וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

660 ק"מ מהחזית: בסיס אווירי רוסי הותקף במל"טים; 2 הרוגים בהתקפה מאסיבית על קייב

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 7:42

רוסיה חוותה את המתקפה הגדולה ביותר בשטחה מאז פרוץ המלחמה, כשבשישה מחוזות לפחות דווח על התקפות מל"טים - המשמעותית שבהן בפסקוב, לא הרחק מהגבול עם אסטוניה, שם ניזוקו כמה מטוסי תובלה. במקביל, בירת אוקראינה ספגה את המתקפה הגדולה ביותר מאז האביב

פיצוץ בשדה תעופה במחוז פסקוס, רוסיה/טלגרם

רוסיה ואוקראינה דיווחו הלילה (רביעי) על התקפות מל"טים מאסיביות בשטחן, כולל פגיעה במטוסי תובלה בבסיס אווירי בצפון-מערב רוסיה - כ-600 ק"מ מקו החזית. בקייב, הרשויות אמרו כי שני אנשים נהרגו משרידי יירוטים של מל"טים וטילים רוסיים בהתקפה הגדולה ביותר על בירת אוקראינה מאז האביב.

מוסקבה אמרה כי היא הפילה כלי טיס בלתי-מאוישים בלפחות שישה מחוזות, במה שככל הנראה הייתה ההתקפה הגדולה ביותר בשטחה מאז תחילת המלחמה לפני שנה וחצי. רוסיה אמרה כי סיכלה את כל ההתקפות בשטחה, אך היא בדרך כלל מתארת את התקפות המל"טים האוקראיניות כלא מוצלחות ללא קשר לנזקים שנגרמו בשטח.

בנוסף לכך, רוסיה אמרה כי היא סיכלה ארבע סירות תקיפה מהירות בים השחור שעל סיפונן היו עד 50 צנחנים. קייב לא הגיבה על כך ולא ניתן היה לאמת את טענות משרד ההגנה הרוסי.

אוקראינה שומרת על עמימות בכל הנוגע לפעילותה מעבר לגבול, אך היא הזהירה את רוסיה כי המלחמה הגיעה לשטחה. מוסקבה הפכה ליעד קבוע להתקפות מל"טים בשבועות האחרונים, בעוד שבשטח, קייב מתקשה להבקיע את ביצורי הכוחות הרוסיים במתקפת הנגד שלה במזרח ובדרום שהחלה לפני כשלושה חודשים.

עם זאת, אוקראינה הביעה אופטימיות בימים האחרונים כשהכריזה על כיבוש עיירה אסטרטגית בדרום אחרי שכוחותיה הצליחו לחדור את קו ההגנה הראשי הראשון של הכוחות הרוסיים.

שריפה בשדה תעופה צבאי אחרי התקפת מל"טים, פסקוב, רוסיה, 30 באוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
ההתקפות בעומק שטחה של רוסיה גוברת. שריפה בבסיס האווירי בפסקוב, הלילה/צילום מסך, טוויטר

ההתקפה המשמעותית ביותר על רוסיה הלילה הייתה במחוז פסקוב, כ-660 ק"מ מהגבול הצפוני עם אוקראינה, סמוך לגבולות עם אסטוניה ולטביה. גורמים רוסיים אמרו כי ארבעה מטוסי תובלה מדגם Il-76 ניזוקו בהתקפה. סוכנות הידיעות טאס דיווחה לפחות ארבעה מטוסי תובלה ניזוקו, ושניים מהם "עלו בלהבות". בבסיס מוצבים גם כוחות עלית של צנחנים. בעקבות ההתקפה על שדה התעופה בפסקוב, הטיסות האזרחיות בו בוטלו.

באחד התיעודים מההתקפה בפסקוב, השוכנת 32 ק"מ בלבד מגבולה המזרחי של רוסיה עם אסטוניה, החברה בנאט"ו, נראו מערכות ההגנה האווירית בפעולה. בתיעוד אחר, שפרסם המושל, נראתה שריפה גדולה בבסיס ברקע קולות של אזעקות ופיצוץ.

במקביל, המרחב האווירי סמוך לנמל התעופה וונוקובו במוסקבה נסגר זמנית במהלך הלילה, כפי שקרה שוב ושוב בימים האחרונים. במחוז בריאנסק, הרשויות אמרו כי כלי טיס אוקראיניים ניסו לתקוף מגדל טלוויזיה. לא דווח על נפגעים.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי רוסיה בודקת מהיכן שוגרו המל"טים כדי למנוע תקיפות נוספות. לדבריו, הנשיא ולדימיר פוטין עודכן מידית על ההתקפה, כפי שקורה בכל "מתקפה מאסיבית" שכזו. במקביל, משרד החוץ אמר כי ההתקפות הלילה "לא יישארו ללא עונש" וטען כי הן לא היו יכולות להגיע לעומק שטחה של רוסיה ללא סיוע המערב.

עוד בוואלה!

ללא נוכחות פוטין: מנהיג ואגנר נקבר בטקס הלוויה סגור

לכתבה המלאה
פיצוץ בשמי קייב במהלך התקפה רוסית, אוקראינה, 30 באוגוסט 2023. רויטרס
"כל עוד פוטין נשאר נשיא, המלחמה תימשך". פיצוץ בשמי קייב, הלילה/רויטרס

קייב אישרה כי מטוסים רוסיים הושמדו בפסקוב, מבלי להתייחס לאופי האירוע. "כן, ארבעה מטוסי תובלה IL-76 הושמדו בפסקוב בשדה תעופה, הם לא ברי תיקון. כמו כן, כמה מטוסים אחרים ניזוקו, אך המידע נבדק", אמר אנדריי יוסוב, דובר המודיעין הצבאי של אוקראינה (GUR).

בעלות בריתה המערביות של אוקראינה אוסרות באופן כללי על קייב להשתמש בנשק שהן מספקות לה כדי לתקוף את רוסיה בשטחה, אך טוענות כי לקייב יש זכות לבצע אותן עם כלי נשק מתוצרתה. ההתקפות הגוברות על רוסיה בשבועות האחרונים, כולל תקיפות מל"טים חוזרות ונשנות על מרכז מוסקבה, הביאו עבור רוסים רבים את המלחמה הביתה בפעם הראשונה, אף שהאוקראינים בילו את השנה וחצי האחרונות בסכנה מתמדת מתקיפות אוויריות.

"כל עוד פוטין נשאר נשיא, המלחמה תימשך. רוסיה תישאב עמוק יותר ויותר לתהום הכאוס", כתב מיכאילו פולדוליאק, אחד מיועציו הבכירים של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, על נשיא רוסיה ששרד ביוני מרד שהובילה קבוצת שכירי החרב ואגנר. בשבוע שעבר, מפקדה יבגני פריגוז'ין נהרג בהתרסקות מטוס מסתורית לצד בכירים אחרים בארגון ואתמול הוא נקבר בטקס סגור בסנט פטרסבורג ללא השתתפות פוטין.

אוקראינה אמרה הלילה כי ההגנה האווירית שלה יירטה 28 טילים רוסיים ו-15 מתוך 16 מל"טים ששוגרו במהלך הלילה. "קייב לא חוותה מתקפה כה עוצמתית מאז האביב. האויב פתח במתקפה מסיבית משולבת באמצעות מל"טים וטילים", כתב סרגיי פופקו, ראש הממשל הצבאי בעיר, בערוץ הטלגרם שלו.

מוסקבה טענה כי היא פגעה במטרות פיקוד ומודיעין בעיר, אף שבקייב אומרים כי שרידי היירוטים פגעו במבני מגורים וגרמו למותם של שני תושבים. מוסקבה תקפה ללא רחם ערים אוקראיניות בטילים ארוכי טווח ובתקיפות מל"טים לאורך כל המלחמה, ואלפי אזרחים אוקראינים נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully