וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף דרישה לבנונית: מועצת הביטחון של האו"ם האריכה את מנדט יוניפי"ל בלי לצמצם את סמכויותיו

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 19:52

הארכת המנדט של כוח משקיפי האו"ם בדרום לבנון הפכה השנה למאבק מדיני על רקע המתיחות הגוברת בגבול. הלבנונים דרשו שההחלטה תקבע שמשקיפי האו"ם יוכלו לפעול רק בתיאום עם צבא לבנון, אך בשל התנגדות ארה"ב בקשתם לא התקבלה

קרבות במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה/טוויטר

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה היום (חמישי) על הארכת מנדט כוח משקיפי האו"ם בדרום לבנון, כוח יוניפי"ל. 13 חברות מועצת הביטחון הצביעו בעד. רוסיה וסין נמנעו.

למה זה חשוב:

  • בשבועות האחרונים התנהל מאבק מדיני בניו יורק על נוסח ההחלטה כאשר ממשלת לבנון ניסתה להעביר החלטה שתגביל את היכולת של משקיפי האו"ם לנוע בדרום לבנון ללא תיאום מוקדם עם צבא לבנון.
  • ישראל וארצות הברית פעלו נגד המהלך הלבנוני וטענו כי יש לאפשר חופש פעולה מלא למשקיפי האו"ם בדרום לבנון.
כוחות יוניפי"ל בנאקורה, לבנון, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
יוכלו לפעול באופן עצמאי תוך תיאום עם צבא לבנון. יוניפי"ל/רויטרס

במוקד החדשות:

  • נוסח ההחלטה שאושר קבע כי משקיפי האו"ם לא זקוקים לאישור או תיאום מוקדם כדי לבצע את משימתם והם יכולים לפעול באופן עצמאי תוך שמירה על תיאום עם צבא לבנון.
  • מועצת הביטחון גינתה בהחלטתה את ההפרות בגבול משני הצדדים וקראה להם לכבד את התחייבויותיהם הבינלאומיות. ההחלטה קראה לישראל להוציא את כוחות צה"ל מהחלק הצפוני של הכפר רג'ר.
  • עוד נכתב בהחלטה כי יש לפרוס את צבא לבנון באופן פעיל על קו הגבול עם ישראל וכי על ממשלת לבנון להקל על פעילות משקיפי האו"ם בדרום לבנון.
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
מועצת הביטחון של האו"ם/עיבוד תמונה, Mike Segar

התמונה הגדולה:

הארכת מנדט כוח יוניפי"ל שמתבצעת באופן שגרתי מדי חודש אוגוסט הפכה השנה למוקד למאבק מדיני על רקע המתיחות הגוברת בגבול בין ישראל ללבנון והקמת מאחז החיזבאללה בשטח שתחת ריבונות ישראל בהר דב.

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס גרינפילד, בנאומה בדיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם, לאחר הכרתה של רוסיה בעצמאות שני המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה. ניו יורק, 21 בפברואר 2022. רויטרס
"החלטה מבהירה את חופש התנועה שיש לכוחות", שגרירת ארה"ב באו"ם/רויטרס

מה הם אומרים:

  • שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד אמרה בישיבה כי ההחלטה מבהירה את חופש התנועה שיש לכוח משקיפי האו"ם בדרום לבנון ואת הסמכות שיש להם לבצע סיורים עליהם מודיעים מראש וכאלה שעליהם לא מודיעים מראש.
  • משרד החוץ מסר כי "אנו מברכים על חידוש מנדט יוניפי"ל היום. כוח יוניפי"ל מסייע בשמירת היציבות בדרום לבנון. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לגלות עמדה נחושה מול ניסיונות ארגון הטרור חיזבאללה לייצר פרובוקציות ולהביא להסלמה".
  • עוד באותו נושא:
  • יוניפי"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully