וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה נגד בן גביר: החלטות בתיקים לא יושפעו מהתבטאויות שרים

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 13:36

פרקליט המדינה נאם בכנס לשכת עורכי הדין - ועקץ את השר לביטחון לאומי: "לא נושפע משרים שמגבים שוטרים חשודים בעודם בחקירה". בן גביר הגיב: "אתם שמים פס על הממשלה". המפכ"ל על הפגנות המהפכה המשפטית: "היו אלפי מוקדים - השתמשנו במכת"זית רק ב-33 מהם"

שידור חי מכנס לשכת עורכי הדין (קרדיט: Go-Live)

LIVE

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, נאם הבוקר (שני) במהלך ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין, ועקץ את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "שיקול הדעת חייב להישאר עצמאי - החלטות בתיקים לא יושפעו מהתבטאויות שרים שמגבים שוטרים חשודים בעודם בחקירה".

לדבריו, "האתגר מולו ניצבת הפרקליטות בימים אלה הוא למעשה אתגר כפול. מצד אחד טיפול באותם מקרים במסגרת מחאה לגיטימית, ומהצד השני מתן מענה למקרים שבהם שוטרים פועלים באלימות שאינה הפעלת כוח סביר במסגרת פעולות שיטור ושמירה על הסדר הציבורי".

בן גביר הגיב לדברי פרקליט המדינה ואמר כי "ברוב הדיונים שהשתתפתי בהם בשנה האחרונה עם נציגי הפרקליטות, לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק, וממררים את החיים לנבחרי ציבור וחסינות למשפחות פשע ממעצרים מינהליים ומחקירות שב"כ בשל התנגדות הפרקליטות. בקיצור, עמית היקר: אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי".

עו"ד עמית איסמן, פרקליט המדינה, ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, 4 בספטמבר 2023. go live, צילום מסך
פרקליט המדינה עמית איסמן בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, היום/צילום מסך, go live

הפרקליטה הצבאית, יפעת תומר-ירושלמי, הזהירה מהשלכות המהפכה המשפטית על מערכת הביטחון. "צעדים שעלולים לפגוע או להיתפס כפוגעים במערכת המשפט העצמאית - עלולים לסדוק את ההילה שהיא מספקת לצבא ולפגוע באינטרסים הביטחוניים של צה"ל", אמרה. "אין לנו מגן אחר. יש המבקרים את בית המשפט העליון וטוענים כי בג"ץ מחליש את הצבא - ההיפך הוא הנכון. הבקרה המשפטית מוודאה שפעולות צה"ל עולות בקנה אחד עם המשפט הבינלאומי".

בוועידה נאם גם המפכ"ל קובי שבתאי, והתייחס לפעילות המשטרה במהלך ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. להערכת שבתאי יצאו לרחובות כ-7-6 מיליון אזרחים, ומתוך כ-4,400 מוקדי מחאה המשטרה השתמשה במכת"זית ב-33 מוקדים בלבד.

"אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, כמוני כולכם רואים ושומעים את המציאות שהמשטרה מתמודדת איתם בימים אלה", אמר שבתאי. "מצוקת כוח אדם, חוסר במשאבים ומצבי אלימות קיצונית, סמכויות המשטרה נשחקו בצורה בלתי רגילה ב-15 השנים האחרונות".

את הוועידה פתח נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר כי "אנחנו בפתחה של שנה קריטית. מאורעות השנה האחרונה מחזקים ומעצימים את חשיבותן של המחויבות והשליחות המוטלות על כתפיהם של עורכות ועורכי הדין - להיות כוח המגן על יסודותיה של מערכת המשפט". לדבריו, "בתי המשפט, הייעוץ המשפטי, הפרקליטות וכלל האגפים הן מאבני היסוד של כל חברה דמוקרטית. עלינו להגן עליהן מכל משמר".

עוד בוואלה!

6 ישראלים נעצרו באיה נאפה בחשד לאונס קבוצתי של צעירה בריטית

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"עורכי הדין - הכוח המגן על יסודות בית המשפט". הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר אמר: "ועידת המשפט מתכנסת היום בפתחה של השנה הגורלית ביותר לעולם המשפט הישראלי ומעבר לכך למדינה כולה". לדבריו, "הלשכה מחוייבת לשמור על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק לצד הדאגה לקיום המקצוע ורווחת חבריה.

"בעת הקשה הזו תפקידנו וחובתנו להתייצב ולהגן על שלטון החוק ועל המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. אנחנו נושאים את הדגל הזה בגאווה ובאחריות רבה. אנו נפעל ככל יכולתנו ובכל הכלים שעומדינם לרשותנו לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. לצערי הרב אנחנו כבר עמוק בתוך משבר, כששרים ומנהיגים רואים באפשרות של אי-קיום צו של בית המשפט כאפשרות לגיטימית. אם חלילה נגיע לרגע שבו ההממשלה תסרב לקיים צו של בית המשפט אנחנו לא נהיה במשבר אלא בחורבן וכאוס של ממש".

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד עמית בכר בטקס קבלת חברים חדשים ללשכה, בנייני האומה, 1 באוגוסט 2023. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

הכנס מתקיים יממה אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פרסמה את עמדתה בנוגע לביטול עילת הסבירות, לפיה "התיקון נועל את שערי בתי המשפט בפני כל אדם או קבוצה, שנפגעו מכך שהממשלה או מי משריה פעלו מולם בחוסר סבירות קיצוני, בכל הקשר שהוא". כמו כן, היועצת מסרה כי "מדובר במצב חריג שבחריגים שבו התיקון פוגע פגיעה אנושה ביסודות המשטר הדמוקרטי", וכי "אין מנוס מלהכריז על בטלותו".

אחרי פרסום עמדה של היועמ"שית ביקש עו"ד אילן בומבך, שמייצג את הממשלה במקום בהרב מיארה, לדחות שוב את הדיון בבג"ץ עילת הסבירות. בבקשה ששלח עו"ד בומבך, כתב שבעיון ראשוני בתשובת היועצת המשפטית לממשלה, מצא כי היא "נוקטת בעמדה הקיצונית ביותר שבנמצא, כאשר היא תומכת בסעד הקיצוני ביותר הקיים במשפט הישראלי - הכרזה על בטלות של חקיקת יסוד".

עוד הוסיף בובמך כי "מדובר ברעידת אדמה במשפט הישראלי", ולפיכך, "אין כל נימוק מדוע ההתייחסות הלעומתית של משיבי הממשלה לעמדה כה קיצונית ומרחיקת לכת, אמורה להינתן בסד זמנים של ימים ספורים וכך גם קיום הדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully