וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטקשן, גניבות ובריתות: משפחות הפשע מהפזורה הפכו לאימפריות כלכליות

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 14:56

מנשק ועד לסמים: ארגוני הפשיעה בדרום מסמנים טריטוריה, וכל דבר שעובר באזור צריך את אישורם. במשטרה רשמו לאחרונה כמה הצלחות שהובילו לכתבי אישום, וקוראים לבעלי העסקים בדרום: "אל תשלמו פרוטקשן, דברו איתנו ונמצה עמם את הדין"

המלחמה בפרוטקשן: 12 חשודים בעבירות פרוטקשן נעצרו בצפון./דוברות המשטרה

משפחות הפשע מהפזורה בנגב הפכו בשנים האחרונות למעצמות כלכליות, פרוטקשן, סמים, נשק וגניבות רכבים. לא מדובר בעוד כנופיות לא מסודרות ולא מאורגנות, משפחות הפשע מהפזורה הפכו לאימפריות כלכליות.

בימ"ר נגב של המחוז הדרומי מיפו לאחרונה את כנופיות הפשע והפעילות העבריינית הכלכלית שלהם. הם מתעסקים בעיקר בהברחות נשק, סמים מהגבול ובגניבת רכבים בדרום - וכמובן גולת הכותרת הפרוטקשן.

בתקופה האחרונה החליטו בימ"ר נגב למקד את פעילותם בפן הכלכלי של משפחות הפשע מהפזורה. "אין כמעט ארגוני פשע יהודים בנגב בניגוד ללכיש, הכל בשליטתם של כנופיות הפשע מהפזורה", אומר גורם המעורה בפרטים. הם מסמנים טירטוריות וכל דבר שעובר באזור צריך את אישורם - מנשק ועד לסמים.

נדל"ן בפזורה הבדואית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
פזורה בדואית בדרום. ארגוני הפשיעה הפכו למעצמות/ראובן קסטרו

במשטרה רשמו לאחרונה כמה הצלחות מודיעניות שהביאו גם לכתבי אישום בנושא הפרוטקשן, אך עדיין מדובר במכת מדינה. אין כמעט קבלן שלא משלם עבור "שמירה", גם אם היא לכאורה חוקית. במשטרה גם שמו לב לתופעה חדשה - ארגוני הפשע היהודים כורתים בריתות עם הכנופיות מהפזורה. "הם המבצעים, משלמים להם עבור ירי, זריקת רימונים", אומר הגורם.

הם החוליות המבצעות ולאט לאט גם הופכות לכנופיות שמכתיבות את העבריינות לא רק בנגב, אלא גם באזורים אחרים בארץ. חלק מהכנופיות כרתו בריתות עם ארגוני הפשע של בני שלמה עד הירצחו של האחים לביא, אחרים עובדים עם ארגוני הפשע של דומרני. "אין כמעט אירגון פשע שלא כורת ברית עם הכנופיות", הוסיף הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבצע של המשטרה למיגור הפשיעה בנגב 
24.11.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
מבצע של המשטרה למיגור הפשיעה בנגב (ארכיון)/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

חלק מהעיסוק הפלילי של הכנופיות הוא גניבת מכוניות מתושבי הנגב. כ-400 רכבים נגנבים בשנה, ורובם מעוברים לשטחי יהודה ושומרון. ההכנסות למשפחות הפשע מעורכות במיליוני שקלים רק מהרכבים הגנובים.

אך גם בין כנופיות הפשע בנגב יש ירבויות והמון סכסוכים בין העבריינים. "מדובר בכנופיות פשע, ארגונים היררכים שמנוהלים תחת הגדרות ברורות ויודעים מי בראש ומי מתחתיו", הוסיף הגורם. במרחב נגב של המחוז הדרומי הפעילו בתקופה האחרונה גם מסתערבים וגם סוכנים סמויים כדי להגיע ולהיכנס אל הכנופיות.

"ברוב המוחלט של המקרים בהם קבלן או בעל עסקים מתלוננים על פרוטקשן, הם לא חוזרים אליו. אנחנו נעטוף אותם מבחינה משטרתית. אנחנו קוראים לכל מי שמשלם פרוטקשן לדבר איתנו. לא חייב להגיש תלונה רשמית. אנחנו כבר נעשה את עבודתנו ונמצה איתו את הדין בכל הכלים והאמצעים, גלויים וסמויים, העומדים לרשותנו", אומר גורם בכיר במרחב נגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully