וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת חטיפת הילדות נכנסת להילוך גבוה: "בראש סדר העדיפויות"

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 21:36

"אנחנו מתחקים אחרי סימנים שיש לנו כרגע" אמרו במשטרה, שהעבירה את המאמץ לאיתור הילדות, שהיעלמותן נחשפה בוואלה! למחוז המרכז, שם הוקם צוות מיוחד. עם זאת המשטרה מודה: "בשלב זה אנחנו לא יודעים איפה הן". עדיין לא הוחלט אם לשחרר את סבתן, שחשודה שסייעה לאם בחטיפה

בווידאו: סבתן של הילדות האמריקניות הנעדרות עוכבה לחקירה/שלומי גבאי

משטרת ישראל מעלה הילוך: חקירת היעלמות הילדות האמריקאיות, שנחשפה לראשונה בוואלה! עברה מהצפון למחוז מרכז של המשטרה. מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הטיל את החקירה על תת-ניצב רונן אבניאלי, מפקד מרחב שפלה והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ).

"מדובר באירוע מורכב. הוא בראש סדר העדיפויות. אנחנו מתחקים אחרי סימנים שיש לנו כרגע", אמר לפני שעה קלה לכתבים. הוא הרגיע כי "משטרת ישראל מספיק חזקה להתמודד עם כל אתגר", אבל במקביל הודה: "בשלב זה אנחנו לא יודעים היכן הן". הוא הדגיש כי "מטרת העל כרגע היא חד-משמעית איתורן של הבנות כשהן בריאות ושלמות, ובהקדם האפשרי וכי "מבחינתנו הן בסיכון. אנחנו חוששים להן". לצד זאת, אין ספק כי נאספות ראיות לעבירות לכאורה של חטיפה ושיבוש.

בראש הצוות המיוחד עומד סגן ניצב איתן עמר. לפני שעה התקיימה במחוז מרכז הערכת מצב עם כלל הכוחות העוסקים בפרשה. במקביל, גם במחלקה הבינלאומית של משרד המשפטים נכנסו היום לתמונה במסגרת הליכים משפטים שמקדמים עורכי הדין של האב לירון אוכמן ושי אוכמן.

ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023. באדיבות המשפחה
הילדות הנעדרות שרה וליבה גולדשמיט/באדיבות המשפחה

כפי שעולה מהודעת המשטרה, הילדות נראו לאחרונה עם האם לפנות בוקר אתמול. לוואלה! נודע כי נמידע הגיע מאזרח עירני שראה את הפרסום בתקשורת, הופנה לדווח את המידע למשטרה וכך עשה.

"אנחנו מברכים על עצם הפרסום של המשטרה ועל תוכנו ואנחנו בטוחים שהציבור יכול לסייע למשטרת ישראל במאמציה לאתר את הילדות בהקדם בריאות ושלמות", אמרו לוואלה! עו"ד לירון אוכמן ועו"ד שי אוכמן המייצגים את עופר גולדשמידט, אביהן של שרה וליבה, "אנחנו שמחים שמאמצינו נשאו פרי וכי הכל מבינים כעת, גם הרשויות, שזה לא עוד מקרה של 'סכסוך משפחתי'. אנחנו שמחים שהגענו להבנות האלה הן על ידי הגשת תביעות לסעדים דחופים לבתי המשפט".

"מדובר באירוע חטיפה בינלאומי החוסה תחת אמנת האג שנועדה להגן על ילדים חטופים" הוסיפו עורכי הדין, "קיים חשש ממשי לחייהן של הילדות וכולנו רוצים לראות אותן שבות לחיקו של אבא שלהן שמחכה להן בגעגועים ובדאגה, להחזירן לביתן ולשגרת חייהן עמו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן. יואב איתיאל
מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן/יואב איתיאל

סבתן של שתי הילדות נעצרה היום בחשד שסייעה לבתה, נחקרה, אך טרם הוחלט אם תעשה את הלילה במעצר ותובא בפני שופט מחר. הסבתא היא תושבת גדרה בת 70. החקירה נפתחה עם קבלת תלונה מתושב חוץ השוהה בביקור משפחתי בצפון הארץ על כך שנותק הקשר עם שתי בנותיו הקטינות, שהגיעו ארצה בלווית גרושתו וכן שהמפגש שנקבע איתן השבוע לא התבצע באופן המעלה חשד להיעלמותן. הילדות שלחו לאב הודעות טקסט בווטסאפ, שמהן עולה שלאם יש כוונה לכאורה לחטוף אותן.

החיפושים אחר האחיות שרה גולדשמידט בת ה-12 וליבה גולדשמידט בת ה-8, החלו לפני שלושה ימים. לוואלה! נודע כי במסגרת המאמצים לאיתורן, המשטרה ניסתה לבצע איכון סלולרי למכשירי הטלפון של הבנות ושל האם, אולם האיכון כשל והן טרם אותרו. "כאילו הן ירדו למחתרת", אמר גורם המצוי בפרטי החקירה.

הודעות בין שרה וליבה גולדשמידט לאביהן בהן הן טוענות כי אמן מנסה לחטוף אותן. 26 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
הודעות הטקסט בין הילדות לאביהן/יואב איתיאל

אביהן של הילדות, עופר, הגיע ארצה ביום חמישי אחר הצהריים, והיה אמור לקבל את הבנות בחזרה לחזקתו במקום המפגש המוסכם בתחנת רכבת האוניברסיטה בתל אביב, לפני כניסת השבת, אולם זה לא קרה. הוא עשה את השבת אצל קרובי משפחתו בצפון, ללא בנותיו, שבשגרה מתגוררות עמו. "מרוב מחשבות דאגה לא ממש הצלחתי לישון", הוא סיפר על שעבר עליו, "קשה לי לא לדעת איפה הן נמצאות. הן חכמות והבת הגדולה כבר יותר בוגרת ובאופייה מלאת תושייה ואני יודע שהיא תדע מה לעשות חס וחלילה בהתפתחויות לא טובות. אני גם יודע שבטוח היא חושבת עלי וסומכת עלי. כשהיא שלחה לי את הודעות הטקסט שלה אני הבטחתי לה שאם חס ושלום יחטפו אותן אני אציל אותן".

הוא סיפר כי בשגרה בארה"ב הילדות במשמורתו הבלעדית, עם סידורי ראייה לאם. יש אח מבוגר יותר שהאם רשאית לראות רק תחת פיקוח. הוא השתנק כשהוא הוסיף: "עולים לי כל הזמן בראש רגשי אשמה. שאולי לא עשיתי את כל מה שיכולתי לעשות. דווקא עשיתי הרבה אבל, הידיים שלי היו קשורות כי החוק מגביל אותי בהרבה דברים. יש בתי משפט. יש צווים. ופשוט פעלתי על פיהם ועל פי החוק".

"אני מאמין שיש עוד מישהו שעובד איתה", טען האב, "כי אני מכיר אותה ולא מאמין שהייתה מרימה משהו כזה לגמרי לבד. זה גם עולה ממה שהילדה שלי דיווחה. לפי המסרונים, לפי מה שהבת שלי סיפרה, יש עוד גורם בתמונה והוא מי שאומר לה בדיוק מה לעשות. אני מבין שמישהו הסיע אותם לכמה מקומות בגדרה, היכן שהסבתא גרה ולפי מה שאני יודע ביום שהן נעלמו הוא היה אמור לבוא ולאסוף אותן ב-12 בלילה. להבנתי הסבתא שגם היא בתמונה, אמרה לאמא שמה שהיא עושה זה דבר לא טוב ושהיא עוברת על החוק והיה ריב בבית שם".

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully