וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות בברנינג מן? הישראלים מעידים: "גם ככה לא רצינו לצאת משם"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 10:05

ליאור דקל, ישראלית שנכחה בפסטיבל הענק בנבאדה, ציננה במעט את הדרמה, וטענה בראיון ל-103FM שהגשמים הכבדים לא פגעו בחווייה. "זה לא היה כל כך דרמטי, היינו בשוק שבכלל דיברו על זה בחדשות", אמרה

ברנינג מן 2023 נסגר עקב שטפונות/צילום: רויטרס

ליאור דקל, ישראלית שנכחה בפסטיבל הברנינג מן בנבאדה התראיינה הבוקר (שלישי) לאודי סגל וענת דוידוב בתוכנית שבע תשע ברדיו 103FM, ושיתפה על תחושותיה ועל ההשפעה שהייתה לטעמה על הפסטיבל כתוצאה מהשיטפונות הכבדים וההצפות שפקדו את האזור.

לדבריה, "אנחנו הצלחנו לצאת כבר הבוקר, לדעתי כל מי שרצה לצאת כבר הצליח. הרבה מאוד אנשים נשארו מבחירה, היום בבוקר הבוץ כבר התייבש לגמרי. הצלחנו לקיים את הפסטיבל, היו חמישה ימים של שמש וכיף והפסטיבל התקיים כרגיל בימים הראשונים, ביומיים האחרונים היה קצת בוץ. אבל זה לא פגם לחלוטין, וזה לא היה דרמטי כמו שזה היה נשמע בארץ ובחדשות".

רכבים שהצליחו לצאת מהבוץ בפסטיבל ברנינג מן 2023/צילום: נעם פרנג'י

דקל ציננה במעט את הדרמה התקשורתית שהייתה סביב הפסטיבל בימים האחרונים, וטענה כי המשתתפים בסך הכל נהנו: "אנשים היו תקועים אבל זה לא שהם תכננו לצאת, הם היו איפה שהיו אמורים להיות. באמת אי אפשר היה לצאת אבל זה לא שאנשים תכננו יותר מידי לצאת בכלל. אנחנו היינו בשוק שבכלל זה משהו שמדברים על בחדשות ושיש דרמה סביב זה. הכיף המשיך".

כזכור, גשמים חזקים החלו לרדת לפני מספר ימים במדבר של נבאדה, שבו מתקיים הפסטיבל בכל אוגוסט במשך יותר מ-30 שנה. הלשכה הפדרלית לניהול קרקעות, הסוכנות הציבורית שמנהלת את האזור שבו נערך האירוע, סגרה את הפסטיבל ולא ניתן לצאת ולהיכנס אליו עקב תנאי הקרקע הקשים. למשתתפים נמסר לחסוך במזון ובמים שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
הצפות כבדות בפסטיבל הברנינג מן/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023 נסגר עקב שטפונות. רויטרס
הברנינג מן בנבאדה. הפלאיה לפני שהחלו הגשמים/רויטרס

"הגשם יצר מצב שדרש עצירה מלאה של תנועת כלי רכב בפלאיה (אגם שהתייבש והשאיר אחריו מישור חול אבקתי לבן ובו נערך הפסטיבל)", נאמר בהצהרה של הלשכה הפדרלית שהודיעה על סגירת כבישי הגישה.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully