וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מרדף של חודשים: ראש ארגון הפשע בכרי נעצר בחשד לרצח וסחיטת דמי חסות

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 19:55

כוחות המשטרה פשטו על מתחם ביישוב בוסמת טבעון שבצפון, בו שהה בכרי. הוא נמלט מהמקום, ונתפס בתום מרדף רגלי קצר. במתחם נעצר בן אדם נוסף, החשוד כסגנו של בכרי, והוחרם ג'יפ שעל פי החשד שימש אמש לביצוע הרצח בצומת מגידו

בוידאו: זירת הירי בנצרת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש ארגון הפשע סמיר בכרי נעצר היום (רביעי), יחד עם חשוד נוסף, בחשד לעבירות רצח וסחיטת דמי חסות בצפון. בכרי היה מבוקש במשך ארבעת החודשים האחרונים, ומעצרו היום התרחש במסגרת פשיטת הכוחות המיוחדים של המשטרה על מתחם ביישוב בוסמת טבעון שבצפון, בו שהה בכרי. עם כניסת הכוחות למתחם, בכרי נמלט מהמקום, ונעצר בתום מרדף רגלי קצר בסמטאות היישוב.

במתחם נעצר בן אדם נוסף, החשוד כסגנו של בכרי, ונתפס ג'יפ שעל פי החשד שימש לביצוע הרצח של עבד אלטיף זיתון בן ה-30 שנורה אתמול למוות ברכבו, סמוך לצומת מגידו.

"נראה שכמו תמיד זה יהיה מעצר שיגמר ללא דבר", טענו עורכי הדין המייצגים את בכרי, יהלי שפרלינג ושושנה גולדשטיין ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, בעת שיצאו לפגוש אותו במעצר.

סמיר בכרי לאחר מעצרו. 30 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
סמיר בכרי לאחר מעצרו. 30 באוגוסט 2023/דוברות משטרת ישראל
סמיר בכרי. ללא, אתר רשמי
הודעת המשטרה: "סמיר בכרי - דרוש"/אתר רשמי, ללא

בצפון פועלים כמה ארגוני פשיעה בעלי כוח רב, שנשלטים על ידי אזרחים ערבים. אולי הארגון הגדול ביותר הוא ארגון אבו לטיף, שפועל כבר כעשור. מדובר במשפחה דרוזית מהיישוב ראמה בהובלתו של נידאל אבו לטיף, שנעצר לפני חמישה חודשים יחד עם עוד 10 חשודים.

הארגונים של משפחות בכרי וחרירי היו שתי משפחות שפעלו ביחד והתפצלו לשני ארגונים יריבים. היריבות בין משפחת בכרי מנצרת וחרירי מאום אל פחם נובעת ממאבקים על אזורי שליטה בעיקר בתחום סחיטה ודמי חסות. המאבק המר בין הארגונים הביא למקרי רצח רבים, שברובם לנרצחים לא היה כל קשר לעולם הפלילים והם נורו למוות רק בשל קשרי משפחה.

במאי, 16 תושבי הצפון, המזוהים עם ארגון הפשע בכרי, נעצרו בחשד למעורבות באירועי אלימות על רקע סכסוך בין עבריינים.

עו"ד יהלי שפרלינג. 30 באוגוסט 2023. באדיבות המצולמים
עו"ד יהלי שפרלינג. 30 באוגוסט 2023/באדיבות המצולמים
עו"ד שושנה גולדשטיין. 30 באוגוסט 2023. באדיבות המצולמים
עו"ד שושנה גולדשטיין. 30 באוגוסט 2023/באדיבות המצולמים

אתמול, עבד אלטיף זיתון בן ה-30, תושב היישוב נחף שבגליל, למוות ברכבו, סמוך לצומת מגידו. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את אלטיף, בכיר בארגון הפשע אבו לטיף, במצב קשה ולאחר שהעניק לו טיפול ראשוני, פינה אותו למרכז הרפואי העמק סמוך לעפולה, שם נקבע מותו.

שוטרים שהוזעקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.

בעקבות ההודעה על הרצח בצומת מגידו, עלה מספר קרבנות הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית ב-2023 ל-163. ע"פ נתוני עמותת יוזמות אברהם בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 72. אלא שנתוני יוזמות אברהם אינם כוללים ערבים פלסטינים שנרצחו בישראל ושחקירת מותם מתנהלת בידי משטרת ישראל אם אינם תושבים או אזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully