וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה לראות את העיניים שלך": כתב אישום ראשון במסגרת חוק הפרוטקשן

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 10:28

ראמי אסמעיל, בן 35 מטובא זנגריה, מואשם בעבירות של גביית דמי חסות וסחיטה באיומים לאחר שאיים על מנהל עבודה באתר בנייה בקריית שמונה. זהו כתב אישום ראשון בעבירות של גביית דמי חסות מאז אושר חוק הפרוטקשן החדש. אם יורשע - צפויות להיגזר עליו 5 שנות מאסר לכל הפחות

המלחמה בפרוטקשן: 12 חשודים בעבירות פרוטקשן נעצרו בצפון./דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד ראמי אסמעיל, בן 35 מטובא זנגריה, בגין עבירות של גביית דמי חסות, סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט. זהו כתב אישום ראשון מאז שינוי חוק העונשין לגבי עבירות סחיטת דמי חסות, המכונה "חוק הפרוטקשן". אם יורשע אסמעיל יוטל עליו עונש מאסר של חמש שנים לפחות. על פי החוק החדש גם יופעל הליך חילוט על מכוניתו, ששוויה כ-180 אלף שקלים, גם אם לא יורשע.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון מתואר המקרה שהתרחש ב-10 באוגוסט: אסמעיל הגיע לאתר בניה בקרית שמונה והתבקש על ידי מנהל העבודה לעזוב את המקום. אסמעיל טען בפניו כי הוא הגיע לאתר כדי לשמור על הבאגר (טרקטור מנוף שמשמש באתרי בניה, א.א.). בהמשך, שלח הנאשם את ידו אל משקפי השמש שהיו על פניו של מנהל העבודה, הרים אותם, הניח אותם על ראשו של המנהל ואמר: "אני רוצה לראות את העיניים שלך, שאני אדע עם מי אני מדבר".

המקרה דווח למשטרה ואסמעיל חשד כי אחד העובדים צילם את מכוניתו. הוא דרש כי הצילום יימחק ושאל האם המקום יישרף הלילה. שוטר מתחנת קריית שמונה עצר אותו, למרות התנגדותו למעצר.

רמי אסמעיל , נתפס על חם כשניסה לגבות דמי חסות ממנהל אתר בניה של בית חולים. דוברות משטרת ישראל, עיבוד תמונה
רמי אסמעיל/עיבוד תמונה, דוברות משטרת ישראל

אסמעיל כבר נשפט בעבר והורשע בעבירות של עושק וארגון שירותי שמירה ללא רישיון. באותו מקרה, הוא פנה לקבלן שעבד ברמת הגולן, בירר עמו אם הוא צריך שמירה על הכלים, משזה ענה בשלילה אמר לו אסמעיל: "כדאי לך, כי אתה יכול לבוא בבוקר ויהיה חסר לך משהו קטן ולא יניע לך הכלי". בעקבות כך ולאור חששו שיגרם נזק לכליו, הסכים הקבלן לשלם למשיב עבור הגנה על כליו.

בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של אסמעיל עד סוף ההליכים המשפטיים נגדו מצויין כי "העבירה של גביית דמי חסות שנכנסה לספר החוקים אך לאחרונה, מהווה מעין הסדר מיוחד לעבירת הסחיטה באיומים 'הקלאסית', והיא באה להילחם בתופעה של גביית דמי חסות שהפכה בשנים האחרונות, למרבה הצער, למכת מדינה של ממש. בית משפט נכבד זה, בתוך עמו יושב, הוא ער וחשוף להתפשטות תופעת גביית דמי חסות במדינה בכלל, ובפרט במגזר הערבי. מציאות בה אנשים תמימים נסחטים באכזריות על לא עוול בכפם על ידי עבריינים ומשפחות פשע, אינה יכולה לדור בִּכְפִיפָה אחת עם קיומם של שלטון החוק ומשילות מדינתית. נוכח היקף התופעה וחומרתה, המבקשת סבורה שיש לתת משקל בכורה לשיקולי מסוכנות בתיקים אלה, ובהיעדר נסיבות יוצאות מן הכלל, להוביל למעצר עד תום ההליכים מאחורי סורג ובריח."

עוד מודגש בבקשת המעצר החשש מפני השפעה על עדים ושיבוש מהלכי משפט ונכתב כי כבר הופנו איומים כלפי מעורבים בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully