וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למנוע שביתה: פגישה מרתונית לתוך הלילה על הסכם השכר של המורים

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 23:45

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, במשרדים מנסים להצליח להגיע לפריצת דרך של הרגע האחרון - בין היתר בפגישה הנוכחית שמתקיימת למעלה מ-9 שעות. גורמים מעורבים מדווחים על "אופטימיות זהירה", אך אחרים סבורים שהסיכויים לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר נמוכים מאוד

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

נציגי ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך מקיימים בשעה זו (שלישי) שיחה מרתונית על הסכם השכר החדש. בפגישה שהחלה ב-15:00 וצפויה להימשך לתוך הלילה משתתפים שר החינוך יואב קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז וגורמי מקצוע מהמשרדים. אתמול נועדו הצדדים במשך כשש שעות.

במשרדי האוצר והחינוך מנסים לשמור על עמימות בנוגע למתרחש בחדרי המו"מ בניסיון להצליח להגיע לפריצת דרך של הרגע האחרון. גורמים המעורבים בשיחות דיווחו על "אופטימיות זהירה שלא תהיה שביתה", אך אחרים סבורים שהסיכויים לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר נמוכים מאוד.

שלושה ימים לתחילת השנה, הפערים בין הצדדים עדיין גדולים. המרכזיים שבהם נוגעים במסגרת ההסכם, שם מדובר בהבדל של מיליארדי שקלים בין דרישות האוצר והמורים, ובמשך ההסכם - בארגון מבקשים הסכם קצר, של שלוש שנים וחצי, ובאוצר מעוניינים בשש שנים שבהן המורים ישמרו על "שקט תעשייתי", עד 2028.

ראש ארגון המורים רן ארז מגיע לכנס דה מרקר לחינוך בתל אביב, 20 באוגוסט 2023. צילום תומר נויברג/פלאש90. תומר נויברג, פלאש 90
"לאור המצב הקיים כעת - הסיכויים לשביתה ב-1 בספטמבר הם 100%". ארז/פלאש 90, תומר נויברג

מחלוקת נוספת קשורה בחלוקת הכסף בין הוותיקים לצעירים. בדומה למו"מ שהתקיים מול הסתדרות המורים בשנה שעברה, באוצר מעוניינים להקצות תוספת גדולה יותר למורים מתחילים במטרה לקדם הגעה של כוח אדם חדש למערכת החינוך. ההצעה הנוכחית שהציג המשרד תעלה את שכר המורים המתחילים בכ-1,500 שקלים ובכ-850-900 למורים ותיקים. בארגון היו רוצים לראות פריסה שווה יותר של התוספת וכן דורשים כ-2,000 שקלים למורה מתחיל, סכום אליו ירדו מ-3,000 שביקשו קודם לכן.

באוצר ניסו להציג חלופות לשינוי שעות העבודה, כך ששכר המורים יהיה גבוה יותר באופן יחסי מבלי להעלות את הסכום שהוקצב. בין השאר הציעו למורים להוסיף שעה פרונטלית ולהוריד שעתיים פרטניות עם תלמידים. ההצעה גררה ביקורת מצד אנשי חינוך, "היא מעידה על חוסר הבנה מצד האוצר, הקיצוץ הוא דווקא במרכיבים שבאמת תורמים לאיכות הפדגוגית של בתי הספר. אלו שעות שנועדו לאפשר למורים לעבוד עם ילדים מתקשים ולקדם אותם, וגם ליצור קשרים אישיים", הבהירה פרופ' ענת זוהר מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית.

ביום שבת אמר ארז לוואלה! כי "לאור המצב הקיים כעת - הסיכויים לשביתה ב-1 בספטמבר הם 100%. על שר האוצר סמוטריץ להתעלות על עצמו וללכת לקראת המורים ובכך למנוע את השביתה והפגיעה במערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully