וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הציג ליועצו של ביידן שאלות של מערכת הביטחון לגבי תכנית גרעין בסעודיה

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 20:04

בכירים ישראלים ציינו כי במערכת הביטחון רוצים לקבל הבהרות מהממשל האמריקני כדי לגבש עמדה מקצועית בעניין ההסכם עם סעודיה. אחת השאלות שגלנט העביר ליועצו של ביידן היתה מהם הסדרי הביטחון שיוודאו שהתכנית תהיה רק לצרכים אזרחיים ואיך יובטח שימור היתרון של צה"ל

בווידאו: גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/לירי אגמי

שר הביטחון גלנט הציג ליועצו של ביידן ברט מקגרק בפגישתם בניו יורק אתמול (שלישי) רשימת שאלות שגובשה במערכת הביטחון לגבי הדרישה הסעודית לתכנית גרעין אזרחית שכוללת העשרת אורניום על אדמת סעודיה וכן לגבי הדרישה הסעודית לרכישת נשק מתקדם מארצות הברית כחלק מעסקת חבילה שכוללת נורמליזציה עם ישראל, כך אמרו בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים ציינו כי במערכת הביטחון רוצים לקבל הבהרות מהממשל האמריקני לגבי שתי הסוגיות הללו כדי לגבש עמדה מקצועית בעניין. אחת השאלות המרכזיות שגלנט העביר למקגרק היתה מהם הסדרי הביטחון שיוודאו שתכנית הגרעין הסעודית תהיה רק לצרכים אזרחיים ולא צבאיים וכן כיצד ארצות הברית תבטיח את שימור הייתרון האיכותי של צה"ל באזור.

הבכירים הישראלים ציינו כי מקגרק אמר לגלנט שהממשל יכין תשובות לכל השאלות ויציג אותן במסגרת דיאלוג שיתקיים בהמשך בין בכירים במערכת הביטחון הישראלית והאמריקנית.

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

בפגישה שנערכה אתמול נועדו גלנט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ברט מקרגור ועוזרת שר החוץ האמריקני ברברה ליף. בפגישתו עם מקרגור, דן גלנט על הצורך בהרחבת הסכמי אברהם למדינות מרכזיות נוספות במזרח התיכון, והדגיש את חיוניות ההסדרים הביטחוניים הנדרשים לשם כך. כמו כן, עמד גלנט על הצורך לשמר את היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון.

במסגרת הפגישה, גלנט סקר בפני עמיתיו את הפעולות האיראניות המערערות את היציבות האזורית במזרח התיכון, והדגיש כי ישראל תדע כיצד להגן על עצמה בכוחות עצמה כנגד כל איום וניסיון פגיעה באזרחיה. בפגישתו עם עוזרת מזכיר המדינה, גלנט סקר את פעולות צה"ל ביהודה ושומרון נגד גורמי הטרור, וציין כי איראן פועלת גם בזירה זו להעברת כספים והברחת אמצעי לחימה לשם ביצוע פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully