וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן אכל דגים מפוקושימה כדי להרגיע את התושבים: "טעים מאוד"

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 12:11

בניסיון להפיג את החשש מהזרמת המים מתחנת הכוח הגרעינית לאוקיינוס, ביקר קישידה באזור ואכל דגים נאים. בטוקיו זועמים על החרם של בייג'ינג על תעשיית הדיג שלה, בעוד ששיחות ההטרדה מסין מציפות גם בתי חולים: "זה עניין של חיים ומוות, הפסיקו מיד"

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אוכל דגים בפוקושימה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
הממשלה הבטיחה לסייע לדייגים המקומיים. קישידה אוכל דגים בפוקושימה, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה אכל דג נא ממחוז פוקושימה, בניסיון להפיג את החששות סביב הזרמת המים הרדיואקטיביים מתחנת הכוח הגרעינית שקרסה באסון הצונאמי ב-2011. קישידה, בסרטון שהפיצה הממשלה, אכל מנת סשימי ואמר כי היא "טעימה מאוד", כשלצדו שלושה סועדים נוספים.

לאחר ביקורו במחוז, קישידה הגיע היום (חמישי) לשוק הדגים של טוקיו והבטיח לסייע לתעשיית הדיג במדינה בשל החרם הסיני עליה. יפן מאיימת לפנות לארגון הסחר הבינלאומי אם סין לא תחזור בה מאיסור יבוא מוצרי המזון הימיים מיפן. גם בקוריאה הדרומית, שבה חלקים גדולים מהציבור זועמים על הזרמת המים מפוקושימה לאוקיינוס, הנשיא אכל בימים האחרונים מזון מהים בתקווה להרגיע את הציבור.

יפן החלה בשבוע שעבר לשחרר לאוקיינוס השקט מים שהצבטרו בכורים בפוקושימה, אחרי שעברו הליך סינון כדי שלא יהיו מסוכנים לסביבה. התכנית שלה קיבלה את תמיכת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שקבעה כי השפעת המים על הסביבה ועל התושבים תהיה "זניחה".

עם זאת, סין, השוק הגדול ביותר לדגים מיפן, הודיעה על איסור מוחלט על מאכלי ים יפניים. בטוקיו גינו את המהלך ואמרו כי הוא פוליטי, ואינו מבוסס על העובדות המדעיות. יפן זכתה לגיבוי גם מצד ארצות הברית, ושגרירה במדינה, רם עמנואל, אמר כי התגובה של סין היא כלכלית ופוליטית. עמנואל, שביקר בעיר סומה שבמחוז פוקושימה כדי להפגין את תמיכתו בדייגים המקומיים, אמר כי הוא מעריך שוושינגטון תתמוך בטוקיו אם היא תפנה לארגון הסחר העולמי.

עוד בוואלה!

למרות החשש של שכנותיה: יפן החלה לשחרר לאוקיינוס מים מהכור בפוקושימה

לכתבה המלאה
שגריר ארה"ב ביפן רהם עמנואל מבקר בסומה, פוקושימה. רויטרס
ארה"ב לצד יפן. השגריר עמנואל אוכל בעיר סומה שבמחוז פוקושימה, היום/רויטרס

בנוסף לכך, יפן דיווחה על מבול של אלפי שיחות מטרידות מסין מאז שבוע שעבר, היוצר עומס גדול על הקווים המקומיים. רבים מהמצלצלים התלוננו על הזרמת המים מהכורים אל האוקיינוס, ולפי התושבים הם אף הגיעו לבתי החולים.

"המספר הגדול של שיחות הטרדה שסביר להניח מגיעות מסין הוא מצער ומטריד מאוד", אמר שר המסחר של יפן, יאסוטושי נישימורה במהלך מסיבת עיתונאים. "חיי אדם מונחים על הכף עכשיו. בבקשה, הפסיקו את השיחות האלו מיד". הממשלה אמרה כי היא פנתה לחברות התקשורת כדי לסייע בחסימת שיחות ההטרדה מסין, ומספר הולך וגדל של תושבים פנה אליהן כדי לחסום שיחות זרות.

שר המסחר הוסיף כי הממשלה אוספת מידע על דיווחים על קיומן של תנועות בסין הפועלות להחרמת מוצרים יפניים, והיא תעבוד עם ראשי הארגונים העסקיים כדי לטפל במצב. בנוסף לכך, טוקיו מקיימת שיחות עם סוכנויות נסיעות מקומיות המארגנות טיולים לסין, לאחר דיווחים על ביטולי כמה נסיעות מתוכננות.

רק בתחילת החודש הסירה סין הגבלות שהטילה בתקופת מגיפת הקורונה כך שקבוצות תיירים מיפן ומדינות אחרות יוכלו לשוב ולבקר בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully