וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתן של הילדות האמריקניות הנעדרות עוכבה לחקירה

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 14:50

החיפושים אחר האחיות שרה וליבה גולדשמידט שעל פי החשד נחטפו על ידי אמן החלו לפני 3 ימים. לוואלה! נודע כי במסגרת המאמצים לאיתורן, המשטרה ניסתה לבצע איכון סלולרי למכשירי הטלפון של הבנות ושל האם, אולם הוא כשל והן טרם אותרו. מיום שני שעבר נותק עמן הקשר

בווידאו: סבתן של הילדות האמריקניות הנעדרות עוכבה לחקירה/שלומי גבאי

סבתן של הילדות האמריקניות הנעדרות עוכבה היום (שני) לחקירה. החיפושים אחר האחיות שרה גולדשמידט בת ה-12 וליבה גולדשמידט בת ה-8, שעל פי החשד נחטפו על ידי אמן החלו לפני שלושה ימים. לוואלה! נודע כי במסגרת המאמצים לאיתורן, המשטרה ניסתה לבצע איכון סלולרי למכשירי הטלפון של הבנות ושל האם, אולם האיכון כשל והן טרם אותרו. "כאילו הן ירדו למחתרת", אמר גורם המצוי בפרטי החקירה.

בימים האחרונים הגיעו הבנות לחופשה בארץ עם אמן, ומיום שני בשבוע שעבר נותק איתן הקשר. אביהן, עופר, חושש שנחטפו על ידי האם. הוריהן של שרה וליבה גרושים, ישראלים לשעבר המתגוררים שנים בארצות הברית. עופר הוא אזרח אמריקני, המגדל את הבנות בביתו. האם, טלי, היא אזרחית ישראלית שבית המשפט בפנסילבניה אישר לה לצאת לחופשה עם השתיים בארץ, אך תחת תנאים מיוחדים. בפסק דין מפורט, הורה בית המשפט כי על הבנות להיות בקשר יומיומי עם אביהן, ושלאחר עשרה ימי חופשה, הוא יגיע לישראל והן יעברו לרשותו.

ליבה ושרה גולדשמיט, שעקבותיהן נעלמו במהלך חופשה עם אימן בארץ. 26 באוגוסט 2023. באדיבות המשפחה
סבתן עוכבה לחקירה. שרה וליבה גולדשמיט/באדיבות המשפחה

עופר הגיע לישראל ביום חמישי אחר הצהריים, והיה אמור לקבל את הבנות בחזרה לחזקתו במקום המפגש המוסכם בתחנת רכבת אוניברסיטת תל אביב לפני כניסת השבת, אולם זה לא קרה. הוא עשה את השבת אצל קרובי משפחתו בצפון, ללא בנותיו, שבשגרה מתגוררות עמו. "מרוב מחשבות דאגה לא ממש הצלחתי לישון", הוא סיפר. "קשה לי לא לדעת איפה הן נמצאות. הן חכמות והבת הגדולה כבר יותר בוגרת ובאופייה מלאת תושייה ואני יודע שהיא תדע מה לעשות חס וחלילה בהתפתחויות לא טובות. אני גם יודע שבטוח היא חושבת עלי וסומכת עלי. כשהיא שלחה לי את הודעות הטקסט שלה אני הבטחתי לה שאם חס ושלום יחטפו אותן אני אציל אותן".

עוד בוואלה!

חטיפת האחיות האמריקניות: המשטרה לא מצליחה לאכן את מכשירי הסלולר של הבנות

לכתבה המלאה
עופר, אביהן של הילדות האמריקניות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן. יואב איתיאל
עופר, אביהן של הילדות/יואב איתיאל

הוא סיפר כי בשגרה בארצות הברית הילדות במשמורתו הבלעדית, עם סידורי ראייה לאם. יש אח מבוגר יותר שהאם רשאית לראות רק תחת פיקוח. "עולים לי כל הזמן בראש רגשי אשמה", הוסיף. "אולי לא עשיתי את כל מה שיכולתי לעשות. דווקא עשיתי הרבה אבל, הידיים שלי היו קשורות כי החוק מגביל אותי בהרבה דברים. יש בתי משפט. יש צווים. ופשוט פעלתי על פיהם ועל פי החוק".

מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן. יואב איתיאל
מעצר סבתן של הילדות שנחשד כי נחטפו על ידי אמן/יואב איתיאל

עורכת הדין לירון אוכמן המייצגת את האב עופר גולדשמידט אמרה כי ככל שחולף הזמן - גוברת דאגתו של עופר לשלומן של בנותיו. "הוא קורא לאמא להשיבן בהקדם האפשרי ולמנוע מהן את הסבל המיותר ולא לסבך עוד יותר את האירוע", אמרה. "אנחנו עובדים מקרוב עם המשטרה ובתי המשפט ומקווים מאד שיחידה ארצית תתכלל את המאמצים הפרושים בצפון במרכז ובדרום וכן בזירה הטכנולוגית ומול הרשויות בארצות הברית. הפרסום בתקשורת מסייע מאד. אנחנו מודים מאד לציבור. אנשים מתקשרים ומוסרים לנו מידע. אנחנו בודקים את הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully