וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצה החוט, הדיווח לעורכת הדין - והחקירה שהתנהלה בעצלתיים: פרטים חדשים על איתור הבנות

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 0:05

פרסום הפרשה בוואלה! הוליד עניין בציבור, מה שאפשר לשני אנשים פרטיים שחלפו באזור "דירת המסתור" בגדרה, ובדירת הסבתא בקריית ים - לדווח על כך למשטרה. בזכות דיווח על טלפון מיושן בו משתמשת האם, החוקרים הצליחו לאכן אותו, זאת - לאחר שנכשלו באיכון הניידים של הבנות

בווידאו: סבתן של הילדות האמריקניות הנעדרות עוכבה לחקירה/שלומי גבאי

האחיות האמריקניות שרה וליבה גולדשמידט, בנות 12 ו-8 (בהתאמה), אותרו הלילה (שלישי) יחד עם אמן בדירת מסתור בקריית ים. השתיים אותרו בתום ימים ארוכים של חיפושים, במהלכם במשטרה סברו כי נשקפת סכנה לחייהן. אמן, שנחשדת בחטיפתן, נעצרה.

הפרסום בוואלה! ואחר כך גם בכלי תקשורת אחרים, הוליד עניין בציבור - מה שאפשר לאנשים פרטיים לסייע במאמצי החיפוש, ולדווח למשטרה בעת הצורך. לוואלה! נודע כי בסוף השבוע החולף, אלמוני התקשר לעורכת הדין לירון אוכמן, שמייצגת את האב עופר, וסיפר לה כי האם ושתי בנותיה נמצאות בדירה באזור גדרה.

לפי המידע שהגיע לאוכמן, האם הגיעה לשם עם הילדות ו"התנחלה" בדירתו של זקן דמנטי שלא הבין את הסיטואציה. כשבתו של הקשיש הגיעה לדירה במוצאי שבת, בלי שהיא יודעת על הסיפור, היא הודיעה לאמא שעליהן לעזוב. האמא השאירה את המזוודות שלהן שם, לצד מכתב המציין שיש להעביר אותן לבית הסבתא, הזמינה מונית ו"נעלמה לתוך הלילה".

אותרו האחיות הנעדרות שרה גולדשמידט וליבה גולדשמידט. 29 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
אותרו האחיות הנעדרות שרה גולדשמידט וליבה גולדשמידט. 29 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

קצה החוט של המשטרה היה איתור המונית והנהג שאסף את השלוש מהמקום. זה נעשה אתמול, בין היתר על פי עדותה של בת הקשיש, שטענה כי האם עשתה שימוש בטלפון מיושן.

איתורו של הטלפון ואיכונו התאפשר באמצעות פריקת מצלמות האבטחה בשכונה. הטלפון המיושן בו השתמשה האם הקשה על המשטרה באיתורה - ורק לאחר שנודע למשטרה על המכשיר, החוקרים הצליחו לאכן אותו.

נשאלת כמובן השאלה מדוע זה לקח כל כך הרבה זמן עד שמשטרת ישראל התעשתה, התעוררה והתארגנה. אבל מרגע שזה קרה, בתוך פחות מיממה התעלומה פוצחה, הילדות שבו לאביהן בריאות ושלמות. שרה תחגוג בת מצווה בארץ עם המשפחה הקרובה, כפי שתכננה.

עוד בוואלה!

בתום ימים של חיפושים: האחיות בפרשת החטיפה אותרו יחד עם אמן - שנעצרה

לכתבה המלאה
טלי גולדשמידט, החשודה בחטיפת שתי בנותיה. 30 באוגוסט 2023. אלבום התמונות המשפחתי, עיבוד תמונה
טלי גולדשמידט, החשודה בחטיפת שתי בנותיה. 30 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, אלבום התמונות המשפחתי
האם נעצרה בחשד לחטיפה. דוברות משטרת ישראל
רגעי מעצרה של האם, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

באופן כללי, החקירה התנהלה בעצלתיים בתחנת מעלות המרוחקת, קרוב לכפר ורדים שם שהה האבא בבית אחותו.

היה ברור מההתחלה והיה ברור עוד יותר ככל שנקפו השעות והימים, שהחקירה המורכבת דורשת משאבים רבים ושילוב כוחות ברמה של יחידה ארצית או לכל הפחות מחוזית.

כך קרה אתמול כשהחקירה הועברה ליחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה, אבל זה לא כל הסיפור. התעקשותה של עורכת הדין לירון אוכמן, שלא הסתפקה רק בהוצאת צווים בבית משפט לענייני משפחה בחיפה, לצאת לשטח, לנסוע לגדרה לבית הסבתא שם שהו בימים לפני שירדו למחתרת - היא שהולידה את ההתקדמות החקירתית.

שתי שופטות לענייני משפחה בבית משפט השלום בחיפה, השופטת הילה גורביץ עובדיה והשופטת הדס גולדקורן נעתרו ונתנו לבקשת עו"ד לירון אוכמן החלטות לטובת שלל צווים מקומיים ובינלאומיים שנדרשו כדי להניע את ההליכים ולקדם אותם גם מול משטרת ישראל.

ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023. באדיבות המשפחה
ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023/באדיבות המשפחה

"אנחנו שמחים שהמאמצים המשפטיים והתקשורתיים שלנו גרמו להבין כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת 'אמנת האג', מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות", נמסר מטעם עורכת הדין אוכמן המייצגת את אבי הבנות, עופר. "האב מבקש להודות לכל עם ישראל על שיתוף הפעולה הציבורי, שהביא לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך".

לפי החשד, האחיות, שמתגוררות בארצות הברית יחד עם אביהן והגיעו לארץ למטרת חופשה, "נדדו" בארץ יחד עם אמן בימים האחרונים. ככל הידוע, הן אותרו בדירת מסתור, אליה הגיעו לפנות בוקר ביום ראשון, לאחר שעזבו דירת מסתור אחרת בה הסתתרו בגדרה.

מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן. יואב איתיאל
מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן/יואב איתיאל

מאוחר יותר היום, בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשלושה ימים את מעצרה של האם החשודה, טלי גולדשמידט.

סנגורה עו"ד ירון פורר אמר לוואלה! כי "היא לא קיימה את ההסכם עם האבא, אבל בשום אופן לא הייתה לה כוונה חס וחלילה לחטוף את הבנות שלה, היא כל כך נהנתה בחברתן שרצתה שיישארו איתה עוד. כל מה שהיא עשתה זה היה מאהבת אמא לילדותיהן, בטח לא להרע להן או שיאונה להן רע. אנחנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה ובית המשפט בקרוב ישתכנעו בכך". עוד הוא אמר כי "היא לא ידעה כלל כי מחפשים אחריה וכי העניין עלה לכותרות. היא חיפשה מקום לשכור עם הבנות".

בדיון שהתקיים בפני השופט שמעון שטיין התברר שאחרי שלושה ימי חופשה, לקחה האמא מהבנות את הטלפונים. "רוב העובדות אינן שנויות במחלוקת. אני מקווה שהמשטרה תסיים את החקירה במהרה", ציין בדיון הסנגור עו"ד פורר, "מצבה הנפשי קשה מאוד, היא עלתה לאולם עם חובש צמוד". קודם לכן, הסבתא שוחררה במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully