וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על בן זוגה של ר"מ איטליה שרמז כי לנערות שיכורות יש יותר סיכוי להיאנס

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 11:20

אנדריאה ג'יאמברונו, מגיש בטלוויזיה ובן זוגה של מלוני, התייחס לכמה מקרי אונס קבוצתי שאירעו לאחרונה במדינה, ואמר: "מי שנמנע מלהשתכר ולאבד הכרה, יכול להימנע מלהסתבך עם זאבים". פוליטיקאיות טענו כי זו האשמת הקורבן, אך הוא התגונן: דבריי הוצאו מהקשרם

איטליה: ג'ורג'יה מלוני מושבעת לראש הממשלה האישה הראשונה/רויטרס

בן זוגה של ראש ממשלת איטליה ספג ביקורת נוקבת אחרי שרמז בשידור חי בטלוויזיה כי נשים יכולות להתחמק מאונס אם הן לא ישתכרו, אך מאז טען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

אנדריאה ג'יאמברונו, מנחה בערוץ Rete 4 ובן זוגה של ראש הממשלה מהימין הקיצוני ג'ורג'ה מלוני, התייחס למקרים של אונס קבוצתי שאירעו לאחרונה במדינה. בסיציליה, שבעה גברים הואשמו באונס קבוצתי של נערה, בעוד שישה צעירים חשודים שאנסו שתי בנות דודות צעירות באזור נאפולי.

ג'יאמברונו העלה את הנושא ביום שני האחרון, כשבמהלך שיחה עם עורך עיתון הם גינו את האנסים כ"זאבים". "אם אתם הולכים לרקוד יש לכם את כל הזכות להשתכר", אמר לצופים. "אבל אם אתם נמנעים מלהשתכר ולאבד את ההכרה, אולי גם תימנעו מלהסתבך בבעיות ספציפיות כי זה הזמן שבו אתם מוצאים את הזאב".

איטליה. רויטרס
מלוני ובן זוגה בביקור בוותיקן/רויטרס

דבריו עוררו תגובות זועמות. המחוקקת מרטינה סמנצטו, חברת מפלגת ימין-מרכז העומדת בראש ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא אלימות נגד נשים ורצח נשים, אמרה שאין "שום דבר שיכול להצדיק אלימות מינית ולעולם אין להאשים את הקורבן, בשום אופן".

המחוקקת קיארה גריבאודו, מגוש המרכז-שמאל, האשימה אותו ב"האשמת קורבנות פשוטה וטהורה" והוסיפה "העיקר שלא להגיד לגברים, האשמים האמיתיים, לא לאנוס".

ג'יאמברונו הדף את הביקורת, ואמר כי אלו שתקפו אותו הוציאו את דבריו מהקשרם וניצלו אותם בחוסר תום לב. "מעולם לא אמרתי שגברים חופשיים לאנוס נשים שיכורות", הסביר. לדבריו, לפני דבריו הוא הדגיש כי מדובר ב"מעשה מתועב שבוצע על ידי בהמות".

עוד בוואלה!

סערה באיטליה: שופטים זיכו מהטרדה מינית כי היא נמשכה "רק" 10 שניות

לכתבה המלאה

מלוני שומרת על שתיקה

ראש ממשלת איטליה, שהיא גם אם בתם הצעירה, נמנעה מלהגיב בפומבי על הסערה, אך היא אמרה שהיא תבקר במהלך היום בעיירה קייבנו, הסמוכה לנאפולי, שבה נאנסו בנות הדודות, כדי להפגין סולידריות עם התושבים הנאבקים גם בסחר בסמים ובפשע מאורגן בהנהגת המאפיה.

אמה של אחת משתי בנות הדודות שנאנסו כתבה לראש הממשלה באמצעות עורך הדין שלה כי המשפחה ספגה איומים והטרדות משכניהם. לדבריה, היא לא חשה בטוחה והבן שלה נשדד מאז האונס. "ראש הממשלה, אנחנו בידיים שלך. קחי אותנו מהגיהנום הזה", כתבה.

בנוסף אליה, מאוריציו פטריצילו, כומר מקומי המנאבק במאפיה, שיבח את החלטתה של מלוני לבקר בעיירה. הוא אמר כי הוא יבקש ממנה לספק "צבא של מורי בתי ספר יסודי" לעיירה.

עם זאת, לא כל התושבים קיבלו בברכה את ביקורה של מלוני, שקיבל איומים על חייה מתושבים הזועמים על כך שממשלת הימין מתכננת לבטל בהדרגה הכנסה מענקי שכר מינימום. התוכנית קודמה על ידי הממשלה הקודמת, אך מלוני טוענת שהיא מאפשרת לאלפי איטלקים לא לטרוח לחפש עבודה.

לדבריה, האיומים לא ימנעו ממנה להצטרף לאיטלקים הרוצים ביטחון והבטחה לעתיד טוב יותר לילדיהם. "במאבק בפשע המאורגן, הממשלה הזו לא תלך שום צעד לאחור", אמרה.

במקביל, הנערה בת ה-19 שהותקפה באתר בנייה נטוש בתחילת יולי בעיר פאלרמו שבסיציליה נחשפה ברשתות החברתיות ואמרה שהיא עזבה את ביתה ועברה להתגורר בקהילה מוגנת לקורבנות לאלימות.

האונס הקבוצתי שלה תועד על ידי תוקפיה, והיא סיפרה כי היא "נלחמת עם הראש שלי, אבל אני מתנהגת כאילו כלום לא קרה - ואני עדיין מחייכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully