וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של מחוז הדרום למלחמה בנשק הלא חוקי: תפיסת הנשק בדרך לעבריינים

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 19:56

על פי הערכה, יש כיום בידי הפזורה הבדואית כ-45 אלף כלי נשק לא חוקיים. עד כה ערכה המשטרה חיפושים באוהלים ובשטחים פתוחים כדי לאתר אותו, אלא שזה הקשה על הרשעת העבריינים. כעת הוחלט לשים דגש על איתור הנשק כשהוא בידי העבריינים, בדרך לירי או למכירה לגורמי פשע

בווידאו:חיפוש בגן ילדים הוביל לתפיסת נשק מסוג קרלו ואקדח עם תחמושת, ערוער/דוברות משטרת ישראל

במחוז הדרום של המשטרה החליטו לאחרונה על תוכנית חדשה לטיפול במספר האסטרונומי של כלי נשק לא חוקיים שבידי הפזורה הבדואית. במקום לערוך עשרות חיפושים באוהלים ובשטחים פתוחים, הגה מפקד המחוז תוכנית בשם "אמל"ח בתנועה", שנועדה לתפוס את עברייני הנשק בזמן שהנשק ברשותם.

על פי ההערכה, בידי הבדואים בנגב יש בין 40 אלף ל-45 אלף כלי נשק ופריטי אמל"ח בלתי חוקיים. מיד עם כניסתו של מפקד המחוז ניצב אמיר כהן לתפקיד הוא קבע תוכנית לטיפול בתופעה. באופן שבו פעלה המשטרה עד כה היה קשה להגיש כתבי אישום נגד העבריינים, שהיו משתחררים ממעצר. על פי התוכנית החדשה, בהוראת מפקד המחוז, תנתן עדיפות לתפיסת הנשק בזמן שהוא מועבר ליעדים העברייניים בתוך ישראל. משמעות הדבר היא הפעלה של השוטרים בתחנות, שישתמשו באמצעים טכנולוגיים לאיתור הנשק בזמן העברתו. באופן כזה יהיה קל יותר להרשיע את הגורמים העברייניים.

חיפוש בגן ילדים הוביל לתפיסת נשק מסוג קרלו ואקדח עם תחמושת, ערוער. דוברות משטרת ישראל
נשק שנמצא בגן ילדים בערוער/דוברות משטרת ישראל

בימים האחרונים בוצעו בעיר רהט בלבד עשרות מעשי ירי בנשק בלתי חוקי. גורם במשטרה אמר כי "זה לא שנפסיק את החיפושים באוהלים או בשטחים הפתוחים, אלא ניתן דגש רב יותר לנשקים שאנחנו יודעים שהם נמצאים בתנועה ועומד להתבצע בהם ירי, או שהם בדרכם להימכר לארגוני פשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully