וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מעצר היסטורית: טראמפ הסגיר את עצמו בג'ורג'יה, ושוחרר בערבות של 200 אלף דולר

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 10:46

הנשיא לשעבר נעצר לזמן קצר באטלנטה, כחלק מהאישומים נגדו ונגד 18 איש נוספים על ניסיון להטות את הבחירות במדינה ב-2020. "זהו לעג לצדק", אמר טראמפ, העומד לדין בעוד 3 פרשות אך נותר המועמד הרפובליקני המוביל. הוא השתמש בתמונת המעצר לגיוס תרומות: "לעולם לא ניכנע"

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הסגיר את עצמו הלילה (שישי) בג'ורג'יה, שבה הוא עומד לדין על ניסיון להפוך את תוצאות הבחירות במדינה ב-2020. במהלך מעצרו הקצר בכלא המחוזי במחוז פולטון עד שחרורו בערבות של 200 אלף דולר, הוא נתן טביעות אצבעות וצולם על ידי הרשויות - בתמונת מעצר ראשונה אי-פעם של נשיא אמריקני לשעבר.

בשלוש הפרשות הנוספות שבהן הוא עומד למשפט פלילי, נחסכה מטראמפ תמונת המעצר, שמיד הפכה לאחת המפורסמות ביותר בהיסטוריה. הוא הצטרף לקבוצה מכובדת של ידוענים אמריקנים שזכו לתמונות מעצר, בהם אלביס פרסלי, מרטין לותר קינג, אל קפונה ופרנק סינטרה.

"זהו לעג לצדק", אמר הנשיא לשעבר לאחר שחרורו ממעצר. למרות הסתבכותו חסרת התקדים בפלילים, טראמפ ממשיך להוביל במרוץ על הנהגת המפלגה הרפובליקנית, בעוד שיריביו מזהירים כי תחת הנהגתו בנובמבר הבא, היא לא תצליח למשוך מספיק מצביעים עצמאיים הדרושים להכרעת הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן.

באתר הכלא תואר טראמפ, שהישיר מבט זועף למצלמה, בתור גבר לבן, בגובה 1.9 מטר, במשקל של 97 ק"מ, ועם שיער בלונדיני ועיניים כחולות. מספר האסיר שלו היה P01135809.

תמונת המעצר של דונלד טראמפ בבית הכלא במחוז פולטון בג'ורג'יה, 25 באוגוסט 2023. רויטרס
במבט זועף למצלמה. תמונת המעצר של טראמפ/רויטרס

טראמפ הוא אחד מ-19 נאשם בפרשה זו ב-13 עבירות הכוללות סחיטה באיומים והתערבות בבחירות, וכתבי האישומים נגד 19 הנאשמים גובשו בהתאם לשיטות חקירה נגד ארגוני פשיעה. 11 נאשמים נוספים, בהם עורך דינו לשעבר רודי ג'וליאני וראש הסגל בבית הלבן מארק מדוז, הסגירו את עצמם בימים האחרונים וזכו אף הם לתמונות מעצר.

שעות ספורות לפני שהסגיר את עצמו, החליף טראמפ את עורך דינו המוביל דרו פינדלינג בסנגור הפלילי הוותיק סטיבן סדוב. אחד התנאים לשחרורו בערבות של טראמפ הוא שעליו להימנע מכל התבטאויות, ברשתות החברתיות או בכל דרך אחרת, שנועדו "להפחיד" עדים או נאשמים אחרים. כמו כן, נאסר עליו לקיים כל מגע עם הנאשמים האחרים, אלא באמצעות עורכי דינו.

עוד בוואלה!

טראמפ יסגיר את עצמו הערב בג'ורג'יה: "גאה להיעצר"

לכתבה המלאה

במהלך הלילה, טראמפ שב לראשונה מאז 2021 לרשת החברתית X, שנודעה עד לא מכבר כטוויטר. הוא שיתף את כתובת האתר שלו ואת תמונת המעצר שלו, עם כיתוב באותיות גדולות: "התערבות בבחירות. לעולם לא ניכנע". הנשיא לשעבר ממשיך לטעון כי הבחירות ב-2020 לא היו הוגנות, אף שעד היום הוא ותומכיו לא סיפקו לכך ראיות מבוססות.

טראמפ, ורבים ממפלגתו הרפובליקנית, מאשימים את ממשל ביידן ברדיפה פוליטית אחריו שנועדה לפגוע בסיכוייו בבחירות. משרד המשפטים והבית הלבן מכחישים זאת בתוקף, והנשיא עצמו מקפיד שלא להתייחס לצרותיו המשפטיות של יריבו.

הנשיא לשעבר, הראשון אי-פעם שעומד למשפט פלילי בהיסטוריה האמריקנית, הגיע לאטלנטה ממועדון הגולף שלו בניו ג'רזי במטוסו הפרטי. בניגוד לביקוריו הקודמים בבתי המשפט, השיירה שהכניסה אותו למתחם הייתה גדולה יותר. הוא שהה במתקן המעצר, הידוע בתנאים הירודים שלו עד כדי מותם של אסירים, במשך כ-20 דקות, בעוד שעשרות מתומכיו התאספו בחוץ.

שיירת המכוניות של דונלד טראמפ מגיעה לבית הכלא בג'ורג'יה, 25 באוגוסט 2023. רויטרס
השיירה של טראמפ מגיעה לבית המעצר באטלנטנה, הלילה/רויטרס

"חשבתי שהבחירות היו מזויפות, בחירות שנגנבו", אמר טראמפ לכתבים בשדה התעופה, לפני המראתו לביתו. "והייתה לי כל זכות לעשות זאת", אמר על ניסיונותיו לערער על תוצאות ההצבעה. "כפי שאתם יודעים, יש הרבה אנשים שצפיתם בהם עושים את אותו הדבר לאורך השנים, בין אם זו הילרי קלינטון או סטייסי אברמס, או רבים אחרים".

כתב האישום נגד טראמפ ו-18 הנאשמים הנוספים בפרשה הוגש בשבוע שעבר על ידי התובעת של מחוז פולטון, פאני וויליס, דמוקרטית. הנשיא לשעבר ורפובליקנים רבים אחרים טוענים שהיא מנהלת נגדו קמפיין פוליטי, ובית הנבחרים שבשליטת הרפובליקנים הודיע על פתיחת חקירה נגדה.

לפני שהגיע לבית המשפט, טראמפ המשיך לתקוף את וויליס ברשתות החברתיות. הוא האשים אותו באחריות לשיעורי הרצח והפשיעה הגבוהים באטלנטה, וטען שתושבים "מפחדים לצאת ולקנות לחם".

דונלד טראמפ עוזב את ג'ורג'יה לאחר מעצרו, 25 באוגוסט 2023. רויטרס
ממשיך לטעון לזיופים בבחירות. טראמפ עולה בחזרה למטוסו באטלנטה/רויטרס

טראמפ הפסיד לביידן בג'ורג'יה ב-2020 בפחות מ-12 אלף קולות. במהלך ספירת הקולות, טראמפ לחץ על בכיר בג'ורג'יה שאחראי על התהליך "למצוא 11,780" קולות הדרושים לו כדי להפוך את התוצאות. בין היתר, הוא נאשם בסחיטה באיומים, בשידול איש ציבור להפר את שבועתו בתפקיד, בקשירת קשר להתחזות לנבחר ציבור ולזיוף ובמתן הצהרות שווא. הוא כופר בכל האישומים נגדו.

הנשיא לשעבר, שמחזיק לפי ההערכות בהון של 2.5 מיליארד דולר, זכה לביקורת על כך שלא מימן את ההגנה המשפטית של יתר הנאשמים. אחת מהן, עורכת דינו לשעבר גי'נה אליס, כתבה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כי "זה הפך למשהו גדול יותר מאשר אדם אחד בלבד. אז למה MAGA בע"מ לא מממנת את ההגנה של כולם?".

נאשם נוסף, ראש ארגון "קולות שחורים למען טראמפ", הריסון פלויד, נותר במעצר מאחר שלא היה ביכולתו לשלם את דמי השחרור בערבות. במקביל, שופט קיבל בקשה של נאשם נוסף, קנת' צ'סברו, לנהל לו משפט מהיר, שצפוי להתחיל ב-23 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully