וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידם את תאוריית רצח דיאנה: מת מוחמד אל-פאייד שבנו נהרג בתאונה עם הנסיכה

עודכן לאחרונה: 2.9.2023 / 9:34

איל ההון המצרי שהתגורר בבריטניה מת בגיל 94, יממה בלבד לאחר יום השנה למותם של בנו דודי ונסיכת ווילס. את חייו הקדיש לקידום תאוריית הקונספירציה על רציחתם בידי הממלכה במעטה של תאונת דרכים. הוא החזיק בכלבו היוקרתי "הרודס", קבוצת הכדורגל פולהאם ומלון ריץ בפריז

מוחמד אל-פאייד, המיליארדר המצרי שרכש את חנות הכלבו הרודס וקידם את תיאוריית הקונספירציה לפיה משפחת המלוכה הבריטית עומדת מאחורי מות בנו והנסיכה דיאנה, הלך לעולמו בגיל 94, כך מסרה הלילה (שבת) משפחתו. מותו מגיע יממה לאחר יום השנה למותם של בנו והנסיכה בתאונת הדרכים הקטלנית בפריז ב-1997.

אל-פאייד ניסה במשך שנים בניסיון להוכיח שהנסיכה ובן זוגה, בנו דודי, נרצחו בפריז כשניסו לעקוף צלמי פפראצי על אופנועים. ללא כל ראיה, על פי חקירת מותה של דיאנה, הוא טען כי היא נושאת את ילדו של דודי - והאשים את הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת', בכך שהורה לשירותי הביטחון של בריטניה להרוג אותה כדי למנוע ממנה להינשא למוסלמי וללדת את תינוקו.

אל-פאייד מחוץ למתחם האימונים של פולהאם

29 במאי 1997. Kieran Doherty, רויטרס
למרות שהחזיק במוסדות בריטיים מובהקים, מעולם לא התקבל בממלכה. אל-פייד/רויטרס, Kieran Doherty

איל ההון, יליד העיר אלכסנדריה שבמצרים, החל את הקריירה שלו במכירת משקאות תוססים ולאחר מכן עבד כמוכר מכונות תפירה. הוא בנה את ההון של משפחתו בנדל"ן, ספנות ובנייה, תחילה במזרח התיכון ולאחר מכן באירופה. אף על פי שאל-פאייד החזיק בסמלים ממסדיים כמו רשת הכולבו היוקרתית הרודס וקבוצת הכדורגל פולהאם, הוא תמיד היה אאוטסיידר בבריטניה, נסבל אך לא מחובק.

הוא הסתכסך עם ממשלת בריטניה על סירובה להעניק לו אזרחות של המדינה שהייתה ביתו במשך עשרות שנים, ולעתים קרובות איים לעבור לפריז, שם החזיק במלון היוקרתי ריץ. צרפת מצדה העניקה לו את אות לגיון הכבוד, העיטור האזרחי הגבוה ביותר שלה.

הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי פאייד במלון ריץ קרלטון בפריז לפני מותם בתאונת הדרכים הקטלנית

30 באוגוסט 1997. רויטרס
דיאנה ודודי אל-פאייד במלון ריץ בפריז לפני מותם בתאונת הדרכים, אוגוסט 1997/רויטרס
מוחמד אל-פאייד במסע ההלווייה של הנסיכה דיאנה מחוץ לווסטמיניסטר

6 בספטמבר 1997. Russell Boyce, רויטרס
אל-פאייד במסע ההלווייה של הנסיכה דיאנה מחוץ לווסטמיניסטר, ספטמבר 1997/רויטרס, Russell Boyce

בעוד אל-פאייד היה ידוע ביוזמותיו והתפארותו העצמית, הוא היה גם דמות מרכזית ברגעי מפתח בהיסטוריה הקרובה של בריטניה. השתלטותו האכזרית על הרודס ב-1985 הציתה את אחד הסכסוכים העסקיים המרים ביותר בבריטניה, ואילו ב-1994 הוא עורר שערורייה עם החשיפה כי שילם לפוליטיקאים כדי שישאלו שאלות בשמו בפרלמנט.

כמו מיליארדרים רבים, אל-פאייד זלזל במוסכמות. הוא אמר פעם שהוא רוצה שיחנטו אותו בסרקופג מוזהב בפירמידת זכוכית על גג הרודס. בחנות, שבה הנהיג קוד לבוש - אפילו ללקוחות - שאותו אכף באופן אישי, הוא הציב פסל זיכרון מברונזה של דיאנה ודודי רוקדים מתחת לכנפי אלבטרוס.

כבעלים של פולהאם, הוא הציב פסל פאייטים ענק של מייקל ג'קסון מחוץ למגרש, למרות שהזמר נכח רק במשחק אחד. כשאנשים התלוננו, הוא אמר: "אם כמה מעריצים טיפשים לא מבינים או מעריכים מתנה כזו, הם יכולים ללכת לעזאזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully