וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת חשבונות פוליטית? בלשכת עורכי הדין שוקלים להשעות את גונן בן יצחק

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 18:39

ועדת האתיקה במחוז מרכז של הלשכה שוקלת להשעות את העו"ד, שידוע בהתנגדותו למהפכה המשפטית, בגלל אישום שהוגש נגדו בגין הפרעה לשוטר. אלא שבניגוד למקובל, ההשעיה נשקלת לפני שהתקבלה הכרעת דין. אותה ועדה לא מסכימה לדון בעניינו של ח"כ ביטן, נגדו עומד אישום חמור יותר

גונן בן יצחק/צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

עורך הדין גונן בן יצחק, שידוע בהתנגדותו למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה וכן בהשתתפותו ב"הפגנות בלפור" נגד כהונתו של ראש הממשלה נתניהו תחת כתבי אישום, קיבל בחודש יוני בקשה להתייחסות מוועדת האתיקה במחוז מרכז של לשכת עו"ד, לאפשרות שיושעה ממקצוע עריכת הדין.

בקשתה של ועדת האתיקה באה בעקבות בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו לפני כשלוש שנים. אולם, הטיפול הזריז של ועדת האתיקה בעניינו, מעלה חשש להתערבות פוליטית.

גונן בן יצחק,הפגנה נגד המהפכה המשפטית,אור עקיבא, 25 במרץ 2023. שלומי גבאי
גונן בן יצחק,הפגנה נגד המהפכה המשפטית,אור עקיבא, 25 במרץ 2023/שלומי גבאי

מדוע הועדה שוקלת להשעות את בן יצחק?

בשנת 2020 הוגש נגד עורך הדין בן יצחק כתב אישום בגין עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה, במסגרת ההפגנות שנערכו סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור שבירושלים. יש לציין כי כתב האישום הוגש על ידי מתמחה בפרקליטות מחוז ירושלים הפלילית - עובדה שמעידה על כך שמדובר בעבירות פעוטות משקל, שכן בתיקים חמורים פרקליטים בכירים הם אלה שמגישים את כתב האישום.

כן, אבל:

ועדת האתיקה פועלת בניגוד למקובל - בדרך כלל במקרים כאלה ממתינים בוועדה לקבל את הכרעת הדין של בית המשפט ורק אז שוקלת האם בכלל להשעות את עו"ד. הכרעת הדין של בן יצחק צפויה להינתן רק בעוד כשבוע.

העובדה כי ועדת האתיקה של מחוז מרכז היא זו ששוקלת להשעות את בן יצחק לפני הכרעת הדין מעלה תהיות רבות שכן אותה ועדה לא מסכימה לדון בכלל בעניינו של ח"כ דוד ביטן שנגדו הוגש כתב אישום חמור בהרבה משל בן יצחק.

גונן בן יצחק בהפגנה מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 18 ביולי 2002. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
גונן בן יצחק בהפגנה מול מעון ראש הממשלה נתניהו, בלפור ירושלים, 18 ביולי 2002/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בין השורות:

עורך הדין בן יצחק צייץ בחשבון הטוויטר שלו בחודש פברואר האחרון תמונה שבה מופיע יו"ר ועדת האתיקה במחוז מרכז - עו"ד מיכה ביסטריצקי לצידו של אפי נוה, עו"ד דוד פורר, שמייצג במשותף עם עורכי דין נוספים את ח"כ ביטן בתיק נגדו, וכן רועי אברהמוביץ פעיל ליכוד - מה שמעלה חשש כי ההחלטה נגועה לכל היותר בניגוד עניינים.

תגובות:

פנינו ללשכת עורכי הדין על מנת לקבל את תגובת הוועדה וזוהי התגובה שקיבלנו: "כל ההליכים בפני ועדת האתיקה הינם חסויים ומתנהלים מול הצדדים עצמם, כך שלא ניתן להתייחס לתלונות שבטיפול הוועדה ולא ניתן לאשר או לשלול קיומה של תלונה כלשהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully