וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן אידליה מכה בפלורידה: "הריסות עפות לכל עבר"

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 18:25

הסופה בעוצמה 3 פגעה באזורי החוף עם רוחות בעוצמה של כ-200 קמ"ש, אחרי שמיליוני תושבים בפלורידה ובמדינות שכנות קיבלו הוראות פינוי מחשש להצפות של גלים בגובה של כחמישה מטרים. "הרוחות סוערות. יש הפסקות חשמל איומות בכל מקום"

הצפות בפלורידה אחרי פגיעת הוריקן אידליה/טוויטר

הוריקן "אידליה" פגע היום (רביעי) באזורים בחופה של פלורידה כשהוא מביא עמו רוחות עוצמתיות, גשמי זלעפות וגלי סערה מסכני חיים למיליוני תושבים. לפי מרכז ההוריקנים של ארצות הברית, הסופה פגעה באזור הביג בנד בעוצמה 3 "המסוכנת מאוד" מתוך 5, עם רוחות בעוצמה מקסימלית של 201 קמ"ש.

ההוריקן פגע באזור הביג בנד - המאוכלס בדלילות - בסביבות השעה 7:45 לפי שעון מקומי. הפגיעה הראשונה הייתה בקיטון ביץ', עיירה לחופי האוקיינוס שבה מתגוררים כ-13 אלף איש. היא נמצאת כ-121 ק"מ מדרום-מזרח לטלהסי, בירת פלורידה.

הגשמים העזים הציפו כבישים והרוחות החזקות תלשו עצים ממקומם. "זה פשוט קורע את מחוז טיילור עכשיו. מקווה שכולם בטוחים", אמר נציב המחוז ג'יימי אינגליש לרויטרס. "הרוחות סוערות. יש הפסקות חשמל איומות בכל מקום. הריסות עפות לכל עבר". בתמונות ובסרטונים מהאזור נראו כבישים מוצפים ועצים שקרסו מעוצמת הרוחות.

הצפות בעקבות הוריקן אידליה, פלורידה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
רחובות מוצפים בפלורידה/רויטרס

לקראת פגיעת הסופה, מיליוני תושבים החיים בנתיב הסופה עברו לאזורים גבוהים יותר, הציבו שקי חול מחוץ לבתיהם ונכסיהם, אטמו את החלונות וקשרו את הסירות שלהם. הרשויות הורו על פינויים של 28 מתוך 67 המחוזות בפלורידה.

"אם לא התפניתם, אתם צריכים לעשות זאת מיד", אמר ראש שירותי החירום של פלורידה, קווין גות'רי, אמר במהלך במסיבת עיתונאים. "אתם צריכים להפסיק את מה שאתם עושים. אתם צריכים ללכת לחדר שלכם, לארוז ולהתפנות למקום בטוח".

רוב 21 מיליון תושביה של פלורידה, ורבים בג'ורג'יה ובקרוליינה הדרומית הסמוכות, היו תחת אזהרות הוריקן ואזהרות אחרות הקשורות לסופה. בכל שלוש המדינות הוכרזו מצבי חירום.

"הם מצפים לכמה קורבנות, ואני לא רוצה להיות אחד מהם", אמרה רנה הופמן בת ה-62, בעת שנערכה לעזוב את ביתה בסטיינהאצ'י, פלורידה, שצפויה להיות במוקד הסערה. היא בעלים של דוכן מזון, שאותו היא קשרה למשאית של בעלה כדי שלא ייסחף בסופה.

עוד בוואלה!

הוריקן הילרי בדרך למקסיקו, ומשם לקליפורניה - שנערכת לסופה ראשונה זה 84 שנה

לכתבה המלאה
סופת ההוריקן אידליה בדרכה לחוף המערבי של פלורידה, סופת ההוריקן פרנקלין בדרכה לברמודה,. רויטרס
עין הסופה לפני פגיעתה בפלורידה/רויטרס
הכנות להגעת סופת ההוריקן אידליה, פלורידה, 29 באוגוסט 2023. רויטרס
תושבים אוטמים את בתיהם לפני פגיעת הסופה/רויטרס

במהלך הלילה, הסופה התחזקה לעוצמה 3, עם רוחות במהירות של 195 קמ"ש, כשהייתה במרחק של כ-175 ק"מ דרומית-מערבית לסיידר קי, פלורידה. היא כבר הגיעה לעוצמה 4, אך נחלשה לפני שפגעה ביבשה. כל סופה המגיעה לעוצמה 3 ומעלה נחשבת להוריקן משמעותי.

מרכז ההוריקנים הזהיר כי בחופיה של פלורידה באזור המפרץ, דרום-מזרח ג'ורג'יה והחלקים המזרחיים ממדינות קרוליינה עשויים לרדת מחר בין עשרה ל-20 ס"מ של גשם כשבאזורים מבודדים כמות המשקעים עלולה להגיע ל-30 ס"מ. הרשויות אמרו כי הסכנה הגדולה ביותר הנשקפת מההוריקן היא גלים גבוהים, שצפויים להציף איים קטנים ואזורים נמוכים לאורך החוף. הם עשויים להגיע באזורים מסוימים ל-3.7 עד 4.9 מטרים.

"גורם המוות מספר 1 בכל הסופות האלו הוא המים", אמרה ל-CNN דיאן כריסוול, ראש הסוכנות הפדרלית למצבי חירום.

הכנות להגעת סופת ההוריקן אידליה, פלורידה, 29 באוגוסט 2023. רויטרס
אידליה היא ההוריקן העוצמתי הרביעי שמכה בפלורידה בשנים האחרונות/רויטרס

בבית הלבן, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא ומושל פלורידה רון דסנטיס - המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בשנה הבאה - נמצאים ב"קשר רציף" לקראת פגיעת הסופה. ביידן צפוי למסור דברים על תגובת הממשל הפדרלי לסופה בהמשך היום. הסופה שיבשה גם את תכניות הצבא, והובילה לדחיית שיגורו של לווין מודיעיני לחלל מבסיס קייפ קנוורל שבחופה האטלנטי של פלורידה.

מושל פלורידה אמר כי יותר מ-40 מחוזות חינוך במדינה ביטלו את הלימודים, ונמל התעופה הבינלאומי של טמפה השעה את פעילותו. בנוסך לכך, כ-5,500 אנשי המשמר הלאומי גויסו למאמצים, בעוד ש-30 עד 40 אלף מעובדי חברת החשמל היו בכוננות. המדינה הקצתה 1.1 מיליון גלונים של דלק כדי לטפל בכל הפרעה באספקת הדלק, אמר המושל.

אידליה התחזקה מסופה טרופית להוריקן אתמול, יממה לאחר שחלפה ממערב לקובה, שם היא פגעה בבתים, השביתה את אספקת החשמל, הציפה כפרים וגרמה לפינויים המוניים של תושבים. היא ההוריקן הגדול הרביעי שמכה בפלורידה בשבע השנים האחרונות, אחרי אירמה ב-2017, מייקל ב-2018 ואיאן, שהיה בעוצמה 5 המקסימלית, בספטמבר האחרון.

בסרסוטה - עיר שנפגעה קשות על ידי הוריקן איאן בשנה שעברה - מילטון בונטרגר, בן 40, מנהל שירותי דיג ליד טמפה, אמר כי ביתו היה מלא במזון, מים וגנרטור, וכי סירותיו מאובטחות. "אני לא נכנס לפאניקה, אני מתכונן", אמר אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully