וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הזמין את החיסול וטמן לה מלכודת: פוענח רצח הצעירה הגאה מהגליל

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 12:30

כתב אישום הוגש נגד סעיד אחמד בגין הזמנת רציחת אחותו שרית בת ה-18 רק בגלל נטיותיה המיניות. החקירה העלתה כי האח ביקש שתגיע לסוכנות רכב בירכא כדי להחליף את רכבה - ובדרך ארבו לה המתנקשים וירו בה למוות. היורים נתפסו בעת שניסו להימלט מהארץ

בווידאו: האח הזמין את החיסול וטמן לה מלכודת: פוענח רצח הצעירה הגאה מהגליל/מערכת וואלה!

המשטרה פענחה את רצח הצעירה שרית אחמד בת ה-18 בחודש יוני האחרון. החקירה העלתה כי אחיה סעיד בן ה-29 הזמין את הרצח בגלל היותה חברה בקהילה הגאה. גם מבצעי הרצח נתפסו, הישאם מורייח'י ושאדי אבו סריא בני 39 משפרעם, וכל השלושה יעמדו לדין. היום (ראשון) יוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

שרית אחמד שנרצחה בגלל נטייתה המינית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרית אחמד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מהחקירה עלה כי סמוך לרצח שלחה שרית לחברתה הודעה כי אחיה סעיד ביקש ממנה לנסוע לסוכנות רכב בירכא כדי להחליף לה את הרכב לרכב חדש וכי הוא יגיע אחריה. שרית יצאה לנסיעה עד שלפתע רכבה נוגח מאחור על ידי רכב אחר. היא איבדה את השליטה ופגעה בגדר הבטיחות.

המתנקשים החלו לירות והיא ניסתה להימלט ברגל. עם זאת, הרוצחים הצליחו להגיע אליה, ירו בה 11 פעמים ונמלטו. הם הציתו את הרכב ונמלטו ברכב נוסף. צוות של 11 חוקרים ממחוז צפון הופקד על החקירה לאחר שחקירת בני משפחתה, שלא שיתפו פעולה, לא סיפקה כיווני התקדמות.

בימים שקדמו לרצח, הם הצטיידו באקדח ותחמושת. ארבעה ימים קודם לכן הם נסעו לשטחים וחזרו עם רכב גנוב מסוג מאזדה. בצהריי יום הרצח הם הצטיידו ברכב נוסף מסוג טויוטה וכמה שעות קודם לרצח רכשו שני מנויי טלפון "מבצעיים". הם הצטיידו גם בחומר דליק כדי לשרוף את הרכב בו ישתמשו בזירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נערה שאוימה על רקע נטייתה המינית נורתה למוות בגליל המערבי. צילום: דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח שבה נורתה למוות שרית אחמד/דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

כחודש לפני הרצח התלוננה אחמד, תושבת כיסרא, במשטרה כי היא חוששת שאחיה יפגע בה והיא רוצה להתרחק מאיזור מגוריה. השוטרים עירבו את גורמי הרווחה וסידרו לה מיד מקלט בדרום הארץ. לאחר שהגיעה למקלט, אחמד הודיעה כי אינה רוצה להיכנס אליו וכי סיכמה עם אחותה כי היא חוזרת לצפון.

חוקרי ימ"ר צפון גילו הכרויות מוקדמות בין אחיה של הנרצחת לחשודים בביצוע הרצח כמה שנים קודם לכן. ומפגשים ותקשורות שקיימו סמוך לרצח. החוקרים אף התחקו אחרי מקור רכב הביצוע שהועלה באש, שהתברר כרכב גנוב מכפר סבא שהוכנס משטחי הרשות הפלסטינית.

לפני כחודש נעצרו החשודים, אחד מהם בשעה שניסה להימלט מהארץ דרך נתב"ג בדרכו לחברתו בקנדה והשני בברטעה בשעה שניסה להימלט לרשות הפלסטינית. החוקרים אספו לתיק סרטוני מצלמות אבטחה, בדיקות מעבדתיות רבות, גבו גרסאות עדים, ערכו מחקרי תקשורת ואיכונים ומהאח, לטענתם, הצליחו אף לגבות "ראשית הודאה".

שרית אחמד שנרצחה בגלל נטייתה המינית. באדיבות המשפחה
שרית אחמד שנרצחה בגלל נטייתה המינית/באדיבות המשפחה

מכתב האישום עולה שמורייח'י נהג ברכב הטויוטה ונסע הלוך וחזור כמה פעמים באיזור כיכר תפן ואילו אבו סריא והאחר המתינו בתוך רכב המאזדה בחניית דרך עפר באזור צומת כישור, כשהם רעולי פנים. מכתב האישום עולה כי כשמורייח'י הבחין בשרית אחמד במכונית הפולקסווגן פולו שבו נהגה הוא מיד עדכן את השניים שבמאזדה וכשהיא הגיעה לאזור הצומת הוא המשיך בנסיעה הלאה תוך ששרית המנוחה פנתה שם לכיוון ירכא.

לפי עובדות כתב האישום, בשלב זה פתחו השניים במאזדה בנסיעה מהירה לעבר רכבה, ניגחו אותו בחוזקה לעבר מעקה הבטיחות ופתחו בירי מסיבי לעברה, שבמהלכו ירו לא פחות מאחד עשר קליעים. שרית אחמד המנוחה הספיקה לצאת מרכבה והחלה לברוח רגלית, אך השניים המשיכו לירות לכיוונה עד שהתמוטטה. כתב האישום כאמור הוגש נגד האח ונגד שניים ממבצעי הרצח למרות שידוע כי היה אדם נוסף ברכב יחד עם אחד הרוצחים.

התובעות שרה הראל ומיטל חן-רוזנפלד, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז חיפה, הזכורה מצוות הפרקליטות במשפטו של רומן זדורוב, נערכו כבר עם למעלה מ-220 עדים כדי להוכיח את אשמתם של השלושה. הן מבקשות את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים, אחרי שעו"ד באסל פלאח המייצג את סעיד אחמד ועורכי הדין של הסנגוריה הציבורית שמייצגים את השניים האחרים ילמדו את כתב האישום שקיבלו לידיהם היום ואת חומרי תיק החקירה עב הכרס שעוד יקבלו בימים הקרובים.

ממשטרת מחוז צפון נמסר: "בכל חקירה שאנו מבצעים אנו לא רק בודקים כל קצה חוט, אלה גם מחפשים את קצוות החוט בכל דרך אפשרית, זו עבודה קשה ומתישה, אנו בודקים עשרות אלפי פרטי מידע, שרק בודדים מהם מקדמים אותנו, צעד צעד, עד שאנו חושפים את התשלשלות האירוע, ועקב בצד אגודל עד שאנו מגבשים את תשתית הראיות. בחקירת הארוע המצער זה הושקעו קרוב ל-5,000 שעות חקירה כדי לפענח את הרצח של שרית אחמד, נערה צעירה שבסך הכל רצתה לחיות את חייה בחופשיות, לאהוב ולהיות נאהבת על פי תחושות ליבה".

עו"ד באסל פלאח המייצג את האח אמר לוואלה!: לאחר יותר מארבעים ימי מעצר שוחרר אחד משני אחיה של המנוחה מחוסר ראיות. נגד האח השני, הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום. לא ברור לנו כיצד לאחר שנקבע כבר כי הראיות לא מספיקות להעמדה לדין החליטה הפרקליטות את שהחליטה. ממתינים להחלטת בית המשפט בנושא". את שני הנאשמים משפרעם מייצגים עו"ד שאדי אבו אל סראיה ועו"ד סאהר פאר, שניהם מהסנגוריה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully