וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן הילרי בדרך למקסיקו, ומשם לקליפורניה - שנערכת לסופה ראשונה זה 84 שנה

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 10:24

הרשויות בשתי המדינות מזהירות מפני גשמים מסכני חיים ושיטפונות, ובמקסיקו הסבו בתי ספר למקלטים זמניים. ארה"ב סגרה כמה פארקים לאומיים, ותושבים החלו לפרוס שקי חול כדי להגן על נכסיהם. "זאת כמות גשם של קיץ שלם"

דרום קליפורניה: תושבים מתכוננים להוריקן הילארי/צילום: רויטרס

הוריקן "הילרי" צפוי לפגוע היום (ראשון) במקסיקו, לפני שייחלש ויגיע כסופה טרופית למדינת קליפורניה בארצות הברית. זו תהיה הסופה הטרופית הראשונה שמכה בקליפורניה זה 84 שנים.

כמה בתי ספר בקאבו סן לוקאס שבמקסיקו הוסבו למקלטים זמניים, ובלה פס, בירתה של מדינת באחה קליפורניה סור, המשטרה סיירה בחופים הסגורים ומנעה מרוחצים להגיע לים הסוער. בתי ספר נסגרו בחמש רשויות באזור.

בתים רבים בעיר הגבול טיחואנה, שבה חיים כ-1.9 מיליון איש, תלויים באופן מסוכן בגבעות תלולות. ראש העיר אמרה כי הרשויות מקימות ארבעה מקלטים באזורי בעלי סיכון גבוה ומזהירות את התושבים החיים באזורי הסכנה.

"אנחנו עיר פגיעה שנמצאת באחד הגבולות העמוסים בעולם ובשל פני השטח שלנו", אמרה ראש עיריית טיחואנה, מונטסרט קאבז'רו. ההוריקן נחלש במהלך הלילה לעוצמה 2, עם רוחות במהירות של 175 קמ"ש.

תמונת לוויין של הוריקן הולירי מתקרב לחופי מקסיקו, 19 באוגוסט 2023. רויטרס
"צפוי לפגוע במקסיקו". תמונת לוויין של הוריקן הולירי/רויטרס

בארצות הברית, המרכז הלאומי להוריקנים הזהיר מפני שיטפונות עזים ומסכני חיים בדרום-מערב המדינה החל מיום שני, והוא קרא לתושבים להיערך בהקדם האפשרי לגשמים כבדים. שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר כי צפויים לרדת ממטרים גם בנבדה ובאריזונה, שתי מדינות שחוו גלי חום חסרי תקדים הקיץ.

גורמים במרכז ההוריקנים מעריכים שהסופה תוריד שמונה עד 15 ס"מ של גשם במקומות מסוימים, כשבחלקים קטנים מדרום קליפורניה ודרום נבאדה צפויים אפילו 25 ס"מ של גשמים.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הסוכנות הפדרלית לניהול חירום נערכה מראש עם אנשי צוות ואספקה באזור. "אני קורא לכולם, כל מי שנמצא בדרכה של הסערה הזו, לנקוט אמצעי זהירות ולהקשיב להנחיית הגורמים הרשמיים במדינה וברשויות המקומיות", אמר ביידן לכתבים ביום שישי מקמפ דייוויד, שם הוא נפגש עם מנהיגי יפן וקוריאה הדרומית.

במקביל, שירות הפארקים הלאומיים סגר את הפארק הלאומי ג'ושוע טרי והשמורה הלאומית מוהאבי כדי למנוע מאנשים להיקלע לשיטפונות. ערים ברחבי האזור, כולל באריזונה, חילקו שקי חול לתושבים כדי להגן על נכסיהם מפני הצפות, וליגת הבייסבול הקדימה שלושה משחקים שתוכננו להיערך מחר בקליפורניה ליום שבת.

תושבים ממלאים שקי חול לקראת התקרבות הסופה הילרי ללונג ביץ', קליפורניה, ארה"ב, 19 באוגוסט 2023. רויטרס
"הזהירו מפני שיטפונות". תושבים ממלאים שקי חול לקראת התקרבות הסופה ללונג ביץ', קליפורניה/רויטרס

בינתיים, הרשויות בדרום קליפורניה ממהרים להעביר דרי רחוב למקלטים לקראת הסופה. "אני לא חושבת שמישהו מאיתנו - אני במיוחד -חשב שאי-פעם אעמוד כאן ואדבר על הוריקן או סופה טרופית", אמרה ג'ניס האן, יו"ר מועצת המפקחים של מחוז לוס אנג'לס. בנוסף לכך, הרשויות חיזקו את סוללות החול שנבנו כדי להגן על הקהילות הסמוכות לחוף מגלי החורף, כמו בהנטינגטון ביץ', שמכנה את עצמה עיר הגלישה של ארצות הברית.

קריסטן קורבוסיירו, מומחית למזג אוויר מאוניברסיטת אלבני, המתמחה בהוריקנים באוקיינוס השקט, אמרה כי כמות כזו של גשם בתקופה זו של השנה בדרום קליפורניה היא בלתי רגילה. "זוהי כמות גשם של קיץ שלם ושבסתיו מגיעה תוך בערך שש עד 12 שעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully