וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מתנגדים: חוק הפרוטקשן אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 21:40

בווידאו:פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית/דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה הערב (ראשון) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין של חברי הכנסת יצחק קרויזר, ניסים ואטורי ואלמוג כהן. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 9 חברי כנסת ללא מתנגדים.

במסגרת החוק הוצע לקבוע עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה - האחת, עניינה גביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה הוצע לקבוע חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן. דרגת החומרה השנייה עניינה גביית דמי חסות תוך שימוש באיום.

בנוסף, הוצע לקבוע כהוראת שעה לחמש שנים עונש מינימום על העבירה החדשה, וכן הסדרי חילוט על ידי בית-המשפט בהליך פלילי ובהליך אזרחי ללא הרשעה. על יישום הוראות הסעיפים המוצעים הוצע לקבוע חובת דיווח ל-10 שנים.

בדברי ההסבר נכתב: "המציאות בשטח מוכיחה כי איום לשם סחיטת אדם או בעל עסק לא תמיד נעשה בצורה מפורשת וגלויה אלא באופן מרומז, בהסתמך על זהות המאיים, על זהות שולחו או על השם שיצא לו באזור. בנוסף, המשטרה נתקלת במצבים שבהם ארגוני פשע המתחזים לחברות שמירה גובות מבעלי עסקים כסף עבור 'שירותי שמירה' לכאורה, כאשר בפועל לא מסופק שירות כלשהו".

  • עוד באותו נושא:
  • פרוטקשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully