וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרם למוות כדי להימלט מהשוטרים": גנב רכבים פלסטיני הואשם ברצח הרצל בוסתנאי בחולון

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 7:20

על פי האישום, לולו, תושב רמאללה, גנב רכבים ישראליים והעביר אותם לרשות הפלסטינית, כשהוא ללא רישיון נהיגה. ב-31 במאי, רצח את רוכב האופנוע הרצל בוסתנאי כשנמלט מהמשטרה ברכב שגנב בחולון. באופן תקדימי, הפרקליטות ייחסה לו עבירת רצח :"נמלט מהשוטרים בכל מחיר"

זירת התאונה בחולון בה נדרס למוות רוכב אופנוע במהלך מרדף משטרתי 31 במאי 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מוחמד לולו, בן ה-38 מרמאללה, לאחר שרצח לפני כשלושה חודשים את רוכב האופנוע הרצל בוסתני בחולון, בזמן שניסה להימלט מהעיר עם רכב שגנב. לולו נכנס לישראל בחודש אפריל בניגוד לחוק וללא רישיון נהיגה, ויחד עם שני שותפים גנב מכוניות משטח המדינה והעבירם לרשות הפלסטינית.

על פי כתב האישום, בערב הרצח, שאירע ב-31 במאי, לולו פרץ לרכב מזדה בחולון וגנב אותו, ושוטרים שערכו פעילות יזומה באזור החלו לרדוף אחריו. במהלך המרדף, לולו התנגח בכמה בניידות משטרה שחסמו את דרכו, והשוטרים נאלצו לירות לעבר רכבו. בזמן שנסע נגד כיוון התנועה פגע לולו בקטנוע שעליו רכב הרצל בוסתני, והדף אותו לעבר רכב שנסע ממול. לולו יצא מרכבו הגנוב ונמלט רגלית מהמקום, כשהוא מותיר את בוסתני לכוד מתחת לרכב.

רכב משטרה. Shutterstock, עיבוד תמונה
ניידת משטרה. ארכיון/עיבוד תמונה, Shutterstock

בהגשת האישום, הפרקליטות החליטה לייחס באופן תקדימי ללולו עבירת רצח בנסיבות מחמירות מאחר שמדובר ב"מעשה שגרם למוות, גם אם באדישות, כדי לאפשר הימלטות מן הדין". בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין מלמד ופינסקר-קמפר כי "עבירת גניבת רכב, מוגדרת בשנים האחרונות על ידי כלל הערכאות כ'מכת מדינה', זאת לאור שכיחותה, קלות ביצועה ופגיעתה באזרחי המדינה על רכושם ועל ביטחונם האישי. לכך יש להוסיף כי לולו נמלט מהשוטרים בכל מחיר - וגדע את חייו של הרצל בוסתנאי".

כתב האישום מייחס ללולו בין היתר עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם, הפקרה, גניבת רכב, שהיה במדינה שלא כדין ונהיגה ללא רישיון. כנגד מוחמד מרעי, שהיה אחד משני שותפיו של לולו לגניבת הרכבים, הוגש ביום חמישי שעבר כתב אישום בגין עבירות קשירת קשר לביצוע פשע וגניבת רכב, והוא שוחרר למעצר בית בפיקוח אנושי. השותף השלישי נמלט מהמדינה ומבוקש לחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • גניבה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully