וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט ליועצו הבכיר של ביידן: כל הסכם נורמליזציה חייב לשמר את היתרון של צה"ל

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 18:29

שר הביטחון נפגש עם האחראי למזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק ודן עמו במגעים לנורמליזציה עם סעודיה. במערכת הביטחון הישראלית מודאגים מהדרישות הסעודיות להקמת תכנית גרעין אזרחית וכן רכישת נשק מתקדם במסגרת ההסכם

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש אתמול (שלישי) עם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ברט מקרגור ועם עוזרת שר החוץ האמריקני ברברה ליף. בפגישתו עם מקרגור, דן גלנט על הצורך בהרחבת הסכמי אברהם למדינות מרכזיות נוספות במזרח התיכון, והדגיש את חיוניות ההסדרים הביטחוניים הנדרשים לשם כך. כמו כן, עמד גלנט על הצורך לשמר את היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון.

במסגרת הפגישה, גלנט סקר בפני עמיתיו את הפעולות האיראניות המערערות את היציבות האזורית במזרח התיכון, והדגיש כי ישראל תדע כיצד להגן על עצמה בכוחות עצמה כנגד כל איום וניסיון פגיעה באזרחיה. בפגישתו עם עוזרת מזכיר המדינה, גלנט סקר את פעולות צה"ל ביהודה ושומרון נגד גורמי הטרור, וציין כי איראן פועלת גם בזירה זו להעברת כספים והברחת אמצעי לחימה לשם ביצוע פיגועים.

יואב גלנט. ראובן קסטרו
יואב גלנט/ראובן קסטרו

למה זה חשוב:

במסגרת המגעים שארה"ב מנהלת על עסקת חבילה עם סעודיה מבקשים הסעודים להקים תכנית גרעין אזרחית שתכלול העשרת אורניום בשטח סעודיה וכן היתר אמריקני לרכישת נשק מתקדם. הדרישות הסעודיות מעוררות דאגה במערכת הביטחון.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully