וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד של פיוס: הממשלה תאשר העברת 76 מיליון שקל ליישובים הדרוזיים

עודכן לאחרונה: 26.8.2023 / 20:59

בהמשך להחלטת הממשלה בעקבות המהומות על הקמת הטורבינות בגולן הוחלט לבחון את דרישות ראשי העדה לסיוע תקציבי. לקראת חידוש העבודות להקמת הטורבינות הצפוי השבוע, תאשר הממשלה תוספת של 67 מיליון שקל לרשויות מקומיות בגליל ובכרמל, ועוד 9 מיליון ליישובים בגולן

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

הממשלה צפויה לאשר מחר בישיבתה השבועית העברת תקציב של כ-76 מיליון שקלים ליישובים הדרוזים ברמת הגולן, הגליל והכרמל, כצעד פיוס לחברה הדרוזית לקראת חידוש העבודות על הקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן. זאת, בהמשך להחלטת ממשלה שהתקבלה כבר ביולי, אחרי שפרצו לראשונה המהומות על הקמת הטורבינות ברמת הגולן. במסגרת זו הוחלט בין השאר לבחון את דרישות ראשי העדה הדרוזית לסיוע תקציבי למגזר. לקראת החידוש הצפוי של העבודות ברמת הגולן הממשלה תאשר מחר תוספת תקציבית של 67 מיליון שקלים יועברו לרשויות בגליל והכרמל ועוד 9 מיליון שקלים שיועברו ליישובים ברמת הגולן.

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
המהומות בעקבות העבודות להקמת הטורבינות, יוני 2023/דוברות משטרת ישראל

בסוף השבוע שעבר פורסם כי העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן אמורות להתחדש במהלך השבוע הקרוב. העבודות שהחלו בחודש יוני נתקלו בעימותים אלימים עם תושבי הכפרים הדרוזים בגולן, שמתנגדים להקמתן, ובמחאה שהתפשטה גם לישובים העדה הדרוזית בישראל ואף גלשה לחסימת צמתים וכבישים בצפון. העבודות הופסקו בראשית יולי בהתערבות ראש הממשלה, לצינון הרוחות, תוך הבטחה כי הן תימשכנה לאחר חג הקורבן. אחר כך התבקשה מטעם ראש הממשלה דחייה נוספת של חודש. אלא שהחג חלף עבר לו זה מכבר, וגם ההארכה, והעבודות טרם חודשו.

בהנהגה הדרוזית עוקבים אחר ההתפחויות תוך שהסברה הרווחת היא שהעבודות אינן צפויות להתחדש מחר או בימים הקרובים וכן כי ייתכן וכי הפרסום בסוף השבוע שעבר היה "בלון ניסוי" כדי לבחון אם בחלוף הזמן ההתנגדות עדיין עזה כשהיתה. מנהיגי העדה הדרוזית מדגישים כי הם מתנגדים בתוקף להמשך העבודות, כי אין לקשור בין ההתנגדות לדרישות לכבד את ההבטחות מהעבר וכי אין בשורות בהצעת המחליטים שלפתחה של הממשלה: "הכל הבטחות ממוחזרות".

עוד בוואלה!

למרות המחלוקות עם הדרוזים: העבודות להקמת טורבינות ברמת הגולן יתחדשו

לכתבה המלאה
טורבינות, רמת הגולן, 27 במרץ 2023. ראובן קסטרו
טורבינות ברמת הגולן/ראובן קסטרו

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף אמר כי: "יש להמשיך בהקפאת העבודות לבניית הטורבינות ברמת הגולן ואין לחדשן. המשא ומתן טרם הסתיים ואין כל מקום להורות על חידוש העבודות. הצעת המחליטים שתביא הממשלה בעניין הרשויות הדרוזיות אין בה בשורות של ממש בעניינים המהותיים של העדה הדרוזית: הסדרת כל הבנייה למגורים, הקפאת הקנסות והצווים המנהליים והרחבת שטחי שיפוט ביישובים הדרוזים".

טריף הוסיף: "מדובר בתיקון להחלטה קודמת העוסקת בתקציב שוטף המגיע לרשויות המקומיות הדרוזיות. הא ותו לא. העדה תמשיך להיאבק על זכויותיה עד השגתן. הנסיון לכרוך בין העבודות ברמת הגולן לבין תקציבים פסול ואף מקומם. מדובר בשני נושאים נפרדים לחלוטין שאין אחד מעניין השני. מי שמצפה ומקווה כי החיבור 'התקשורתי' יעזור, טועה ומטעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully