וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר מותו של חייל יהל"ם הלל נחמיה אופן ממכת חום: "תקלות חמורות בהוצאת האימון"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 19:43

על פי התחקיר התקלות חלו ביחס לזמני המנוחה, הפיקוח והשליטה על האימון, שבמהלכו הופנו שישה חיילים נוספים לטיפול בשל תשישות. עוד עלה שלא ניתן להעריך את משך הזמן בין איבוד ההכרה של אופן לבין מועד מציאתו ללא רוח חיים. הרמטכ"ל: יש ללמוד את התקלות בכלל צה"ל מידית

הלל נחמיה אופן ז"ל./באדיבות המשפחה

צה"ל פרסם הערב (ראשון) את ממצאי התחקיר הפיקודי בנושא נסיבות מותו של רב"ט הלל נחמיה אופן, שהתמוטט לפני כשבועיים בשטח של מתקן אדם במהלך אימון, ומותו נקבע במקום. מצה"ל נמסר כי ממצאי התחקיר הוצגו לרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בשבוע שעבר. בין השאר מצוין בדברים שבתחקיר "עלו תקלות חמורות בהוצאתו של האימון ובמימוש הפקודות לביצועו, בהיבטי זמני המנוחה, הפיקוח והשליטה באימון".

על פי התחקיר, המקרה התרחש במהלך אימון זחילות, במסגרת שבוע "עומס מוגבר" של הכשרת לוחמי יחידת יהל"ם. מהתחקיר עלה שלא ניתן להעריך את משך הזמן שחלף מאז שאופן איבד את הכרתו ועד שהוא נמצא ללא רוח חיים. עם זאת צוין שמרגע שהוא אותר, ניתן לו טיפול רפואי שלא צלח.

לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

במהלך האימון, נאמר בהודעה, הופנו שישה חיילים נוספים לבדיקה רפואית בשל תשישות. המדדים הרפואיים של אותם חיילים נמצאו תקינים והם שבו להמשך ההכשרה.

על פי ההודעה, בעקבות התחקיר הפיקודי הופקו לקחים מידיים הנוגעים לפיקוד ולשליטה באימונים, הקפדה על קיום נהלי הבטיחות וניהול הערכת מצב ביחס למזג האוויר. בנוסף, התקיים בתחילת שבוע שעבר דיון בנושא אימונים בצה"ל לאור שינויי מזג האוויר בראשות הרמטכ"ל, שבו הוחלט על נקיטת אמצעי זהירות מחמירים בהליכים הנוגעים לאישור אימונים ונהלים לביצועם, בהתאם לתנאי מזג האוויר ולהערכות מצב.

עוד בוואלה!

ישנים מעט, אוכלים קצת: פרטים חדשים על שבוע האימונים שבו מת לוחם יהל"ם

לכתבה המלאה
יום עיון - חשיפת בית הספר ללוט"ר, מתקן אדם, 22 ביולי 2019. דובר צה"ל
אימון במתקן אד"ם/דובר צה"ל

במקביל לתחקיר הפיקודי, המקרה עדיין נחקר על ידי המשטרה הצבאית. עם סיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף, אומרים בצה"ל, מתקיימת בחינה על ידי צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אל"מ אלעד אפרתי, של "סוגיות רוחביות הנוגעות להכשרות ביחידות המיוחדות ולהשפעות שינויי מזג האוויר על האימונים בצה"ל". בסיום עבודת הצוות יוצגו המסקנות לרמטכ"ל.

הרמטכ"ל הביע צער על מותו של אופן, ואמר כי מדובר ב"אירוע חמור בו נהרג חייל צה"ל שלא נוכח פני אויב, והוא מחייב אותנו ללמידה מעמיקה לבירור הנסיבות להתרחשותו. מהתחקיר הפיקודי עולות תקלות חמורות, שיש ללמדן בכלל צה"ל באופן מיידי. סיכום התחקיר ייערך לאחר הצגת עבודת צוות המומחים". ממצאי התחקיר הפיקודי הוצגו למשפחת אופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully