וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשום מהממוצע: הצפי המעודד של עונת החורף הקרובה

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 18:51

חברת מטאו-טק עדכנה על תחזית כמות המשקעים החזויה באזורינו בעונת הגשמים הקרובה 2023-2024. על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו - אוקטובר ונובמבר, וכן חודשי החורף - דצמבר וינואר, צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב שנתי

סופה בחוף חלוקים בכינרת, 10 באפריל 2023/רמי קבלן, איגוד ערים כינרת

חברת מטאו-טק עדכנה היום (ראשון) על תחזית כמות המשקעים החזויה באזורינו בעונת הגשמים הקרובה - 2023-2024. על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו - אוקטובר ונובמבר, וכן חודשי החורף - דצמבר וינואר, צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב שנתי.

כמו כן, סייגו בחברת מטאו-טק והוסיפו כי תחזיות עונתיות מדויקות פחות מהחיזוי היומי השוטף. לעומת זאת, החורף האחרון, בין השנים 2022-2023, מסתמן כשחון ביחס לקודמיו - שכן, בארבע השנים שקדמו לו כמויות המשקעים המצטברות השתוו לממוצע ואף חצו אותו.

גשם, תל אביב, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
גשם, תל אביב, 20 במאי 2023/ראובן קסטרו

חודשי הסתיו הקרובים מסתמנים כאמור כגשומים יותר מהממוצע, אולם חודשי אוקטובר ונובמבר האחרונים היו דווקא שחונים. בשירות המטאורולוגי דיווחו כי בחודשי אוקטובר ונובמבר של שנת 2022 ירדה כמות משקעים קטנה מהממוצע: "באוקטובר ירד מעט גשם ונובמבר היה אמנם קרוב לממוצע בכללותו, אולם בחלקים גדולים מצפון הארץ ומרכזה כמויות הגשם היו קטנות".

גם חודשי החורף של שנת 2022 היו שחונים ביחס לממוצע העונתי, זאת לעומת הצפי של חברת מטאו-טק. בשירות המטאורולוגי עדכנו כי "בחלק ניכר מדצמבר, עד ה-20 בחודש, לא היו אירועי גשם ראויים לציון ורק בחלקו האחרון של החודש התקבלו גשמים משמעותיים, כך שבצפון הארץ ובמרכזה קיים בדרך כלל גירעון בכמויות הגשם והן מגיעות לכ-50% עד 70% מהממוצע לתקופה המקבילה". לעומת זאת במישור החוף הדרומי ובאזור עוטף עזה, שקיבלו עדיפות בגשמי נובמבר וסוף דצמבר, כמויות הגשם המצטברות קרובות לממוצע או עולות עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully