וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצות, כוסות ובובות: טראמפ מנצל את תמונת מעצרו לגיוס כספים

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 10:47

הקמפיין של הנשיא לשעבר דיווח על תרומות גדולות מאז כתב האישום האחרון נגדו בג'ורג'יה, שכלל תמונת מעצר היסטורית שהפכה למרצ'נדייז מבוקש - המנוצל גם על ידי יריביו. "זו לא הרגשה נוחה - במיוחד כשלא עשית שום דבר רע"', סיפר טראמפ על הרגע שבו צולם

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ גייס קרוב ל-20 מיליון דולר בשלושת השבועות האחרונים, תקופה המקבילה להגשת כתבי האישום נגדו בגין ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

דובר הקמפיין של טראמפ, המתמודד שוב על ייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות בשנה הבאה, כתב ברשת החברתית X כי נאספו 7.1 מיליון דולר בתרומות לקמפיין מאז מעצרו של טראמפ באטלנטה ביום חמישי. ביום שישי לבדו, טען הדובר סטיבן צ'אנג, נתרמו 4.18 מיליון דולר - היום הפורה ביותר מאז תחילת הקמפיין.

בניגוד לשלושת כתבי האישום הקודמים נגדו, הפעם נלקחה תמונת מעצר היסטורית מהנשיא לשעבר העומד לדין בג'ורג'יה על עבירות של סחיטה באיומים והונאה יחד עם 18 נשמים נוספים. מאז היא הפכה למרצ'נדייז מבוקש, והיא הפכה לחולצות, כוסות, ספלים, כרזות ואפילו לבובות, הנרכשות בידי תומכיו ומתנגדיו כאחד.

תמונת המעצר של טראמפ, עם עניבה אדומה, שיער מבריק ומבט זועף, הפכה בתוך לילה לאחת המפורסמות בהיסטוריה, לצדם של דמויות מפורסמות אחרות שזכו לכבוד המפוקפק. אלו כוללות בין היתר את אלביס פרסלי, או ג'יי סימפסון ומרטין לותר קינג. הוא שוחרר בערבות של 200 אלף דולר ובתנאי שלא יאיים באופן ישיר או עקיף על נאשמים או עדים פוטנציאליים בפרשה.

חולצות וכובעים עם תמונת המעצר של דונלד טראמפ בחנות בלוס אנג'לס, קליפורניה, 25 באוגוסט 2023. רויטרס
"הוא מוכר הכול". חולצות וכובעים עם תמונת המעצר של טראמפ בחנות בלוס אנג'לס/רויטרס
כוסות עם תמונת המעצר של דונלד טראמפ, לוס אנג'לס קליפורניה, 26 באוגוסט 2023. רויטרס
כוסות עם תמונת מעצרו של טראמפ/רויטרס

כמו בכל יתר התיקים נגדו, טראמפ כופר בכל האישומים וטוען לרדיפה פוליטית של ממשל ביידן. נשיא ארצות הברית, שעשוי להיפגש מול קודמו הרפובליקני התפקיד לדו-קרב חוזר בנובמבר הבא, אמר בחיוך כי טראמפ היה "חתיך" בתמונה, כשנשאל על ידי כתבים בנושא.

בנוסף לאישומים נגדו בג'ורג'יה על ניסיונותיו להפוך את הפסדו במדינה ב-2020, התובע המיוחד ג'ק סמית' העמיד אותו לדין פדרלי בוושינגטון על מאמציו למנוע מביידן את הניצחון על בסיס טענות כזב שלפיהן הבחירות נגנבו ממנו. אלו הובילו להסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, שביקשו לחסום בגופם את הליך העברת השלטון.

טראמפ אף עומד לדין בפלורידה על החזקה לא חוקית של מסמכים מסווגים אחרי שעזב את התפקיד, ועל זיוף רישומים עסקיים בניו יורק, הקשורים לדמי השתיקה ששולמו לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות ב-2016.

חולצות וכובעים עם תמונת המעצר של דונלד טראמפ, לוס אנג'לס קליפורניה, 26 באוגוסט 2023. רויטרס
"האנשים של טראמפ בהחלט רואים בזה דימוי רב עוצמה"/רויטרס

תומכיו של טראמפ ומנהלי הקמפיין שלו אימצו את תמונת מעצרו, במטרה ללכד את השורות סביב טענותיו שלפיהן ההאשמות נגדו נובעות ממניעים פוליטיים.

כך, למשל, ועדת גיוס התרומות של טראמפ, "להציל את אמריקה", מוכרת חולצות (34 דולר), מחזיקי משקאות (שניים ב-15 דולר) וספלי קפה (25 דולר) עם תמונת המעצר והכיתוב "לעולם לא ניכנע". דונלד ג'וניור, בנו של הנשיא, מקדם חולצות (29.9 דולר) וכרזות (19.99 דולר) עם תמונת המעצר והכיתוב "לשחרר את טראמפ".

בצד השני של המפה הפוליטית, פרויקט לינקולן, אחת הקבוצות הרפובליקניות הבולטות ביותר המתנגדות לטראמפ, מוכרת שש כוסות צ'ייסרים עם תמונת המעצר והכיתוב FAFO - ראשי תיבות של Fuck Around and Find Out, ביטוי המשתמש את מתנגדיו של טראמפ - ב-55 דולר.

בלוס אנג'לס, חנות חולצות שאינה מזוהה עם קמפיין כלשהו כבר החלה למכור חולצות עם התמונה ביום שישי אחר הצהריים. "אני חושב שזו צרכנות קלאסית מאוד עבור המדינה הזו", אמר סי ג'יי באטלר מאטלנטה. "היי, זה טראמפ. הוא מוכר הכול, אז למה שלא תהיה גם חולצה?".

"לוודא שאנחנו מכינים לימונדה בכל הזדמנות"

אחד ממנהלי הקמפיין של טראמפ, כריס לצ'וויטה, אמר שהם מתמקדים בניצול ארבעת כתבי האישום לטובתו. "לוודא שאנחנו מכינים לימונדה בכל הזדמנות, מה שלדעתי עשינו", אמר לצ'וויטה ביום רביעי, עוד לפני מעצרו של טראמפ באטלנטה.

"זה די עצוב בסופו של דבר שהקמפיין שלו הולך לחגוג את כתב האישום שלו על 13 אישומים פליליים - אבל זה המקום שבו הפוליטיקה שלנו נמצאת", אמר דייוויד קוצ'ל, אסטרטג רפובליקני ותיק מאיווה, שמעריך כי רבים מתומכיו של טראמפ ישמחו לשלם 25 דולר כדי לקבל חולצה או ספל עם תמונת מעצרו.

לצ'וויטה הזהיר את אלו שמנסים להרוויח כסף מתמונת המעצר של טראמפ ללא רשות הקמפיין, אולם לא ברור אילו זכויות משפטיות, אם בכלל, יש בידיו. התמונה הופצה על ידי בית המשפט של מחוז פולטון לכלי התקשורת ותמונות מעצר הן לרוב נחלת הכלל, אם כי המדיניות של ג'ורג'יה עשויה להיות שונה.

ריק וילסון, אחד המייסדם של פרויקט לינקולן, קרא לקמפיין של טראמפ לנסות ולתבוע אותו על השימוש בתמונת המעצר שלו במכירת מוצרים. "האנשים של טראמפ בהחלט רואים בזה דימוי רב עוצמה, וגם יריביו רואים בזה דימוי רב עוצמה", אמר.

הנשיא לשעבר אמר כי הוא הצטלם רק בגלל התעקשות הרשויות בג'ורג'יה. "זו לא הרגשה נוחה - במיוחד כשלא עשית שום דבר רע", אמר טראמפ בריאיון לרשת פוקס. פרצופו של טראמפ בתמונת המעצר, כשהוא בוהה במצלמה כשפניו מוטות כלפי מטה, דמה לפוזה המסחרית שלו ב"המתמחה", תוכנית הריאליטי שבה כיכב במשך כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully