וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי יצחק בן ה-44 הוא הטייס הישראלי שנהרג בהתרסקות מסוק בארה"ב

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 0:02

התאונה התרחשה בגבול דרום ברונסוויק-פרינסטון בניו ג'רזי. מחקירת האירוע עולה כי המסוק עזב את שדה התעופה פרינסטון, וככל הנראה יצא במהירות משליטה והתרסק בתעלה ליד אגם קרנגי, כ-5 קילומטרים בלבד מנקודת המראתו

התרסקות מטוס פרטי ברוסיה/טוויטר

יוסי (יוסף) יצחק בן ה-44 ממושב כפר יעבץ בשרון הוא הטייס הישראלי שנהרג ביום חמישי בהתרסקות מסוק בניו ג'רזי שבארצות הברית, כך נמסר הלילה (שבת) מהרשות הלאומית לבטיחות בתחבורה של ארה"ב, NTSB. מחקירת האירוע עולה כי המסוק עזב את שדה התעופה פרינסטון, וככל הנראה יצא משליטה במהירות והתרסק בתעלה ליד אגם קרנגי, כחמישה קילומטרים בלבד מנקודת המראתו.

"בערך 30 שניות לפני שהמסוק חווה תקלה קטסטרופלית, הוא יצא משליטה", אמר חוקר הבטיחות האווירית של NTSB, אהרון מקרטר, במסיבת עיתונאים שהתקיימה סמוך לזירת האסון, "יש לנו עדויות לפיהן המסוק טס בצורה לא יציבה, ועדויות מצולמות שמראות כי הוא עשה כמה סיבובים די חדים, והסתחרר. המסוק היה אז בזווית יוצאת דופן ולהב הרוטור פגע בבום הזנב, קטע את הזנב לשלושה חלקים נפרדים - ואז להבי הרוטור פגעו גם בחופה שלפניו".

על יצחק הוסיף כי היה טייס מקצועי מנוסה עם רישיון, שהגיע לארה"ב בשבוע שעבר והיה אמור לשהות כעשרה ימים כדי להוסיף לרקורד הסולו שלו שעות טיסה. כמו כן, הוא לא היה צריך לטוס עם טייס נוסף. לשאלה האם הטייס תמרן את המסוק כך שלא יפגע באזור מאוכלס ענה החוקר כי הכל יצא משליטה די מהר, על כן ככל הנראה לא היה זמן לתכנון כלשהו.

טייס המסוק הישראלי יוסף יצחק שנהרג בניו ג'רזי. באדיבות המשפחה
טייס המסוק הישראלי יוסף יצחק שנהרג בניו ג'רזי/באדיבות המשפחה
ישראלי נהרג בהתרסקות מסוק בארה"ב. 1 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הריסות המסוק שהתרסק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ישראלי נהרג בהתרסקות מסוק בארה"ב. 1 בספטמבר 2023. באדיבות משטרת סאות' ברונסוויק, מערכת וואלה!
כוחות הצלה בדרך להריסות/מערכת וואלה!, באדיבות משטרת סאות' ברונסוויק

צוות חילוץ היה אמור להגיע כבר אמש כדי להוציא את חלקי המסוק מהמים, להעמיסו על משאית ולהעבירו לוושינגטון. ה-NTSB צפוי להישאר בזירה עוד יומיים עד ארבעה ימים, בהתאם לכמה מורכב יהיה חילוץ המסוק. דו"ח ראשוני אודות האירוע צפוי בעוד ימים ספורים, אולם הדו"ח הסופי יפורסם רק בעוד כשנה.

חברו ותיק של יצחק מהמושב, סיפר לוואלה! "כולנו מתקשים להאמין. הוא היה טיפוס מיוחד כזה משחר ילדותו, רווק נצחי שחיפש ריגושים, חיפש אתגרים, אהב לגעת בקצה, אבל תמיד נחלץ מכל פגע. החיים לקחו אותו לכל מיני מקומות. היו לו מלא סיפורים. הייתה לו תאונת אופנוע קשה באוסטרליה, גם ממנה הוא התאושש. הוא נקרא על שם דוד שלו יוסי שנהרג בתאונה חקלאית לפני המון שנים. הוא לא היה טיס הליקופטר. הוא היה טייס מטען של ארקיע שנים רבות. עבד שנים באפריקה כטייס פרטי של אח"מים, עבר לאחרונה להולנד בעקבות הרפתקה חדשה. היה אחד כזה שתמיד אהוב על כולם. ענק אהוב שעכשיו הלך מאיתנו וחבל כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully