וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבועיים אחרי ההשקה: הרכבת הקלה הושבתה בגלל תקלה

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 11:13

נוסעים שמיהרו אל הקו האדום הבוקר גילו שהרכבת הקלה מושבתת בגלל תקלה במערכת האיתות - בדיוק בשעות השיא של הפעילות. לאחר יותר מחמש שעות של השבתה - הרכבת שבה סוף סוף לפעילות

עידן חדש בגוש דן - הרכבת הקלה יצאה לדרך/רוני כנפו

הקו האדום של הרכבת הקלה הושבת הבוקר (רביעי) בגלל תקלה - פחות משבועיים אחרי שהושק. בכך ממשיכות הצרות שמלוות את הפרויקט, שנפתח לציבור באיחור גדול ובהשקעת עתק של כמעט 19 מיליארד שקלים.

ההשבתה נובעת מתקלה במערכת האיתות שמנהלת את הקשר עם הנהגים והרכבות. בעקבות זאת, הנוסעים הראשונים שהגיעו לפני השעה 06:00 בבוקר אל תחנות הרכבת גילו שהיא מושבתת, וכך הדבר נמשך לאורך כל הבוקר, בזמן שיא של הנסיעה בתחבורה הציבורית בארץ.

לאחר יותר מחמש שעות השבתה, הרכבת הקלה שבה סוף סוף לפעילות.

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נפתח, 18 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

"עקב תקלת חשמל מתמשכת ברכבת הקלה, הבוקר לא יתקיים שירות רכבות. יובהר כי אנו פועלים במרץ לתיקון התקלה וממליצים להיעזר באמצעי תחבורה חלופיים", הודיעה חברת "תבל", מפעילת הקו האדום תחת "אגד", בקבוצת הטלגרם שהיא מפעילה, ולא נגישה לכל הנוסעים. רק אחרי שבע בבוקר הודיעו תבל ונת"ע רשמית: "עקב תקלה במערכת האיתות בקו האדום של הדנקל, זמנית, לא יינתן שירות רכבות לנוסעים. אנו מתנצלים ופועלים במרץ להחזרת הרכבת לפעולה מלאה בהקדם".

"מאז הלילה עבדו צוותים בארץ ובחול להתגבר על האירוע וכעת חוזר השירות לפעולה מלאה. יחד עם זאת יש לזכור כי מדובר במערכות חדשות ומורכבות המציבות אתגרים חדשים איתם יש להתמודד", מסרו עם סיום התקלה מחברת תב"ל.

"תב"ל תבצע תחקיר כולל, על מנת שארוע כזה לא יחזור והלקחים ילמדו. תבל מצרה על חוסר הנוחות ומזמינה את הנוסעים לנסוע בדנקל", הוסיפו בחברה.

עוד בוואלה!

לא חלק, אבל מוצלח: כך עבר שבוע חנוכת הרכבת הקלה

לכתבה המלאה

"מיהרתי הבוקר לרכבת הקלה כדי להגיע בזמן לעבודה, ונדהמתי לגלות שהיא לא עובדת. ברחוב שבו אני גר, בגלל הרכבת, אין קווי אוטובוס רלוונטיים, ונאלצתי לקחת מונית", אמר נ', תושב יפו. "כל כך חיכינו לרכבת הקלה וכל כך רצינו כבר להתרגל להשתמש בה, אבל מסתבר שגם אחרי כל הזמן שלקח פשוט אי אפשר לבנות על זה. זה מאוד מתסכל".

תקלות טכניות היו הגורם לעיכוב פתיחת הקו האדום במשך יותר מחצי שנה וגם אז הייתה הבעיה במערכת של אלסטום. אז, בשל קשיי תקשורת עם מערכות אחרות, מערכת הבטיחות גרמה בנסיעות המבחן לבלימות פתע של הרכבות - וללא צורך. אלסטום היא גם הספקית של מערכת האיתות, שמנהלת את הפעלת הרכבות והקשר עם הנהגים. לאחר הפסקת חשמל בלילה, כאשר עלתה שוב המערכת מחדש, היא הפסיקה לתפקד כמצופה.

תבל, שבשליטת אגד, קיבלה לידיה את הקו האדום שבנתה חברת נתע הממשלתית כבר באפריל. החברה ביצעה אלפי נסיעות הרצה ובדיקות למערכת ההפעלה של הרכבת, שהיו אמורות לזהות בעיה של התאוששות של מערכת ההפעלה מהפסקות חשמל. במרכז ההפעלה יש גם גנרטורים ומערכות גיבוי, שלא ברור מדוע לא פעלו כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully