסוך מדמם בין שני פלגים של משפחת חסארמה, ואליו נכנסו גם בני משפחות תיתי וסנעאללה.
  • לפני שנתיים ערכה המשטרה חיפוש בביתו של תושב דיר אל אסד, מחמוד סנעאללה. במהלך החיפוש הושלך מגג הבית אקדח ברטה ומחסנית מלאה בכדורים. טביעות האצבע ושרידי דנ"א שהיו על האקדח לא הופיעו במאגר המשטרתי וכעבור זמן מה התיק נסגר.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה התחדש עכשיו?

  • בשנתיים שחלפו מאז נרצח מחמוד סנעאללה, שבביתו נערך החיפוש ונתפס אקדח הברטה. לפני כחודש וחצי דיווחה מעבדת ה-DNA של חטיבת הזיהוי הפלילי במשטרה לחוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל כי נמצאה התאמה בין שרידי ה-DNA שנמצאו על האקדח לפרופיל שמצוי בידיהם.
  • על פי הממצא החדש מדובר היה באפשרות למצוא שיוך משפחתי ולא שיוך לאדם מסוים. בעקבות כך נדגם DNA מחסן סנעאללה, בן 49, אחיו של מחמוד שבביתו נערך החיפוש. על פי המשטרה הבדיקה העלתה כי יש התאמה בין החשוד לבין ה-DNA. בדיקה של טביעות אצבעותיו העלו כי גם טביעות האצבע שלו תואמות לטביעות האצבע שנמצאו על האקדח.
רצח כפול בדיר אל-אסד: שני צעירים נורו למוות  10.04.21. אין, מערכת וואלה!
זירת רצח בדיר אל אסאד (ארכיון). סכסוך דמים קשה/מערכת וואלה!, אין

במה הוא מואשם?

  • בבית משפט השלום בנצרת הוגש אתמול כתב אישום נגד חסן סנעאללה בסעיפים של החזקת נשק שלא כדין והחזקת חלק של נשק או תחמושת (המחסנית והכדורים). את כתב האישום הגישה מחלקת התביעות המשטרתית.

מה קרה מאז נעצר הנאשם?

  • עם הצהרת המשטרה בפני בית משפט השלום בעכו בשבוע שעבר כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד העצור, נעתרה השופטת ג'ני טנוס לבקשה כי הוא יישאר במעצר עד שיוגש נגדו כתב אישום ואז, כמקובל, ייערך דיון נוסף בבקשה להשאירו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
  • סנגורו של הנאשם, עו"ד מיכאל כרמל, ערער על ההחלטה. הוא הציג את עברו הנקי של החשוד ואת הזמן הרב שעבר מאז שנתפס האקדח שבמהלכו לא היה מעורב בעבירה כלשהי. לדבריו החשוד הינו מרצה במכללת אום אלפחם, נוהג לצאת חוצץ נגד מקרי האלימות בחברה הערבית ואף יושב בוועדות סולחה. מנגד, במשטרה הצביעו על כך שמדובר באירוע חמור שקשור לסכסוך קשה שעודנו חי וקיים, ועצם ביצוע עבירת נשק מצביעה על מסוכנותו של העצור.
  • השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשת הסניגור והחליטה שהחשוד ישהה במעצר בית מלא. היא התחשבה בגילו של הנאשם, בעברו הנקי ובכך שמאז שנתפס האקדח הוא לא היה מעורב בעבירות אחרות, עובדה שמפחיתה את מסוכנותו.
  • רפ"ק אריק לוגסי, מפקד היחידה לפשיעה חמורה במרחב גליל של המשטרה אמר כי במשטרה מחו בתוקף נוכח החלטה זו ופנו לפרקליטות המדינה כי יגישו בקשת ערעור בפני בית המשפט העליון. בקשת הערעור התקבלה, ובדיון שנערך בבית המשפט העליון בפני השופט יחיאל כשר, הוחלט כי החשוד יישאר במעצר. "מבחינתנו עבירות נשק הן עבירות חמורות ולא ניתן להקל בהן ראש", אמר לוגסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully