וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי רשות החברות לדורותיהם לנתניהו: אל תיתן יד למהלך הדורסני של השר אמסלם

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 21:21

מכתב חריף נשלח מטעם המנהלים בבקשה שלא לאפשר את פיטוריה של מנהלת רשות החברות המכהנת, מיכל רוזנבוים. זאת, בטענה כי המהלך נעשה על רקע התנגדותה להתערבות השר במינוי מקורבים אליו למשרות בכירות - שלא על סמך כישוריהם. "במקום למלא את תפקידם, ינסו למצוא חן בעיניו"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מנהלי רשות החברות לדורותיהן שלחו היום (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקשו לא לתת יד למהלך של השר אמסלם לפטר את מנהלת רשות החברות הנוכחית מיכל רוזנבוים. "הניסיון של השר אמסלם לפטר את מנהלת רשות החברות הממשלתיות נעשה על רקע התנגדותה לניסיונותיו להתערב בניהול השוטף של הרשות - וכוונתו למנות מקורבים למשרות בכירות בחברות ממשלתיות למרות שאין להם כישורים נדרשים לכך", כתבו.

המכתב מגיע לאחר שאמסלם ביקש לפטר את רוזנבוים, זאת לאור הרצון של האחרונה למנות דירקטורים מקצועיים לחברות הממשלתיות, ואילו השר התבטא ברשת ב' ואמר כי הוא מעוניין למנות את חבריו לתפקידים. בנושא זה יש לציין את העימות בין השניים לאחר פיטוריו של יו"ר דואר ישראל מישאל ועקנין והחלפתו במקורב פוליטי לשר לכאורה.

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

המנהלים טענו כי יש חשש שמשרתי ציבור בעלי כישורים ויושרה יעזבו את השירות הציבורי - ואת מקומם יתפסו אחרים שיבחרו על רקע קרבתם לשר הממונה, ולא על סמך כישוריהם. "במקום למלא את תפקידם ולעמוד על עקרונות מקצועיים, ינסו למצוא חן בעיני השר הממונה", אמרו. "מצב דברים כזה יהפוך את ישראל ממדינה מתקדמת למדינת עולם שלישי".

עוד בוואלה!

אמסלם התבקש להעביר סכום עתק מהחברות הממשלתיות לקופת המדינה. תגובתו: "אל תפנו אליי יותר"

לכתבה המלאה
מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

עוד נטען על ההשפעות הכלכליות הצפויות במידה והמהלך יאושר. "החברות הממשלתיות בישראל מעסיקות למעלה מ-150 אלף בני אדם, מנהלות נכסים בהיקף של כ-250 מיליארד שקלים, ואחראיות על ייצוא של כ-16 מיליארד שקלים", נכתב. "התנהלות מקצועית של החברות חיונית לכלכלת ישראל, ואנו חרדים מהשלכותיו הכלכליות השליליות של צעד זה על ניהול נכסי המדינה. החברות הממשלתיות הן רכושו של הציבור. על הרשות לפעול לטובתו תוך התנהלות מקצועית ללא שיקולים פוליטיים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully